/  / Audi w teście INKA

Audi w teście INKA

null
© Audi
null

INKA to przeprowadzany przez markę z Ingolstadt test korozji i starzenia się samochodu. Próba ma za zadanie sprawdzić w przyspieszonym tempie, jak będzie zużywać się auto w ciągu 12 lat normalnej eksploatacji.

Do dziś przeprowadzono łącznie 100 testów INKA. Sprawdzian – w przyspieszonym teście trwającym dziewiętnaście tygodni – symuluje wyzwania dwunastu lat normalnej eksploatacji auta. Podczas całego procesu sprawdza się skuteczność ochrony przeciwkorozyjnej i trwałość danego egzemplarza Audi. A jubileuszowym autem w teście INKA okazało się A4.

Próba wytrzymałości obejmuje pięć etapów. Najpierw auto zostaje pokryte mgiełką soli w komorze klimatyzacyjnej przy temperaturze 35 stopni C. Następnie wystawiane jest na działanie klimatu tropikalnego w temperaturze maksimum 50 stopni i w powietrzu o wilgotności maksymalnie 100%. W trzecim etapie 80 lamp metalohalogenkowych o mocy 1200 wat każda rozgrzewa karoserię do 90 stopni. Kolory we wnętrzu nie mogą w tym procesie wyblaknąć, a tworzywa skruszeć.

Czwarty etap symuluje warunki zimowe za kołem polarnym. Przy temperaturze minus 35 stopni czteropunktowy hydropulsator potrząsa autem, by odtworzyć odkształcenia karoserii i napięcia materiałowe w poszczególnych częściach oraz w podporach agregatów na złych nawierzchniach dróg. W etapie piątym kierowcy testowi jeżdżą samochodem w otwartym terenie, po specjalnie przygotowanych torach. Każdy model przejeżdża łącznie 12 000 kilometrów, również po nawierzchni szutrowej oraz przez zbiorniki z błotem i słoną wodą.

Na końcu testu kontrolerzy jakości rozkładają cały samochód na około 600 części i sprawdzają je pod kątem słabych punktów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane