/  / Audi R8 LMX: Najlepsze na koniec

Audi R8 LMX: Najlepsze na koniec

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Supersportowe Audi obecnej generacji doczekało się specjalnej wersji Audi R8 LMX, anonsowanej jako pierwszy na świecie seryjny samochód z laserowymi światłami drogowymi. Pod maską wozu drzemie silnik V10 5.2, z którego można wykrzesać moc nawet 570 koni.

Już teraz potencjalni klienci mogą zacząć składać zamówienia na wersję Audi R8 LMX, która na rynku zadebiutuje latem. W sumie na chętnych czekać będzie 99 egzemplarzy.

Koncern z Ingolstadt podkreśla, że Audi R8 LMX to pierwszy na świecie seryjny samochód z laserowymi światłami drogowymi. Znajdujący się w każdym reflektorze moduł laserowy generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż ten generowany przez reflektory diodowe. W każdym module zastosowano cztery silne diody laserowe. Przy średnicy zaledwie 300 mikrometrów generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów, idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok.

Światła laserowe w Audi R8 LMX, aktywujące się powyżej prędkości 60 km/h, są uzupełnieniem diodowych świateł drogowych i korzystnie poszerzają oraz wydłużają pole widzenia kierowcy, wydatnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo jazdy.

Inteligentny zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje długość i intensywność wiązki światła.

Audi R8 LMX wyposażono też w silnik V10 o pojemności 5,2 litra, który generuje moc 570 KM oraz moment obrotowy rosnący do maksymalnie 540 Nm przy 6500 obr./min. Według danych fabrycznych, kierowca rozpędza się do "setki" w 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Kompaktowa, 7-stopniowa skrzynia biegów S tronic przekazuje moc jednostki do stałego napędu na cztery koła quattro. W połączeniu z 19-calowymi kołami w aucie montuje się tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Przednie tarcze mają średnicę 380 mm.

Audi R8 LMX jest wyposażone w opony w rozmiarze 235/35 R 19 (przód) oraz 305/30 R 19 (tył).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane