/  / 5 gwiazdek Euro NCAP dla Mitsubishi Outlandera

5 gwiazdek Euro NCAP dla Mitsubishi Outlandera

Mitsubishi|
null
© Mitsubishi
null

Nowy Mitsubishi Outlander, który zadebiutował w Europie kilka tygodni temu, został poddany serii testów zderzeniowych organizowanych przez Euro NCAP. Samochód uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Wyniki najnowszych testów zderzeniowych Mitsubishi Outlandera w poszczególnych kategoriach prezentują się następująco:
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo dzieci: 83%
- ochrona pieszych: 64%
- systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę: 100%

Nowy Outlander powstał w oparciu o nową, globalną płytę podłogową i jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji produktów firmy Mitsubishi. Mimo, iż jest to wciąż duży crossover segmentu D wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa aktywnego i biernego, samochód "schudł" o około 100 kg w stosunku do poprzednika, co poprawiło jego wydajność paliwową i ekologiczną.

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP

W najważniejszym obszarze działania, jakim pozostaje bezpieczeństwo, inżynierowie Mitsubishi przeanalizowali trzy różne aspekty:

1. Zaawansowane bezpieczeństwo, wprowadzając nowe, zaawansowane systemy takie jak:
- tempomat adaptacyjny ACC (+ ogranicznik prędkości)
- system zapobiegania kolizjom czołowym FCM
- system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu LDW

2. Bezpieczeństwo bierne, które wzrosło dzięki najnowszej wersji struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura RISE jest systemem rozpraszania energii podczas zderzeń. Nowa konstrukcja chroni skuteczniej podczas zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach, co podwyższa poziom ochrony pasażerów i układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część Outlandera.

Niektóre elementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera:
• nowo opracowana podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego,
• nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego,
• ograniczono ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy poprzez niedopuszczenie do cofania się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego,
• pasy bezpieczeństwa przy fotelu przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze,
• poprawiono ochronę głowy pieszego poprzez przekonstruowanie maski silnika, przednich błotników oraz podszybia przedniej szyby samochodu,
• nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego.
 
3. Bezpieczeństwo aktywne, które podwyższono poprzez udoskonalenie rozwiązań stosowanych w poprzednim Outlanderze i dzięki wprowadzeniu nowych systemów wymienionych wyżej.

Wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP potwierdzają dążenie koncernu Mitsubishi Motors do zaoferowania swoim klientom produktów najwyższej jakości.

Kolejnym ważnym krokiem będzie wprowadzenie do gamy modelu Outlander PHEV, który pojawi się na rynku w Japonii na początku przyszłego roku, natomiast do Europy trafi latem. Outlander PHEV od samego początku był projektowany z myślą o układach napędowych opartych nie tylko o silniki spalinowe, ale także o elektrycznych systemach hybrydowych typu plug-in.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane