/  / Audi Q7 w nowym wcieleniu

Audi Q7 w nowym wcieleniu

null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W przyszłym roku do salonów sprzedaży wjedzie nowa generacja modelu Audi Q7. Ten duży SUV premium przeszedł kurację odchudzającą, która pozwoliła mu zrzucić na wadze nawet 325 kg. Z punktu widzenia zużycia paliwa – same korzyści.

Nowe Audi Q7 będzie jedną z gwiazd debiutujących podczas styczniowej wystawy motoryzacyjnej NAIAS 2015 w Detroit. Samochód wejdzie na rynek mniej więcej w połowie roku. Według informacji prasy niemieckiej, pierwsi klienci będą podobno mogli zarezerwować dla siebie egzemplarz nowiutkiego Q7 już wkrótce po światowej premierze na salonie w USA.

Poprawienie ekonomiki paliwowej było jednym z priorytetów podczas prac projektowych nad stworzeniem nowego Audi Q7. Jak podkreśla koncern z Ingolstadt, w porównaniu z poprzednikiem samochód udało się odchodzić nawet o 325 kg. Skutek? Średnie zużycie paliwa spadło aż o około 28% w przypadku odmiany TSI oraz 23% dla TDI.

Na początek jeden diesel i jedna benzyna
W początkowym okresie nowe Audi Q7 będzie do wzięcia w dwóch wersjach silnikowych do wyboru: jako 3-litrowy diesel TDI, który generuje maksymalnie 272 KM lub z jednostką benzynową 3.0 TFSI, rozwijającą moc 333 koni. Według oficjalnych danych fabrycznych, diesel V6 ma średnie zużycie paliwa na poziomie około 5,7 l/100 km (odmiana 5-miejscowa).

W trakcie przyszłego roku do gamy dołączy ponadto odmiana 3.0 TDI o mocy 218 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po stronie "benzyny" wybór również stanie się szerszy, a to dzięki konstrukcji 2.0 TFSI (252 KM; 370 Nm). Będzie to jednak silnik oferowany klientom wyłącznie na rynku amerykańskim oraz w Azji.

Audi Q7 e-tron quattro
Ta akurat odmiana napędowa będzie dostępna na rynku europejskim. Dokładniej mamy tu do czynienia z pierwszą w historii Audi hybrydą typu plug-in, w której zastosowano jednostkę wysokoprężną. Układ generuje moc systemową maksymalnie 373 KM oraz aż 700 Nm momentu obrotowego.

Producent zwraca jednocześnie uwagę na niewielkie zapotrzebowanie na paliwo wspomnianej wersji, która na 100 kilometrów pali średnio zaledwie około 1,7 l/100 km. Na pełnych bateriach samochód jest w stanie pokonać w trybie elektrycznym dystans do maksymalnie 56 km.

Lżejszy nie znaczy mniej wygodny
Czy obniżenie masy Audi Q7 oznacza jednocześnie, że samochód w porównaniu z poprzednikiem będzie oferować mniej przestronne wnętrze? Wprost przeciwnie – dzięki zastosowaniu nowej architektury konstrukcyjnej pasażerowie będą mieli na wysokości głowy oraz nóg jeszcze więcej miejsca do dyspozycji. I to mimo nieco mniejszych rozmiarów zewnętrznych nadwozia.

Podróż będą dodatkowo umilać nowe systemy informacyjno-rozrywkowe oraz możliwości przyłączeniowe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane