/  / Auto używane – Uwaga na te wydatki

Auto używane – Uwaga na te wydatki

null
© BMW
null

Kupiłeś samochód używany i co dalej? Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że to jeszcze nie koniec Twoich wydatków zanim w pełni zaczniesz cieszyć się swoim nowym nabytkiem.

Firma Motoraporter w swoim najnowszym opracowaniu postanowiła przygotować zestawienie najczęstszych inwestycji, z jakimi powinien liczyć się nabywca samochodu używanego. I nie chodzi tu wyłącznie o egzemplarze, które zostały kupione – jak się później okazało – od nieuczciwego handlarza po "odpicowaniu", ale również o rozliczne wady i niedomagania auta, które wynikają z normalnej eksploatacji pojazdu przez dłuższy okres czasu.

Ekspert Motoraportera, sprawdzając auta przed zakupem, w prawie 8 na 10 przypadków sugeruje przyszłemu nabywcy wymianę płynów, filtrów oraz paska rozrządu. "Jeśli nie mamy twardych danych o akcjach serwisowych przed sprzedażą, wówczas należy pomyśleć o wymianie powyższych elementów, które z czasem podlegają wyeksploatowaniu - mówi Marcin Ostrowski, prezes Motoraporter sp. z o.o.

Z dużym prawdopodobieństwem (statystycznie prawie w co drugim pojeździe) należy liczyć się z wymianą elementów układu wydechowego. Część wad powstała ze względu na poruszanie się przy dużym zasoleniu w trakcie zimy. Co trzecie auto wymaga ponadto nabicia klimatyzacji specjalnym czynnikiem.

Potencjalny właściciel powinien uwzględnić także ewentualny zakup nowych opon. Często – przy zakupie auta ponad pięcioletniego – "gumy" są wyeksploatowane, stare, wyząbkowane. Statystycznie na polskich drogach auta pokonują około 25-30 tys. km rocznie, ogumienie ma więc prawo się zużyć.

Średnio w jednym na cztery pojazdy należy liczyć się z różnego rodzaju wyciekami, koniecznością sprawdzenia zbieżności kół z uwagi na nierówno zużyte opony, a także z drobnymi naprawami powłoki lakierniczej spowodowanymi zarysowaniami (parkowanie, kamień, zahaczenie o słupek).

Cieszyć może fakt, że wymiana elementów układu hamulcowego jest potrzebna rzadziej – statystycznie w co dziesiątym kupowanym pojeździe. Świadczy to o właściwym podejściu Polaków do tematu bezpiecznego użytkowania samochodu i regularnej wymiany tych podzespołów.

NAJCZĘSTSZE INWESTYCJE PO ZAKUPIE SAMOCHODU, SUGEROWANE PRZEZ EKSPERTÓW MOTORAPORTERA:
- wymiana filtrów, płynów, paska rozrządu (79%)
- wymiana elementów układu wydechowego (42%)
- odgrzybienie i nabicie klimatyzacji (36%)
- zakup opon (35%)
- usunięcie usterek elektroniki (28%)
- drobne naprawy powłoki lakierniczej (26%)
- sprawdzenie zbieżności kół z uwagi na nierówno zużyte opony (24%)
- usunięcie wycieków (22%)
- wymiana łączników stabilizatorów (18%)
- wymiana akumulatora (14%)
- naprawa elementów karoserii z uwagi na ubytki (9%)
- wymiana tarcz hamulcowych (8%)
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane