/  / 10 aut, które zniknęły z polskiego rynku w 2013 roku

10 aut, które zniknęły z polskiego rynku w 2013 roku

null
© Hyundai
null

Nowy rok, niebawem rusza salon w Genewie, niemal każda informacja prasowa dotyczy nowości rynkowej, a tymczasem... z rynku także znikają modele, o których nikt nie wspomina. Poniżej przedstawiamy listę modeli, które zostały wycofane z polskiego rynku w 2013 roku.

1. Opel Astra III
Pomimo tego, że samochód ma już od dawna swojego następcę, to warto wspomnieć o zakończeniu jej sprzedaży. Kompaktowy Opel w niemal niezmienionej formie był sprzedawany w Polsce od 2004 roku, czyli aż 10 lat, co w dzisiejszych czasach wydaje się niemal niemożliwe! W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 1 253 sztuki tego modelu. Ostatnią sprzedaną konfiguracją było kombi z nieśmiertelnym silnikiem Diesla 1.7 o mocy 125 KM.

2. Mitsubishi Colt
Miejskie Mitsubishi jeszcze nie doczekało się następcy w naszym kraju, którym jest Space Star. Jego debiut zaplanowany został na lato tego roku. Ostatnia generacja Colta oferowana była w Polsce od 2009 roku. W 2013 roku pojazd znalazł jeszcze 670 nabywców. U dealerów można jeszcze znaleźć ostatnie egzemplarze aut wyprodukowane w 2012 roku.

3. Dacia Logan MCV
Logan MCV, oferowany w Polsce od 2007 roku. Samochód ma następcę, ale tak naprawdę to już zupełnie innym model, typowe kombi. Poprzednik był oferowany w wersji 7-miejscowej i był najtańszym takim pojazdem na rynku, jedyną alternatywą dla vanów. W ostatnim roku do nabywców trafiło 61 egzemplarzy tego auta. Jego rolę częściowo przejął model Lodgy.

4. SEAT Exeo
Seat Exeo, bazujący jeszcze na Audi A4 B7, trafił na polski rynek w 2009 roku, jednak nigdy nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań dotyczących sprzedaży. W 2013 roku znalazł 53 nabywców i odszedł w zapomnienie. O następcy nikt nie wspomina.

5. Volvo C30
Nietypowy, trzydrzwiowy i czteroosobowy kompakt szwedzkiej marki, trafił do Polski w 2007 roku, jako alternatywa dla takich modeli jak Mercedes Klasy A, BMW serii 1 oraz Audi A3. Pojazd bazujący na rozwiązaniach Ford Focusa, wielkością sprzedaży nigdy nie dorównał jednak swoim niemieckim konkurentom. W ubiegłym roku trafiło do nabywców ostatnie 16 sztuk. Rolę następcy pełni model V40 z pięciodrzwiowym nadwoziem.

6. Hyundai Veloster
Koreański sportowy kompakt, z nietypowym czterodrzwiowym nadwoziem, nie przypadł Polakom do gustu. Wprowadzenie silnika 1.6 Turbo o mocy 186 KM nie poprawiło sprzedaży. W 2013 roku samochód znalazł w sumie 4 klientów. Samochód, oferowany od 2011 roku, będzie można jeszcze prawdopodobnie zamówić indywidualnie u importera.

7. Toyota Verso-S
Miejski van Toyoty okazał sie znacząco za drogi w zakupie, żeby zyskać popularność na polskim rynku. Pojazd pojawił się w cennikach japońskiego producenta w 2011 roku, a bazowa cena wynosiła aż 61 600 PLN. W ubiegłym roku importer sprzedał ostatnie 3 sztuki modelu, który podzielił los wcześniejszych eksperymentów Toyoty, w postaci IQ oraz Urban Cruisera.

8. Honda Insight
Odpowiedź Hondy na Priusa okazała się niewystarczająca. Hybrydowy samochód trafił do Polski w 2010 roku, ale nigdy nie był popularny. W ostatnim roku wg. danych rejestracyjnych, kupiły go zaledwie 2 osoby.

9. Honda CR-Z
Kolejna hybryda Hondy, która nigdy nie osiągnęła zakładanej sprzedaży. W ubiegłym roku nikt jej nie kupił.

10. Renault Fluence Z.E.
Elektryczny kompakt francuskiej marki nie zyskał popularności. Wynik za 2013 rok - zero.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane