/  / Audi Q3 w zbliżeniu

Audi Q3 w zbliżeniu

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Wprowadzony przez Audi model Q3 to SUV klasy premium w kompaktowym rozmiarach. Jest sportowy, wydajny, wszechstronny i modny - typ, który czuje się dobrze zarówno na ulicach miast jak i poza nimi.

Z lekką karoserią, silnym i wydajnym napędem, dynamicznym zawieszeniem i wysoko rozwiniętymi systemami wspomagania oraz multimediami Q3 prezentuje możliwości Audi we wszystkich dziedzinach techniki. Wiele rozwiązań pochodzi bezpośrednio z klasy samochodów luksusowych.

Stylistyka i nadwozie
Jak twierdzi Audi, Q3 to samochód o najbardziej sportowej i nowoczesnej stylistyce w swoim segmencie. Charakterystyczne przetłoczenia na masce silnika są kontynuacją dominującej z przodu osłony chłodnicy ze skośnymi górnymi narożnikami. Reflektory w kształcie klina będą dostępne na życzenie w technologii Xenon plus wraz ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Duże wloty powietrza podkreślają potencjał silnika.

Również z boku samochód ma typowe dla Audi cechy. Powierzchnię poniżej szyb dzieli charakterystyczna linia tornado. Przetłoczenia w okolicach progów bocznych dają dodatkowe dynamiczne akcenty. Wyraźnie zaznaczone nadkola dodają muskularności sylwetce. 2/3 powierzchni karoserii wykonane jest z blachy, natomiast reszta ze szkła. Linia dachu szybko opada, a słupki D są płasko ustawione jak w coupe.

Pomimo stylizacji coupe Audi Q3 jest wyraźnie rozpoznawalne jako członek rodziny samochodów serii Q. Pokrywę bagażnika podobnie umocowano jak u starszych braci Q5 i Q7. O oświetlenie dbają z przodu reflektory xenon Plus, a z tyłu światła LED. Układ wydechowy jest zakończony podwójną rurą wydechową. Audi Q3 ma 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,60 m wysokości, wliczając relingi dachowe. Jego współczynnik oporu powietrza to 0,32 i stanowi wzorzec w segmencie, osłonięte podwozie gwarantuje optymalny przepływ powietrza pod pojazdem.

Nowy kompaktowy SUV dostępny jest w dwunastu kolorach, dodatkowo do wyboru jest 5 możliwości indywidualizacji kolorystyki nadwozia.

Nadwozie kompaktowego SUVa jest sztywne, bezpieczne w przypadku zderzenia i ciche wewnątrz. Kabinę pasażerską wykonano z blach typu Tailored Blanks, któryś grubość została dostosowana do miejsca wykorzystania oraz stali o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości. Tak zbudowana karoseria wpływa na zmniejszenie masy samochodu. Pokrywa silnika i pokrywa tylna w Audi Q3 są wykonane z aluminium. W wersji z napędem na przednie koła masa nowego Audi to 1500 kilogramów.

Wnętrze
Przestronne wnętrze Audi Q3 odzwierciedla zewnętrzną stylistykę samochodu. Elementem decydującym o charakterze wnętrza jest pozioma linia zwana Wrap-around, otaczająca kierowcę oraz pasażera (rozwiązanie znane z dużych modeli Audi). Poziomy podział tablicy rozdzielczej podkreśla jej szerokość.

Opcjonalny, kolorowy wyświetlacz wielkości do 7-cali mieszczący się na tablicy rozdzielczej jest nowością w serii Q.

Dla Audi wysoka jakość wykonania oraz staranność przy doborze kolorów i materiałów jest zawsze jednym z priorytetów. Do wyboru będzie 5 wersji kolorystycznych wnętrza: czarna, szara, beżowa oraz dwa odcienie brązu. Siedzenia można obszyć jednym z trzech rodzajów tkanin lub jednym z trzech gatunków skóry. Dostępne będą 4 warianty dekoracyjne, w tym między innymi z drewna modrzewiowego z wyczuwalną strukturą lub ze szczotkowanego aluminium. Sportowy pakiet S line oferuje dodatkowe elementy ozdobne wypełniając wnętrze kolorem czarnym.

Obsługa modelu Q3 jest logiczna i intuicyjna. Przyrządy pokładowe już na pierwszy rzut oka są czytelne, a fotele zapewniają odpowiednie trzymanie. Radio Chorus z wejściem AUX oraz klimatyzacja należą do wyposażenia standardowego, podobnie jak systemy bezpieczeństwa chroniące pasażerów przed skutkami przyspieszenia ujemnego.

Wiele nowoczesnych elementów wyposażenia dodatkowego potwierdza wysoki technologiczny standard Q3. Wśród nich jest komputer pokładowy z programem Efficiency, pakiet oświetlenia wykorzystujący diody, szklany dach panoramiczny, pakiet schowków, fotele z elektryczną regulacją i ogrzewaniem, kluczyk komfortowy z możliwością wygodnego dostępu do pojazdu i uruchamianiem silnika za pomocą przycisku, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, przyciemniana szyba tylna i trójramienna skórzana kierownica w nowej wersji charakterystycznej dla serii Q. Reflektory ksenonowe plus z funkcją adaptive light wraz z asystentem świateł drogowych oświetlają precyzyjnie drogę w ciemności.

W bagażniku Audi Q3 zmieści się sprzęt rekreacyjny i sportowy. Jego pojemność to 460 litrów, składając tylne siedzenia można ją zwiększyć do 1365 litrów. Belki dachowe należą do wyposażenia standardowego. Inne udogodnienia, takie jak system zabezpieczeń bagażu, przedni fotel pasażera ze składanym oparciem, składana mata w bagażniku, dodatkowa osłona krawędzi bagażnika ze stali szlachetnej, otwór w oparciu tylnej kanapy i torba narciarska sprawiają, że życie z kompaktowym SUVem jest jeszcze bardziej przyjemne. Audi Q3 może ciągnąć przyczepę o masie do 2,0 ton.

Napęd
Na początku Audi Q3 wejdzie na rynek z trzema jednostkami napędowymi - dwoma silnikami benzynowymi i jednym silnikiem TDI. Kolejna jednostka wysokoprężna zostanie wprowadzona trochę później. Wszystkie silniki są czterocylindrowe, a ich pojemność wynosi 2 litry. Gwarantują wysoką wydajność oraz moment obrotowy od 280 do 380 Nm. Wszystkie jednostki są dynamiczne i oszczędne dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań: bezpośredniemu wtryskowi paliwa, turbodoładowaniu, systemowi start-stop oraz systemowi rekuperacji.

Silniki 2.0 TFSI dysponują mocą 125 kW (170 KM) i 155 kW (211 KM). W mocniejszej wersji Audi Q3 będzie przyspieszało od zera do 100 km / h w 6,9 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 230 km/h. Silnik 2.0 TDI dysponuje mocą 130 kW (177 KM), a nieco później pojawi się jednostka o mocy 103 kW (140 KM). We współpracy z napędem na przednie koła motor 140 KM będzie zużywać średnio mniej niż 5,2 litra paliwa na 100 km.

Obie jednostki TFSI i najmocniejszy TDI współpracują z napędem quattro.

Q3 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) i napędem na przednie koła oraz jednostka 2.0 TFSI quattro o mocy 125 kW (170 KM) wyposażone są w manualną skrzynię 6-biegową. Natomiast silniki TDI o mocy 130 kW (177 KM) i TFSI o mocy155 kW (211 KM) współpracują z napędem quattro i dynamiczną 7-biegową przekładnią S tronic, obsługiwaną na życzenie za pomocą dźwigienek przy kierownicy. Jeżeli kierowca wybierze w systemie Audi drive select tryb „efficiency” podczas fazy wybiegu podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala Q3 toczyć się swobodnie, co zmniejsza jeszcze zużycie paliwa.

Podwozie
Podwozie Audi Q3 działa w sposób zrównoważony i harmonijny. Czterowahaczowa oś tylna przejmuje siły wzdłużne i poprzeczne. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje dokładnie i bardzo wydajnie, hamulec postojowy również elektromechaniczny zwiększa komfort.

Q3 ze wszystkimi jednostkami napędowymi dostępne jest na życzenie z systemem dynamiki jazdy Audi drive select, który działa na przyspieszenie i układ kierowniczy. Jeżeli auto jest dodatkowo wyposażone w przekładnię S tronic, światła adaptive light oraz w adaptive cruise control, to również na ich działanie system Audi drive select będzie miał wpływ. Kierowca może swobodnie przełączać między trybami comfort, auto, dynamic, oraz efficiency.

Tryb efficiency steruje również pracą klimatyzacji i tempomatu.

Audi Q3 zejdzie z taśmy produkcyjnej z 16-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich oraz oponami w rozmiarze 215/65, najmocniejsze wersje silnikowe występują z 17-calowymi obręczami. Na życzenie można zamówić koła o średnicy od 17 do 19 cali, niektóre z nich pochodzą z quattro GmbH.

Wszystkie opony charakteryzują się niskim oporem toczenia, hamulce (wentylowane z przodu) są silne i stabilne. Dzięki 17-centrymetrowemu prześwitowi jazda po bardziej zróżnicowanym terenie jest również możliwa.

W Audi Q3 z systemem stabilizacji toru jazdy ESP zintegrowana jest elektroniczna blokada poprzeczna, która reguluje rozkład momentu obrotowego na koła przez ledwo wyczuwalne hamowanie. Na życzenie dostępny będzie w przyszłości asystent ruszania i asystent podjazdu.

Audi connect
Audi przygotowało dla Q3 cały komplet technologii infotainment. Pakiet connectivity obejmuje na przykład Audi Music Interface z możliwością podłączenia przenośnego odtwarza oraz nawigacji, która może być aktywowana od razu lub na życzenie w późniejszym terminie.

Wiele innych rozwiązań pochodzi bezpośrednio z klasy samochodów luksusowych. Bose Surround Sound dysponuje 14 głośnikami, przednie głośniki niskotonowe są efektownie podświetlone w ciemności. Wersją high-end jest nawigacja MMI plus z twardym dyskiem i 7-calowym, kolorowym ekranem o wysokiej rozdzielczości i grafice 3D.

W przyszłości MMI Navigation plus będzie współpracować z telefonem samochodowym Bluetooth z kartę UMTS. Hotspot Wi-Fi pozwoli na podłączenie mobilnych urządzeń, dzięki czemu pasażerowie będą mogli surfować po internecie i wysyłać maile. Nawigacja może pokazywać na bieżąco mapę Google Earth z wybraną przez kierowcę trasą.

Systemy wspomagające
Również systemy wspomagające Q3 pochodzą z samochodów luksusowych. Audi side assist pomaga kierowcy zmienić pas ruchu za pomocą czujników radaru, Audi lane assist aktywnie kontroluje właściwy pas ruchu i w razie zagrożenia sygnalizuje potrzebę poprawienia położenia kierownicy.

Tempomat pokazuje ważne znaki drogowe na wyświetlaczu opcjonalnego komputera pokładowego.

Wygodnego parkowanie zapewni jeden z pięciu systemów. Asystent parkowania pomaga kierowcy przy parkowaniu tyłem równolegle lub wzdłuż, przejmując w pełni kierowanie. Dwanaście czujników ultradźwiękowych wykrywa przeszkody takie jak słupy betonowe nawet, jeśli są położone z boku pojazdu.

Program zapisuje położenie samochodu i pomaga kierowcy przy opuszczaniu miejsca.

Audi Q3 zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell koło Barcelony.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane