/  / Alfa Romeo Giulia – "Włoszka" z dużymi ambicjami

NOWOŚĆ | Alfa Romeo Giulia – "Włoszka" z dużymi ambicjami

null
© Alfa Romeo
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto Alfa Romeo Giulia – nowy sedan klasy średniej. Auto bazuje na nowej płycie podłogowej z tylnym napędem/4x4. Giulia to rywal dla takich modeli jak BMW 3 czy Mercedes Klasy C.

Jak na razie, włoski koncern zaprezentował Giulię w topowej wersji Quadrifioglio. Pod maską debiutuje turbodoładowany silnik benzynowy z 6 cylindrami – opracowany przez konstruktorów Ferrari, który rozwija moc maksymalnie 510 KM. Osiągi? Według producenta, pierwsza "setka" na liczniku pojawia się po zaledwie 3,9 sekundy.

Włosi zapowiadają, że nowy 6-cylindrowiec wyróżnia się jednocześnie umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo, w czym m.in. zasługa sterowanego elektronicznie systemu dezaktywacji cylindrów. Motor wykonano w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu – szczególnie tę przenoszoną na oś przednią.

Idealny rozkład mas
Cechą charakterystyczną nowej Alfy jest przemyślane "żonglowanie" masami i materiałami, co umożliwiło rozłożenie masy pojazdu na poszczególne osie w proporcji 50/50. Jest to element, który okazał się istotny dla zapewnienia przyjemności jazdy Alfą Giulią. Efekt uzyskano dzięki pracy zarówno nad układem samochodu, jak i dzięki umieszczeniu wszystkich najcięższych komponentów w możliwie najbardziej centralnej pozycji.


Oprócz rozkładu masy tak samo istotne dla optymalnej jazdy są zawieszenia. Na osi tylnej zastosowano rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink. Niezależne dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej to nowa konstrukcja, która optymalizuje "filtrowanie" nierówności, jednocześnie gwarantując szybkie i precyzyjne manewry w każdych warunkach.

Jak kot gotowy do skoku
W stylistyce nadwozia Giulii uwagę zwracają takie elementy jak bardzo krótkie zwisy i długa maska silnika. Długie błotniki przednie, cofnięta kabina pasażerska – "wsparta" na kołach – oraz tylne, muskularne błotniki optycznie sugerują punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Włoscy projektanci porównują nawet sylwetkę Alfy do dużego kota, uchwyconego tuż przed skokiem.

Kabinę pasażerską wykonano z dużą starannością i z użyciem wysokiej jakości materiałów: włókna węglowego, drewna i materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku. Dodatkowo pojawia jeden, typowy dla Alfy Romeo element: centralne zorientowanie przyrządów i przycisków na kierowcę. Nieprzypadkowo wszystkie główne przyciski są wbudowane w kierownicę, natomiast interfejs człowiek/maszyna składa się z dwóch pokręteł, które regulują selekor Alfa DNA oraz system informacyjno-rozrywkowy.

Unowocześniony selektor Alfa DNA modyfikuje zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb wydajności energetycznej – jako nowość w ofercie), a także ustawienie Racing (w wersjach o wysokich osiągach).

Nowe logo, nowy początek
Szczyt słynnego trójkątnego grilla – czyli Scudetto – zdobi odnowione logo Alfy Romeo. Włoska marka prezentuje je światu po raz pierwszy. Na zewnątrz znaczek został odnowiony i zmodernizowany, nie tknięto jednak samego kształtu ani innych cech charakterystycznych, dzięki którym logo producenta ze słonecznej Italii jest wśród miłośników motoryzacji tak łatwo rozpoznawalne.

Przeprojektowane logo oraz premiera nowego sedana to zapowiedź długo oczekiwanej ofensywy produktowo-sprzedażowej marki Alfa Romeo, która duże nadzieje na wzrost łączy m.in. z rynkiem amerykańskim. Włosi szykują zarazem kolejne nowości – w tym ponoć model typu SUV, którego można spodziewać się w pierwszych miesiącach roku 2017.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane