/  / Atak nowych SUV-ów Skody, Peugeot i Renault

Atak nowych SUV-ów Skody, Peugeot i Renault

null
© Skoda
nullnullnull

Marki popularne – takie jak Skoda, Peugeot oraz Renault – szykują nowości w segmencie średniej wielkości SUV-ów. Z jakim przyjęciem wśród klientów spotka się Kodiaq, zupełnie nowy 5008 oraz Koleos II?

Wszystkie trzy wymienione modele będzie miała okazję obejrzeć z bliska szeroka publiczność, która odwiedzi najbliższe targi motoryzacyjne w Paryżu. Do rynkowych konkurentów Skody Kodiaq, przebudowanego Peugeot 5008 i Renault Koleosa II zaliczyć można takich graczy jak np. Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe czy Kia Sorento.

Ile będzie kosztować?
Skoda Kodiaq mierzy 4,70 m długości przy 1,88 m szerokości. To pierwszy model marki, który można będzie zamówić w wersji 7-miejscowej. Bagażnik należy do najpojemniejszych w segmencie: wersja pięcioosobowa oferuje od 720 do maksymalnie 2065 litrów po złożeniu oparć tylnych foteli.

Wśród rozwiązań firmowanych wspólną nazwą "Simply Clever" klienci będą mogli zamówić do Kodiaq m.in. cienkie listwy plastikowe, które chronią krawędzie drzwi przed obiciami. Przy otwieraniu samochodu listwa wysuwa się automatycznie, aby na wysokości klamki chronić krawędź drzwi przed obtarciem o sąsiedni samochód na parkingu czy w garażu.

W prasie branżowej słychać plotki, że cenowo Kodiaq ma być oferowane na poziomie zbliżonym do Skody Superb kombi. Przekonamy się o tym zapewne już podczas wystawy w Paryżu, która rozpoczyna się dniami prasowymi od 29 września.



Przemiana z minivana w SUV-a
Z kolei w przypadku Peugeot 5008 nowej generacji samochód dzieli ze swoim poprzednikiem w zasadzie tylko nazwę. Z minivana "5008" jak za dotknięciem magicznej różdżki przeistoczyła się w crossovera lub SUV-a z masywną atrapą chłodnicy i ozdobnymi listwami poprzecznymi oraz wąskimi kloszami reflektorów.

Peugeot 5008 dysponuje rozstawem osi rzędu 2,84 metra, a długość nadwozia to 4,64 m. Na pokładzie użytkownik ma do dyspozycji w drugim rzędzie trzy oddzielne i składane fotele o zmiennym stopniu pochylenia oparcia, natomiast w trzecim – dwa siedzenia, które można złożyć na płasko w podłodze lub wyjąć.

Na liście wyposażenia przewidziano m.in. fotele z funkcją masażu, wysokiej jakości system audio, duże okno panoramiczne czy nowoczesny system multimedialny z ekranem dotykowym.

Charakterystyczne światła
Zupełnie nowy Renault Koleos powstał na modułowej platformie CMF-C/D, którą znamy już z zastosowania w takich modelach jak m.in. Espace, Talisman i Kadjar, a także X-Trail/Rogue oraz Qashqai II. Za to stylistka nadwozia jest już dziełem francuskich projektantów.

Topowy SUV w ofercie Renault ma układ przednich reflektorów a'la litera "C" zachodzących prawie aż na zderzak – podobnie jak w Talismanie czy w nowym Megane numer 4. Do tego dochodzi charakterystyczna maska z mocno wyeksponowanym logo marki na chromowanym grillu.

W swoim najnowszym wcieleniu Renault Koleos mierzy na długość 4670 mm przy rozstawie osi rzędu 2710 mm. Francuski producent chwali się, że jego SUV bije konkurencję na głowę pod względem ilości miejsca z tyłu – promień na wysokości kolan w drugim rzędzie wynosi 289 mm. Na rekordową przestronność ma również wpływ wysokość kabiny oraz szerokość na wysokości barków i nad podłokietnikami, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu dysponują pokaźną ilością miejsca.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane