/  / 500-konny Peugeot Quartz

500-konny Peugeot Quartz

Peugeot|
null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnull

Peugeot Quartz ma łaczyć wyrazistość stylistyczną nowej generacji SUV-ów z osiągami charakterystycznymi dla najmocniejszych modeli Peugeot. To zdecydowanie nietypowa interpretacja sportowych kanonów, zarówno jeśli chodzi o nadwozie jak i wnętrze.


PEUGEOT Quartz już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę swoim sportowym, mocnym stylem i solidną konstrukcją. Łączy nadwozie SUV-a z kabiną hatchbacka w atletycznie wyrzeźbionej sylwetce.

Wygląd przodu dobitnie świadczy o zaletach jezdnych tego samochodu o szerokości 2,06 m i oponach o szerokości 305 mm. Poszczególne rodzaje świateł wykorzystują bloki optyczne diod LED, zapewniających optymalną efektywność. Kształt reflektorów pozbawionych odbłyśników podkreśla linia diod, która na błotniku wystaje z nadwozia, tnąc strumień powietrza. Logo lwa jest umieszczone w samym centrum grilla z motywem szachownicy, która zmienia się w zależności od kąta spojrzenia.

Quartz jest też pierwszym modelem na świecie, w którym zastosowano tkaninę uzyskaną w procesie druku cyfrowego. Ten innowacyjny proces pozwala na uzyskanie złożonych, wielkowymiarowych powłok, nadających się do użytku natychmiast po zejściu z maszyny. Nie trzeba ich przycinać, nie ma więc żadnych odpadów. Ponadto tkanina jest wytwarzana z włókien poliestrowych pochodzących z recyklingu tworzyw sztucznych, np. z butelek po wodzie. Proces ten umożliwia wytwarzanie tkanin o większej grubości i wyższej jakości, bardziej mięsistych w dotyku, co pozwala wyeliminować zazwyczaj stosowane pianki.


Każdy z pasażerów dysponuje własnym, kubełkowym fotelem, zapewniającym w dodatku maksymalną ilość miejsca. Do widocznej konstrukcji fotela są zamocowane 4-punktowe, automatyczne pasy. Komfort pasażerów zapewniają pływające siedzenia i oparcia pokryte płową skórą zamontowane na widocznej konstrukcji fotela.

Sportowy silnik
Design concept caru Quartz wymagał wyjątkowego silnika. Rozwijający moc 500 KM napęd typu full-hybrid plug-in składa się z silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych.
Wyprofilowana maska skrywa silnik 1.6 THP o mocy 270 koni mechanicznych opracowany przez PEUGEOT Sport.  6-przełożeniowa automatyczna skrzynia biegów współpracuje z  4-cylindrowym silnikiem benzynowym o momencie obrotowym 330 Nm i maksymalnej mocy jednostkowej sięgającej niemal 170 KM z litra pojemności skokowej. Na przedniej osi zamontowano silnik elektryczny o mocy 85 kW i bezpośrednim przełożeniu. Zapewnia ładowanie akumulatora o mocy 400V w fazie wytracania prędkości oraz wspomaga silnik termiczny przy zmianie biegów. Na tylnej osi również umieszczono silnik elektryczny o mocy 85 kW zapewniający napęd tylny i pomagający w ładowaniu akumulatora. Specjalny system ESP zapewnia rozłożenie siły hamowania pomiędzy cztery koła zapewniając stabilność samochodu i optymalne wykorzystanie dostępnej energii akumulatora.
 
Połączenie trzech źródeł napędu umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów. W trybie ZEV, samochód może przejechać aż 50 km wykorzystując jedynie energię akumulatora, który można ładować ze zwykłego  gniazdka. W trybie drogowym, silnik spalinowy pracuje razem z przednim silnikiem elektrycznym, aby zapewnić większą przyjemność jazdy i zapewnić maksymalne ładowanie w fazie hamowania. Natomiast tryb Race wykorzystuje wszystkie trzy silniki, aby wyciągnąć maksymalne osiągi z podwozia i układu jezdnego wyposażonego w samoblokujący mechanizm różnicowy. Przyjęte rozwiązanie pozwala na optymalne rozłożenie momentu obrotowego pomiędzy koła w zależności od ich przyczepności.

Aby w pełni wykorzystać potencjał tego napędu Quartz jest wyposażony w specjalne zawieszenie przednie Mc Pherson i tylne zawieszenie wielowahaczowe z umieszczonym na tylnej osi silnikiem elektrycznym. Pneumatyczne zawieszenie automatycznie zmienia prześwit w zakresie od 300 do 350 mm. Funkcją steruje układ optycznego odczytu nawierzchni drogi. System wyposażony jest w kamery współpracujące z systemem nawigacji, co pozwala mu przewidywać zmianę ukształtowania drogi.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane