/  / Alhambra, Galaxy, Sharan – co wybrać?

Alhambra, Galaxy, Sharan – co wybrać?

otoMoto|
null
© otoMoto.pl
null

Zarówno Volkswagen Sharan, jak i Seat Alhambra oraz Ford Galaxy wydają się ciekawym wyborem dla osób poszukujących niedrogiego samochodu o dużej ładowności i stosunkowo niedużym spalaniu, mogącego pomieścić większą rodzinę.

Największą zaletą "trojaczków", jakimi są wytwarzane w portugalskich zakładach Grupy Volkswagen modele Seat Alhambra, Ford Galaxy oraz Volkswagen Sharan, jest niewątpliwie ich pojemność. Przy rozłożonych wszystkich siedmiu siedzeniach bagażnik jest co prawda niewielki – ma zaledwie około 250 litrów – jednak po zdemontowaniu siedzisk zwiększa się on do 2600 litrów (!).

Gama silników użyta w omawianych modelach nie różni się zbytnio od tej dostępnej w innych samochodach z koncernu Volkswagen. Najpopularniejszy był dwulitrowy motor o mocy 115 KM, który nie mógł się pochwalić zbyt dobrymi osiągami. Podobnie rzecz się miała z 1.9 TDI – dynamika znanej i cenionej jednostki napędowej pod maską samochodu o wadze ponad 1,6 tony nie oszałamia.

Chociaż wachlarz silników montowanych w Volkswagenie stopniowo poszerzał się o lepsze konstrukcje, to żaden z nich nie osiągnął takiej popularności jak dostępna jedynie w Fordzie Galaxy benzynowa jednostka 2,3 litra.

W przypadku pierwszej generacji, Sharan i Alhambra różniły się jedynie znaczkiem na grillu. W nowym modelu poczyniono już istotne zmiany, jednak w dalszym ciągu są to bliźniacze modele. Bliźniacze, ponieważ już w 2000 roku, kiedy przechodziły one nieznaczny lifting, trzecie dziecko z rodziny – czyli Ford Galaxy – zupełnie "wyrzekło się" swojego rodzeństwa i zmieniło wygląd.

Na rynku wtórnym stosunkowo łatwo o Forda i Volkswagena; w serwisie otoMoto można znaleźć ponad 800 egzemplarzy wystawionych na sprzedaż. Trudniej natomiast o Seata Alhambrę. Tych aut jest zaledwie niespełna 400. Najtańsze egzemplarze Forda z kierownicą po lewej stronie można znaleźć już za 2 500 złotych, czyli nieco o ponad tysiąc mniej niż w przypadku pozostałych dwóch vanów.

Średnia cena wszystkich trzech modeli w serwisie jest podobna i wynosi około 20 000 złotych.

Najwięcej użytkowników szuka egzemplarzy nie starszych niż z 2000 roku. Najpopularniejszy przedział "do" to rocznik 2005. W tym zakresie najtaniej można kupić Forda: ceny zaczynają się już od 3 900, a kończą na 27 000 złotych. Za tyle samo kupimy najdroższą Alhambrę, jednak dolna granica jest tutaj wyższa i wynosi 6 000 złotych.

Najkosztowniejszy okaże się natomiast zakup Volkswagena Sharana: za egzemplarze z roczników 2000-2005 nabywcy przyjdzie zapłacić od 7 000 do nawet 35 000 złotych.

Niezależnie od modelu najwięcej użytkowników deklaruje, że są w stanie zapłacić za auto 15 000 złotych. Nieco mniej może przeznaczyć 10 000 (Sharan, Galaxy) i 20 000 (Alhambra). W przypadku ceny najniższej deklarowany przedział zaczyna się zgodnie od 10 000 złotych.

Chociaż w starszych egzemplarzach wszystkich trzech modeli jakość wykonania wnętrza nie rzuca na kolana, mogą pojawić się problemy z elektryką, a w zawieszeniu stuki, to podkreśla się fakt, że koszty części zamiennych są niezbyt wygórowane i nie powinny być szczególnym obciążeniem dla portfela.

"U wszystkich trzech "braci" najłatwiej trafić na silnik o pojemności 1,9 litra. Znajduje to odzwierciedlenie wśród osób poszukujących samochodu, bowiem w każdy wypadku najwięcej z nich zdecydowało się na zaznaczenie w wyszukiwarce parametru 'olej napędowy' - tłumaczy Marcin Szturma, dyrektor działu handlowego otoMoto.pl.

"W przypadku Forda, ze świecą można szukać silnika benzynowego o pojemności 2,3 litra. Tych jest zaledwie 8%. Ponad 60% Alhambr i Galaxy pochodzi z Niemiec. Również 71% Sharanów przyjechało do Polski zza zachodniej granicy. Nieco ponad 10% w przypadku wszystkich trzech modeli to egzemplarze krajowe. Może to rozczarowywać użytkowników, bowiem 92,5% z nich chciałoby kupić sztukę z polskiego salonu".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane