/  / 3 cylindry w Audi

3 cylindry w Audi

null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Po raz pierwszy w Audi doczekaliśmy się premiery 3-cylindrowego silnika benzynowego. Nowa jednostka zadebiutuje przy okazji liftingu miejskiego Audi A1.

W gamie lekko zmodernizowanego Audi A1 dostępnych będzie do wyboru sześć silników (cztery TFSI i dwie TDI). Jak podkreśla koncern z Ingolstadt, są to jednostki nowe lub mocno zmodernizowane. Mają moc od 90 KM do 192 KM. W prawie każdym wzrosła moc, a jednocześnie zmniejszyło się zużycie paliwa.

Dla wszystkich silników – opcjonalnie lub standardowo jak w przypadku silnika 1.8 TFSI – dostępna jest 7-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określić sam, czy dwusprzęgłowa przekładnia ma pracować automatycznie, czy w trybie manualnym.

Na początku listy jednostek napędowych, w które można wyposażyć nowe A1, umieszczono pierwszy w historii marki Audi trzycylindrowy silnik benzynowy. Wersja A1 1.0 TFSI o mocy 95 KM potrzebuje według wstępnych danych fabrycznych średnio około 4,3 l paliwa na 100 km (99 g CO2 na km).

Z kolei nowy, trzycylindrowy motor wysokoprężny 1.4 TDI ultra o mocy 90 KM w cyklu NEDC spala około 3,4 l oleju napędowego (89 g CO2 na km). To pierwsza w gamie Audi A1 jednostka typu ultra.

Natomiast ukoronowaniem gamy miejskiego Audi są sportowe wersje S1 oraz S1 Sportback. Montowany w nich silnik 2.0 TFSI generuje moc 231 KM i moment obrotowy 370 Nm. Oba modele S przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,8 lub 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane