/  / Audi TT w nowym wcieleniu

Audi TT w nowym wcieleniu

AUDI|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na wystawie w Genewie niemiecki koncern świętuje światową premierę nowego Audi TT oraz Audi TTS. W samochodzie wykorzystano oryginalną koncepcję obsługi i wskaźników (Audi Virtual Cockpit).

Z przodu nowego Audi TT dominują linie poziome. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest o wiele szersza i bardziej płaska niż w poprzedniku. Mocno zarysowana linia dzieli ją na dwie strefy. Od górnych narożników osłony, przez całą maskę przebiegają dwa przetłoczenia, układające się w kształt litery V.

Podobnie jak w wyścigowym Audi R8, logo Audi umieszczono bezpośrednio na masce. Wloty powietrza podzielono listwami. Część strumienia powietrza płynie od przodu wzdłuż boków pojazdu.

Płaskie reflektory nadają nowemu Audi TT zdecydowany wygląd. Standardowo montuje się światła ksenonowe Xenon plus. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe lub diodowe Matrix LED.

Nowości wystawy Genewa 2014

W tym drugim przypadku światło drogowe jest emitowane przez pojedynczo włączające się diody. Oba warianty posiadają iluminowane światłowodami listwy oddzielające, nadające reflektorom jedyny w swoim rodzaju kształt.




Reflektory Matrix LED składają się z dwunastu diod i zawierają w sobie kolejne innowacyjne rozwiązanie: kierunkowskaz ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, w którym sygnał świetlny przebiega zawsze od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania. Prospektywne światła doświetlania pokonywanych zakrętów reagują na dane dostarczane przez nawigację jeszcze przed wykonaniem skrętu kierownicą. W ten sposób snop światła minimalnie wcześniej dostosowuje się do manewru.

Mające 4,18 m długości, nowe coupe długością prawie dorównuje poprzednikowi. Rozstaw osi, który ma teraz 2505 mm, w porównaniu z poprzednią wersją zwiększono jednak o 37 mm. Odpowiednio krótsze są zatem zwisy. Szerokość samochodu to 1832 mm, a wysokość – jak u poprzednika – 1353 mm.

Przy prędkości 120 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, optymalizujący opór powietrza i dociskający samochód do jezdni. Wszystkie modele mają dwie duże, okrągłe końcówki rur wydechowych. To kolejne podobieństwo do pierwszej wersji TT. Audi TTS, podobnie jak wszystkie modele S, ma cztery owalne końcówki rur wydechowych.

Nowe TT zaprasza do środka
Wnętrze wpisuje się w czystą formę i sportowy charakter nowego Audi TT. Poziome linie i powierzchnie, podobnie jak na zewnątrz, podkreślają szerokość wnętrza pojazdu. Konsola tunelu środkowego, będąca oparciem dla dolnej części nóg podczas szybkiej jazdy w zakrętach oraz obudowa drzwi mają faliste, podobne do siebie kształty.

Także tu obowiązuje zasada: mniej oznacza więcej. Przejrzyste, minimalistyczne linie akcentują zarówno lekkość, jak i maksymalnie sportowy charakter wnętrza TT. Dwie kolejne formalne i techniczne innowacje umożliwiły stylistom stworzenie tablicy rozdzielczej o smukłej formie. Chodzi tu o zintegrowanie tablicy i monitora MMI w postać jednej cyfrowej jednostki (Audi Virtual Cockpit) oraz o umieszczenie elementów obsługi klimatyzacji bezpośrednio w nawiewach.

Spoglądając z góry, tablica rozdzielcza przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe nawiewy, jako element typowy dla modeli TT, przywodzą na myśl silniki lotnicze. To w nich znajdują się wszystkie elementy obsługi standardowej klimatyzacji lub opcjonalnej klimatyzacji automatycznej (element wyposażenia seryjnego modelu TTS).

W punkcie przecięcia ich osi zamontowano regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku, sposobu podziału i siły nawiewu. W przypadku klimatyzacji automatycznej, wybrane ustawienia pokazywane są na małych wyświetlaczach. Pod środkowymi nawiewami umieszczono poziomą konsolę z przyciskami.

Znajdujące się tu przyciski o trójwymiarowej stylistyce służą do włączania świateł awaryjnych oraz do obsługi systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select i funkcji wsparcia kierowcy.

Nowe modele TT i TTS oferowane są do wyboru z trzema czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Zakres ich mocy sięga od 184 KM do 310 KM. System Start-Stop to element seryjnego wyposażenia każdego Audi TT.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane