/  / Bardzo szybkie kombi

Bardzo szybkie kombi

JAGUAR|
null
© Jaguar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Model Jaguar XFR-S Sportbrake anonsowany jest jako pierwszy ultra-sportowy samochód brytyjskiej marki w nadwoziu kombi. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h kierowca potrzebuje tylko 4,8 sekundy.

XFR-S Sportbrake to trzeci samochód marki Jaguar z palety samochodów ultra-sportowych z oznaczeniem R-S. XFR-S Sportbrake to bliźniaczy odpowiednik XFR-S sedan. Oba samochody cechuje prędkość maksymalna 300 km/h oraz sportowe właściwości charakterystyczne dla samochodów tego producenta. XFR-S Sportbrake posiada cechy zaczerpnięte z modelu XFR-S sedan oraz nowego modelu F-Type: przede wszystkim charakteryzuje go skupienie na potrzebach kierowcy, dynamice oraz pewności prowadzenia.

Układ napędowy, zawieszenie oraz udoskonalenia nadwozia to elementy charakterystyczne dla wszystkich modeli R-S. Są one nieodzowne dla zapewnienia osiągów "przeczących" prawom fizyki.

Mocne osiągi to nie tylko dynamika pokonywanych zakrętów, lecz również przyspieszenie zapewniane przez silnik V8 rozwijający moc 550 KM oraz 680 Nm momentu obrotowego (wzrost o 40 KM oraz 55 Nm w porównaniu do wersji XFR). Wzrost parametrów osiągnięto za sprawą przeprogramowanego komputera sterującego pracą jednostki oraz kompleksowej optymalizacji układu dolotowego silnika.

Jaguar XFR-S Sportbrake | specyfikacja techniczna
- silnik: 5.0 V8 Supercharged      
- pojemność: 5000 cc      
- moc maksymalna: 550 KM przy 6500 obr./min.        
- maksymalny moment obrotowy: 680 Nm przy 2500-5500 obr./min.
- skrzynia biegów: 8-biegowa automatyczna Quickshift      
- przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s      
- prędkość: do 300 km/h (ograniczona elektronicznie)      
- średnie zużycie paliwa: 12,7 l/100 km            
- emisja CO2: 297 g/km  

XFR-S wyposażony został w 8-biegową, automatyczną skrzynię biegów z technologią Quickshift, która stworzona została na potrzeby modelu F-Type. Poprawione parametry jednostki napędowej oraz nowa skrzynia biegów umożliwiają Jaguarowi XFR-S Sportbrake osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 4,8 s oraz rozwijanie prędkości maksymalnej 300 km/h (ograniczona elektronicznie).

Model XFR-S Sportbrake ze względu na wydłużone nadwozie wymagał od projektantów kompleksowej rewizji tylnego zawieszenia w porównaniu do wersji sedan. Celem zachowania idealnego prowadzenia w zakrętach tylne zawieszenie posiada inne adaptacyjne amortyzatory oraz sprężyny tylnego niezależnego zawieszenia.

Modyfikacje nastawów zawieszenia wymusiły na projektantach ingerencję w dotychczasowe ustawienia aktywnego dyferencjału oraz elektronicznej stabilizacji toru jazdy (DSC). Jak podkreśla producent, wszystkie przeprowadzone modyfikacje sprawiają, że model Sportbrake prowadzi się równie dobrze co jego bliźniacza wersja sedan.

Ponieważ mamy do czynienia z samochodem typu kombi, dodajmy na koniec, że Jaguar XFR-S Sportbrake dysponuje przestrzenią bagażową wynoszącą maksymalnie do 1675 litrów. Nadwozie umożliwia składanie kanapy tylnej w proporcji 60:40, a samo składanie jest niezwykle intuicyjne, szybkie i lekkie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane