/  / Audi Q2 – praktyczny i modny

PREZENTACJA | Audi Q2 – praktyczny i modny

Audi Q2 - 2016
© IBRM Samar
Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016Audi Q2 - 2016

Każdy producent, chcący odgrywać znaczącą rolę na europejskim rynku motoryzacyjnym, powinien mieć w swoim portfolio auto typu SUV. Najlepiej, żeby jego paleta obejmowała kilka modeli, spełniających potrzeby klientów o różnych gustach. Audi właśnie uzupełniło ofertę o kolejny model - Q2, aspirujący do roli auta dla młodego i przebojowego odbiorcy.

Przygoda niemieckiej marki z autami typu SUV zaczęła się już 11 lat temu. Zaprezentowany w 2005 roku, bardzo duży i drogi model Q7 zapoczątkował sagę oznaczaną literą Q. Sukces tego modelu oraz rosnąca popularność małych terenówek skłoniła firmę z Ingolstadt, do stopniowego zmniejszania rozmiarów aut tego typu. Już w 2008 roku do boju o klienta ruszył Q5. Trzy lata później do salonów sprzedaży zawitał Q3, pojazd o kompaktowych rozmiarach, konkurujący chociażby z VW Tiguanem. Mogłoby się wydawać, że to już koniec rozwoju serii Q. A jednak! Do rodziny dołącza kolejny przedstawiciel – Q2, adresowany głównie do klienta poszukującego auta o praktycznych wymiarach, a przy tym chcącego się wyróżnić i czerpać radość z posiadania samochodu.

Muskularny maluch

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, nowe Audi ubrano w karoserię o wyrazistej linii. Krótkie zwisy nadwozia, duży umieszczony wręcz pionowo ośmiokątny wlot powietrza oraz szerokie błotniki nadają sylwetce muskularności. Nisko przebiegająca linia dachu, nawiązująca do nadwozia Coupe, nadaje autu sportowy styl. Specjalnym wyróżnikiem Q2 są charakterystyczne nakładki, tzw. „Blade” w kolorze kontrastującym z barwą lakieru. Akcentują masywność słupka C oraz przyciągają wzrok przechodniów.



Długi na 4191 mm i szeroki (1,79 m) maluch od Audi zapewnia wystarczającą przestrzeń wewnętrzną zarówno dla kierowcy, jak i osób podróżujących na tylnej kanapie. Jedynie naprawdę wysocy pasażerowie, po zajęciu miejsc z tyłu, mogą narzekać na ilość przestrzeni nad głową. Wielką zaletą auta, znacznie krótszego od typowych kompaktów, jest pojemność przestrzeni bagażowej. Standardowe 405 l foremnego bagażnika, bez trudu można powiększyć do robiącej wrażenie dla tej klasy pojazdów wartości 1050 l. W ramach wyposażenia opcjonalnego można zamówić pokrywę bagażnika sterowną elektrycznie, za pomocą klamki bagażnika, przycisku w drzwiach po stronie kierowcy lub zdalnego sterowania z kluczyka. Standardowo, tylną kanapę podzielono w stosunku 60:40, alternatywnie dostępna jest wersja podzielona na trzy części, w stosunku 40:20:40. Wąska część środkowa po złożeniu służy jako wygodny podłokietnik z uchwytem na kubki albo jako tunel do przewożenia długich przedmiotów.

Pewne prowadzenie

Audi Q2 bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach znanych z innych modeli marki oraz koncernu Volkswagen. Konstrukcję samochodu oparto na modułowej platformie MQB. Rozstaw osi wynoszący 2601 mm, odpowiada wartości Audi A3 w wersji 3-drzwiowej (nieoferowanej w Polsce). Nie dziwi zatem fakt, iż nastawy niezależnego zawieszenia zapewniają pewne prowadzenie. Na życzenie klienta, Audi Q2 może zostać wyposażone w system dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki niemu prowadzący ma możliwość wyboru jednego z pięciu trybów wpływających na prowadzenie pojazdu: comfort, auto, dynamic, efficiency i individual. Mimo znacznej wysokości wynoszącej ponad 151 cm, nawet przy wyższych prędkościach oraz dynamicznych manewrach Q2 zachowuje trajektorię obraną przez kierowcę. Auto sprawnie wybiera nierówności na drodze, a dzięki progresywnemu układowi kierowniczemu, dostosowującemu siłę przełożenia do prędkości zapewnia precyzyjną reakcję na ruchy kierownicą.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Audi Q2
Wersja 1.4 TFSI 2.0 TDI quattro S tronic
Cena [PLN] 104 100 134 700
Moc [KM] / obr./min. 150 / 5000 150 / 3500-4000
Moment obrotowy [Nm] / obr./min. 250 / 1500-3500 340 / 1750-3000
Prędkość maksymalna [km/h] 212 211
Zużycie paliwa w mieście [l/100km] 6,6 5,6
Zużycie paliwa poza miastem [l/100km] 4,7 4,3
Zużycie paliwa średnie [l/100km] 5,4 4,8
Masa własna / DMC [kg] 1340 / 1825 1550 / 2035


Paleta silników spełni oczekiwania osób o różnych upodobaniach oraz potrzebach. Do wyboru przewidziano dwie jednostki benzynowe oraz trzy wysokoprężne. Podstawowe źródło napędu stanowi motor 1.0 TFSI o mocy maksymalnej 116 KM oraz 200 Nm momentu obrotowego. O wiele ciekawszym rozwiązaniem jest większy 1.4 TFSI – 150 KM, który zapewnia osiągi bardziej pasujące do usportowionego charakteru auta. Ofertę diesli stanowią silniki 1.6 TDI – 116 KM oraz 2.0 TDI w dwóch wersjach 150 lub 190 KM. Jednostki benzynowe oraz najsłabszy diesel łączone są z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową S tronic. Dwulitrowe diesle występują obecnie wyłącznie z przekładnią automatyczną oraz napędem quattro, wykorzystującym hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe z regulacją elektroniczną. W ciągu kilku milisekund układ napędowy może bezstopniowo skierować moc w stosunku 50:50 na oś przednią i tylną.

Dwie wersje wyposażenia

Wybór wersji wyposażeniowej ograniczono do zaledwie dwóch poziomów: standard oraz Sport. Podstawowa odmiana zapewnia 6 poduszek powietrznych, progresywny układ kierowniczy, klimatyzację manualną, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach oraz elektrykę lusterek i szyb. Wraz z odmianą Sport zakres wyposażenia standardowego zostaje rozszerzony o fotele sportowe, skórzaną kierownicę, aluminiowe felgi czy ozdobne listwy progowe. Za komputer pokładowy, czy system nawigacji przyjdzie nam zapłacić odpowiednio 930 zł lub 5780 zł (w pakiecie).

Ceny – poziom A3

Pod względem kosztowym, nowe Q2 stanowi największą konkurencję dla swojego starszego i bardziej konserwatywnego brata – modelu A3. Obydwa auta dysponują zbliżoną paletą jednostek napędowych oraz startują z podobnego poziomu cen. Kompaktowe A3 Sportback 1.0 TFSI to wydatek minimum 98 200 zł. Za lifestylowego SUVa należy wyłożyć 96 900 zł. Zapewne dzięki zbliżonej cenie oraz promowaniu nowego modelu, jako auta dla ludzi aktywnych, wielu klientów odwróci się tradycyjnego modelu kompaktowego i wybierze praktyczniejszego i przede wszystkim modnego SUVa. Za wersję z odpowiednim dla tego auta silnikiem 1.4 TFSI zapłacimy 104 100 zł, natomiast najtańszy diesel to wydatek 106 400 zł. Wersja z napędem quattro kosztuje odpowiednio 134 700 zł (2.0 TDI – 150 KM) lub 141 200 zł (2.0 TDI – 190 KM).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane