/  / Audi Q5 – Ewolucja bestsellera

Audi Q5 – Ewolucja bestsellera

null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na scenę wchodzi druga generacja niemieckiego SUV-a klasy średniej. Premiera rynkowa nowego Audi Q5 szykuje się na początku przyszłego roku. Aktualnie samochód można podziwiać na mototargach w Paryżu.

Z okazji ruszającej właśnie wystawy w stolicy Francji marka spod znaku pierścieni przygotowała premierę nowego Audi Q5. Pod względem stylistycznym SUV stanowi ewolucję rozwiązań znanych z poprzednika, choć już na pierwszy rzut oka dostrzec można kilka różnic: na przykład przedni pas sprawia wrażenie bardziej wyostrzonego, a poza tym sporo widać nawiązań do większego (i bardziej prestiżowego) Audi Q7 w postaci choćby zarysu atrapy chłodnicy czy układu reflektorów diodowych.

"Pierwsze Audi Q5 przez całe lata było najlepiej sprzedającym się SUV-em w swojej klasie. Zaprojektowanie jego następcy nie było zadaniem łatwym, ale właśnie dlatego stało się tak fascynujące - zauważa Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.

Kuracja odchudzająca
Prawie wszystkimi wymiarami nowe Audi Q5 góruje nad swoim poprzednikiem: długość 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m, a rozstaw osi – 2,82 m. Z drugiej jednak strony konstruktorom udało się obniżyć masę pojazdu, która w zależności od wybranej wersji silnikowej spadła nawet o 90 kg. "Inteligentna" kompozycja materiałów, z których wykonano karoserię, składa się ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie oraz z aluminium.



Przy okazji zmian generacyjnych na pokładzie Q5 jako opcję wprowadzono cyfrowy wyświetlacz zegarów Audi Virtual Cockpit z monitorem o przekątnej 12,3 cala. Kierowca może wybrać jeden z dwóch widoków ekranu – klasyczny z dużymi okrągłymi zegarami – lub tryb progresywny, w którym dominuje mapa nawigacji lub listy menu.

Do samochodu można też zamówić np. wyświetlacz danych typu Head-Up Display, który "rzuca" na przednią szybę najważniejsze informacje przydatne kierowcy podczas prowadzenia samochodu. Inne opcje oferowane na liście wyposażenia to m.in. reflektory diodowe Matrix LED, fotele z funkcją masażu, nagłośnienie Bang & Olufsen oraz zawieszenie pneumatyczne z systemem kontroli amortyzacji.

Quattro z techniką Ultra
Nowe Audi Q5 w początkowym okresie sprzedaży zaserwuje klientom jeden z czterech silników do wyboru – będą to trzy jednostki TDI i jeden TFSI. Producent podkreśla, że mają one nawet o 27 koni większą moc, choć ich średnie spalanie udało się znacznie zredukować: wyjątkowo wydajne są podobno zwłaszcza konstrukcje 2.0 TDI o mocy 150 oraz 190 KM.

Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką Ultra dostępny jest standardowo dla silnika 2.0 TDI/190 KM oraz dla 2.0 TFSI/252 KM (dla podstawowego 2.0 TDI/150 KM można otrzymać go natomiast w opcji). Zaletą wspomnianego rozwiązania jest możliwość automatycznego odłączania napędu tylnej osi, gdy nie jest potrzebny. To pozwala poprawić efektywność paliwową bez ujemnych skutków z punktu widzenia trakcji i dynamiki jazdy.

Więcej zdjęć nowych modeli debiutujących na wystawie Paryż 2016 znaleźć można w naszej zakładce "Galerie" – PATRZ TUTAJ
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane