/  / Alfa Romeo Giulia z nowościami

Alfa Romeo Giulia z nowościami

null
© IBRM Samar
nullnullnullnullnull

Alfa Giulia Veloce. Tak nazywa się nowa wersja modelowa w gamie włoskiej limuzyny. Do oferty dodano dwa kolejne silniki – a także napęd 4x4.

"Veloce" to nazwa nawiązująca do chlubnej tradycji Alfy Romeo, powstałej w 1956 roku razem z Giuliettą, która wyróżnia najbardziej sportowe i wyjątkowe wersje spod znaku węża. Dzisiaj nazwa Veloce wzbogaca ofertę modelową Alfy Giulii.

Na rozpoczynającej się już lada dzień wystawie motoryzacyjnej w Paryżu szeroka publiczność będzie miała okazję poznać Giulię Veloce w dwóch wersjach. Obydwie z 8-stopniową skrzynią automatyczną oraz napędem 4x4, ale z innymi silnikami. Jeden z nich – wykonany w całości z aluminium – to dwulitrowiec zasilany benzyną, który rozwija moc 280 koni przy 5250 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm przy 2250/min.

210 koni w dieslu
Alternatywę dla benzyniaka stanowi wysokoprężna konstrukcja 2.2, która zapewnia moc 210 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment 470 Nm przy 1750/min. Ten pierwszy w historii Alfy Romeo diesel wykonany w całości z aluminium posiada układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet II z Injection Rate Shaping i ciśnienie robocze 2000 barów.

Giulia Veloce od strony stylistycznej wyróżnia się takimi elementami jak specjalne zderzaki i rama drzwi w błyszczącej czerni, dyfuzor z podwójną rurą wydechową oraz 19-calowe felgi aluminiowe z pięcioma otworami. W kabinie mamy natomiast skórzane fotele dostępne w trzech kolorach do wyboru, podgrzewaną kierownicę sportową, a także aluminiowe wstawki w desce rozdzielczej, tunelu środkowym i panelach drzwi.

Napęd 4x4 z technologią Q4
W Giulii Veloce debiutuje zarazem napęd 4x4 z technologią Q4. Układ obejmuje aktywną skrzynkę przekładniową i mechanizm różnicowy przedni, które zapewniają szybkie sterowanie momentem obrotowym poprzez kompaktowy i lekki design (wzrost masy wynosi zaledwie około 60 kg).

System Q4 stale monitoruje liczne parametry, aby zapewnić optymalne rozłożenie momentu obrotowego na dwie osie w zależności od rodzaju wykorzystania samochodu i przyczepności do nawierzchni drogi. Technologia ta jest w stanie przewidzieć utratę przyczepności kół, opierając się na danych zebranych przez czujniki przyspieszenia bocznego i wzdłużnego, kąta skrętu kierownicy oraz odchylenia pojazdu.

W normalnych warunkach Giulia Veloce z systemem Q4 zachowuje się jak pojazd z napędem na tył (100% momentu obrotowego trafia na oś tylną). Jednak po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół komputer natychmiast przekazuje 60% momentu na przód. Aby zapewnić maksymalną szybkość reakcji w rozłożeniu siły napędowej, system wykorzystuje wysoki poślizg mechaniczny (do 2,5%) pomiędzy osiami.

ZOBACZ TEŻ:
Premiery i nowości salonu Paryż 2016
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane