/  / 9 premier Volkswagena

9 premier Volkswagena

VOLKSWAGEN|
null
© Volkswagen
null

W tym roku kalendarzowym Volkswagen wprowadzi do oferty w Polsce aż 9 nowych modeli. W tej grupie jest VW Passat po zmianach generacyjnych, który powstał na platformie MQB i zadebiutuje na przełomie listopada i grudnia.

Pierwszą z tegorocznych premier marki VW na polskim rynku jest pokazany wczoraj po raz pierwszy w naszym kraju Volkswagen Golf R. Jest to najszybszy jak dotychczas seryjnie produkowany Golf. Auto jest napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI, mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18% w porównaniu z poprzednikiem. Moc przenoszona jest na drogę przez stały napęd na wszystkie koła 4Motion.

Na polskim rynku Volkswagen Golf R startuje od 147 490 złotych (PATRZ TUTAJ).

W Polsce zadebiutował Golf R, natomiast w Wolfsburgu swoją światową premierę ma zmodernizowany Volkswagen Polo. Samochód wizualnie zmieni się w niewielkim stopniu, niemniej wzbogacony zostanie o szereg innowacyjnych systemów, które poprawią komfort i bezpieczeństwo prowadzenia.

Jak zapowiada generalny importer, w Polsce nowe Polo dostępne będzie w maju (PATRZ TUTAJ).

W czerwcu zadebiutuje z kolei Volkswagen Golf Sportsvan. Ten wszechstronny wóz stanowi połączenie auta kompaktowego i vana, oferuje więcej przestrzeni dla rodziny, pracy i aktywnego spędzania wolnego czasu. Golf Sportsvan dysponuje m.in. bardzo przestronnym, dającym wiele możliwości aranżacji wnętrzem (tylna kanapa przesuwa się o 180 mm; pojemność bagażnika wynosi ponad 1 500 litrów) i najnowocześniejszymi systemami wspierającymi kierowcę.

Do systemów tych należy dostępny po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego: przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego system rozpoznaje pojazdy zbliżające się z boku, bardzo często niewidoczne dla kierowców. W przypadku zagrożenia kolizją system automatycznie zainicjuje awaryjne hamowanie.

Czwarta premiera to Volkswagen e-Golf, który zadebiutuje w Polsce w lipcu. Nieemitujące spalin samochody elektryczne Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi.

Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM e-Golf osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu po 10,4 sekundy osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h.

E-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano reflektory LED. Wrażenie robi zużycie energii: na przejechanie 100 km samochód potrzebuje 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce/stan na 02.01.2014) pokonanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-Golfa 7,11 zł.

Zasięg, jakim będzie dysponował elektryczny Golf, to 190 km.

Volkswagen Scirocco. Trzecia, aktualna generacja Scirocco zadebiutowała w 2008 roku. Po sześciu latach od premiery w lipcu dostępna będzie odświeżona wersja tego popularnego w Polsce coupe.

Szósta premiera to natomiast Volkswagen e-up!. Będzie drugim w pełni elektrycznym modelem Volkswagena oferowanym w polskich salonach. Samochód ten zadebiutuje we wrześniu. Podobnie jak e-Golf, także e-up! jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km.

Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce/stan na 02.01.2014) przejechanie 100 km kosztuje w tym wypadku tylko 6,55 zł.

Za napęd auta są odpowiedzialne: silnik elektryczny (82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię.

Zasięg rozwijającego moc 82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi w zależności od stylu jazdy i obciążenia między 120 a 160 kilometrów. Przy bardzo niskich temperaturach powietrza wartości te mogą być mniejsze. Szczególnie w mieście i dla większości osób dojeżdżających do pracy zasięg ten jest jednak w pełni wystarczający.

Badania niemieckiego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast wykazały, że prawie 80% wszystkich kierowców w Niemczech, od osób dojeżdżających do pracy po osoby często podróżujące, przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów.

W październiku marka wprowadzi do oferty odświeżonego Volkswagena Jettę. Model ten w obecnej wersji na rynku jest od 2011 roku, a swoimi rozmiarami wpisuje się w lukę między Golfem a Passatem. Samochód spodoba się kierowcom lubiącym sedany o eleganckim designie, komforcie, bezpieczeństwie i wysokiej jakości.

Również w październiku zadebiutuje odświeżony Volkswagen Touareg. Gdy w 2010 roku swoją premierę miał aktualny model, był on najbardziej innowacyjnym pod względem technicznym modelem Volkswagena od czasu istnienia marki. Dysponował o prawie 20% oszczędniejszym układem napędowym oraz szeroką ofertą nowych systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo. Wersja z silnikiem wysokoprężnym (Touareg V6 TDI), spalając średnio 7,4 l/100 km uzyskiwała najlepsze wartości zużycia paliwa w segmencie samochodów terenowych.

Jak zapowiada producent, nowy model będzie posiadał jeszcze więcej nowoczesnych systemów, będzie jeszcze bardziej oszczędny i ekologiczny.

Ostatnia tegoroczna premiera VW będzie najważniejszą. Volkswagen Passat, który zadebiutuje na przełomie listopada i grudnia, będzie całkowicie nowym samochodem. Zbudowany zostanie na platformie MQB i wyposażony będzie w szereg innowacyjnych systemów. Jego masa zostanie znacznie zmniejszona, a zużycie paliwa obniżone. Mimo to poprawie ulegną osiągi.

Nowy Volkswagen Passat zadebiutuje na rynku w wersjach nadwoziowych Limousine oraz Variant.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane