/  / Aż 360 KM ma ten kompaktowy SUV

Aż 360 KM ma ten kompaktowy SUV

MERCEDES-BENZ|
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mercedes GLA 45 AMG to trzeci (po A 45 AMG i CLA 45 AMG) model z 4-cylindrowym silnikiem turbo, skierowany do młodszych grup klientów - śledzących aktualne trendy, przywiązujących dużą wagę do stylizacji, dynamiki i niezależności. Te właśnie cechy ucieleśnia nowy SUV z Affalterbach i jego 360 koni pod maską.

2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności (181 KM) plasuje się na równi z autami supersportowymi.

Oto dane techniczne modelu Mercedes GLA 45 AMG w skrócie:
- pojemność skokowa: 1991 ccm
- średnica x skok: 83,0 x 92,0 mm
- moc maksymalna: 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
- maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 2250-5000 obr./min
- średnie zużycie paliwa (NEDC): 7,5 l/100 km
- emisja CO2: 175 g/km
- przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 sek.
- prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)

W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku.

Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów).



Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie: po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych.

Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG
Aby zapewnić spontaniczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara).

Sportowy układ wydechowy GLA 45 AMG emituje głęboki, fascynujący dźwięk. Wyposażono go w automatycznie sterowaną klapę wydechu, która pozwala pogodzić emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz typowy dla Mercedesów komfort na trasach. Jej położenie jest dostosowane do warunków jazdy oraz obrotów silnika.

Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance, również z klapą wydechu, zapewnia jeszcze bardziej gardłowy pomruk.

7-biegowa skrzynia AMG Speedshift DCT
Dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG Speedshift DCT o 7 przełożeniach ma trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprzęglenia i Race Start. Czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy model SLS AMG GT.

Kolejnym atutem przekładni jest "czasowy tryb M", znany z modelu SLS AMG Coupe Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystykę pracy skrzyni dostosowano do oszczędnego stylu jazdy, a funkcja "ECO start/stop" jest aktywna.

Napęd na obie osie AMG 4Matic
GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4Matic z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Natychmiast wykrywa ono poślizg przednich kół, a hydrauliczna pompa natychmiast zespala tarcze i kieruje siłę napędową do kół tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków: podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50.

Z układem AMG 4Matic współpracuje układ ESP z trzema trybami pracy: "ESP On", "Sport Handling Mode" oraz "ESP Off". Jego uzupełnieniem jest funkcja "ESP Curve Dynamic Assist", która przyhamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, ograniczając w ten sposób podsterowność.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane