/  / Audi A3 Sportback e-tron – prestiż z prądem

PREZENTACJA | Audi A3 Sportback e-tron – prestiż z prądem

IBRM Samar|
Audi A3 e-tron 2014
© IBRM Samar
Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014Audi A3 e-tron 2014

Po wielu latach budowania napięcia wokół nowej serii e-tron, Audi wreszcie wprowadziło do sprzedaży, także na polskim rynku, swój pierwszy hybrydowy model z możliwością ładowania. Nowatorskim modelom przyszłości szlak przeciera Audi A3 e-tron w wersji Sportback.

Według Audi, przyszłość marki związana jest z samochodami hybrydowymi oraz elektrycznymi. Już od 2009 roku producent z Ingolstadt próbował rozbudzać wyobraźnie, pokazując różne modele koncepcyjne, szczególnie najbardziej sportowe wersje, z dodatkowym, a nawet kilkoma dodatkowymi silnikami.  Audi R8 e-tron miał posiadać aż cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło. Niestety nie zanosi się na to, żeby wszedł do seryjnej produkcji. Za to już teraz pierwsi szczęśliwcy mogli spróbować jazdy modelem, który niedługo trafi do polskich salonów i zapoczątkuje nową serię tego producenta. W 2015 roku ma pojawić się wersja e-tron modelu A6 oraz Q7.

Z wyglądu, ładne A3

Właściciel nowego Audi z trudem będzie mógł pochwalić  się przed sąsiadami swą troską o przyszłość naszej planety. I nie wynika to z braku zalet ekologicznych modelu. Po prostu, dopóki sąsiad nie zauważy podłączonego kabla elektrycznego ładującego przez atrapę chłodnicy e-trona prądem, nie odróżni hybrydy od zwykłej A3-ki z pakietem S-Line. Samochody są bowiem z zewnątrz praktycznie identyczne. Różnice w plastikowej osłonie pod bagażnikiem i ułożeniem wydechu są niezauważalne. Tylko niewielki znaczek informuje nas, że e-tron ma pod tylną częścią podłogi sporą baterię o pojemności 8,8 kWh.


Kto za te atuty zapłaci?

Przewidywana cena Audi A3 e-tron Sportback zapewne ostudzi nieco entuzjazm dla tego modelu. Nie ma jeszcze co prawda oficjalnego cennika, ale należy spodziewać się, że cena wyniesie nawet około 170 tysięcy złotych. Trudno powiedzieć z kim A3 E-tron będzie konkurował. Toyota Prius Plug-In z najbogatszym wyposażeniem kosztuje 181 000 zł. Cena Toyoty Auris w wersji hybrydowej (bez możliwości ładowania i podróżowania na samym silniku elektrycznym) wynosi 96 tysięcy złotych. Konkurentów możemy znaleźć w samym A3.  Wersja z 180-konnym silnikiem benzynowym kosztuje 130 tysięcy złotych.  Czy niższe spalanie i imponująca elastyczność wynagrodzi różnicę w cenie? A może wersja z silnikiem elektrycznym jest skierowana do bogatych ekologów? Wydaje się, że jest to bardzo dobry sposób na przetarcie szlaku dla nowych modeli z serii e-tron. Z pewnością każdy następny model, ze względu na rozwój technologii, będzie coraz bardziej przystępny cenowo.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane