/  / Aerodynamiczny Opel Astra

Aerodynamiczny Opel Astra

Opel|
null
© Opel
nullnullnull

Lżejszy, oszczędniejszy i zwrotniejszy - nowy Opel Astra to przykład przełomowych zmian w rozwoju modelu służących maksymalizacji efektywności.

Stylistyka i konstrukcja pojazdu wyznaczają również standardy pod względem własności aerodynamicznych, które są tradycyjnym atutem marki Opel - kiedy w 1984 roku na rynku pojawił się Kadett E GSi, był on wówczas najbardziej opływowym sedanem na świecie, ze współczynnikiem oporu aerodynamicznego 0,30. Znakomita aerodynamika ściśle wiąże się z niskim zużyciem paliwa.

Istotną zaletą nowej Astry jest jej wyraźnie bardziej kompaktowa sylwetka w porównaniu z poprzednią generacją modelu. Samochód jest o 2,5 centymetra niższy i o 0,5 centymetra węższy. Zmniejszono również szerokość opon. Uzyskanie maksymalnie opływowej sylwetki pojazdu wymagało jednak także precyzji i dbałości o szczegóły. Inżynierowie poświęcili szczególnie dużo uwagi linii dachu, słupkowi C i konstrukcji podwozia. Efekty mówią same za siebie: nowy kompaktowy Opel ze współczynnikiem oporu aerodynamicznego 0,285 należy do elity wśród najbardziej opływowych modeli w swojej klasie.

Stylistyka i konstrukcja pojazdu:
Nowa Astra ma 4,37 metra długości, czyli o około 5 centymetrów mniej w porównaniu z poprzedniczką. Zmniejszyła się też wysokość samochodu (o 2,5 centymetra, do 1,48 metra) oraz jego szerokość (o 0,5 centymetra, do 1,81 metra). Zmodyfikowane wymiary również miały wpływ na obniżenie oporu aerodynamicznego, a tym samym na zmniejszenie zużycia paliwa — powierzchnia przekroju poprzecznego pojazdu wynosi około 0,642 metra kwadratowego zamiast 0,770 metra kwadratowego w poprzednim modelu.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane