/  / Audi R18 e-tron quattro

NOWOŚĆ | Audi R18 e-tron quattro

Audi|(2014-03-27 13:58)
null
© IBRM Samar
nullnull

Tegoroczny sezon wyścigów WEC Audi zapoczątkowało spektakularnym wydarzeniem. Nowe Audi R18 e-tron quattro swoje pierwsze kilometry w Le Mans przejechało nie na legendarnym torze, lecz po drogach publicznych.

Tom Kristensen, dziewięciokrotny zwycięzca - rekordzista słynnego wyścigu, hybrydowym bolidem z silnikiem diesla przejechał spod katedry Saint-Julien du Mans w centrum miasta, na słynny tor wyścigowy.

W towarzystwie kamer telewizyjnych i fotografów, co zapewniło transmisję na żywo w Internecie, nowy wyścigowy bolid LMP1 marki Audi pokonał około dziesięciokilometrową trasę wiodącą przez śródmieście, zrobił rundę na Circuit Bugatti i przy aplauzie dziennikarzy i gości z całego świata podjechał przed nowoczesne Welcome Center przy torze wyścigowym. „W wyścigach w Le Mans startuję od roku 1997, ale to była dla mnie absolutnie nowe i ekscytujące przeżycie“ – powiedział Tom Kristensen, który w 2006 przejechał przez ulice Paryża rewolucyjnym wówczas Audi R10 TDI, w dniu jego światowej premiery.

Audi zaskoczyło widzów nową stylistyką pojazdu. Podczas światowej premiery tego hybrydowego samochodu sportowego, w grudniu 2013, jego karoseria była jeszcze czarna, wzbogacona o czerwone elementy. Teraz dominują kolory biały, srebrny i czarny, co daje wrażenie lekkości i świeżości. „Kolory mają znaczenie symboliczne“ – wyjaśnia Dirk van Braeckel, manager ds. stylistyki sportu motorowego i projektów specjalnych w Audi. „Srebrny podkreśla sukcesy w wyścigach lat poprzednich. Jako kolor bardzo spokojny, jest bazą naszej stylistyki. Biały, jako drugi kolor, dobrze harmonizuje ze srebrnym i podkreśla lekkość. Symbolizuje napęd hybrydowy. Biel zastosowaliśmy asymetrycznie, by oddać kompleksowość takiego napędu.“

Nie tylko stylistyka Audi R18 e-tron quattro zrobiła furorę podczas przejazdu przez Le Mans. Koncern z Ingolstadt, u progu nowej zupełnie nowej ery technologicznej, upublicznił dane techniczne napędu tego wyścigowego samochodu. Pojemność silnika V6 TDI zwiększono z 3,7 do 4 litrów, optymalizując w ten sposób osiągi. Po przetestowaniu różnych systemów pozwalających na odzyskiwanie energii, Audi zdecydowało się stanąć podczas wyścigu w Le Mans w szranki w klasie do dwóch megadżuli energii z rekuperacji.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane