/  / "Dostawczak" Mercedesa po nowemu

"Dostawczak" Mercedesa po nowemu

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Premiera nowego Vito będzie główną atrakcją stoiska firmy Mercedes-Benz Vans podczas jesiennych targów IAA 2014 w Hanowerze. Jako jedyny w klasie, Mercedes Vito dostępny jest z trzema konfiguracjami napędu do wyboru.

Jako pierwszy model w klasie, nowe Vito dostępne jest z napędem na przednie, tylne lub ma wszystkie koła. Przedni napęd wyróżnia się niską masą i zapewnia lepszą trakcję podczas jazdy bez ładunku lub ze stosunkowo niewielkim obciążeniem. Napęd na tylną oś to właściwe rozwiązanie dla wszystkich zastosowań wymagających przewozu ciężkich towarów oraz holowania przyczep o wysokiej masie. Napęd na cztery koła okaże się niezbędny wszędzie tam, gdzie potrzebna jest maksymalna przyczepność.

Mercedes Vito z napędem na przednie koła dostępny jest z zamontowanym poprzecznie, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra w dwóch wersjach mocy: 88 KM (109 CDI) oraz 114 KM (111 CDI). Tylnonapędowe Vito występuje ze znanym, acz gruntowanie zmodernizowanym turbodieslem o pojemności 2,15 litra w trzech wersjach mocy: 136 KM (Vito 114 CDI), 163 KM (Vito 116 CDI) oraz 190 KM (Vito 119 BlueTEC).

Z pierwszym w klasie silnikiem spełniającym normę Euro 6, wersja modelowa Vito 119 BlueTEC zajmuje szczególne miejsce w gamie. Zależnie od modelu, standardem są 6-biegowe przekładnie manualne lub 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-Tronic Plus. Jak podkreśla producent, to jedyny wśród vanów "automat" z konwerterem momentu obrotowego o 7 przełożeniach.

Niskie zużycie paliwa i emisja spalin
Szczególną uwagę projektanci nowego Vito zwrócili na maksymalną wydajność. Zużycie paliwa wysokoprężnych jednostek spadło względem poprzedników średnio o około 20%. Dla przykładu, średnie zapotrzebowanie na paliwo ciężarowego Vito 116 CDI z pakietem BlueEfficiency wynosi według danych fabrycznych zaledwie 5,7 l/100 km.

Vito Furgon to jedyny van w klasie seryjnie wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Ponadto, na pokładzie Vito Tourera Pro i Select są standardowo montowane przednie poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. Dla Tourera po raz pierwszy można zamówić też kurtyny dla tylnego rzędu siedzeń.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
Seryjne wyposażenie Vito obejmuje też system Attention Assist (monitoruje zmęczenie kierowcy) oraz układ asystent bocznego wiatru, który praktycznie eliminuje wpływ bocznego wiatru na prowadzenie. Lista standardowych elementów obejmuje ponadto czujniki ciśnienia w ogumieniu.

Dodatkowo, Vito można doposażyć w szereg innych systemów wspomagających, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Nowością wśród vanów jest aktywny asystent parkowania i funkcja monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu. Dostępny na życzenie asystent martwego pola ostrzega przed pojazdami niewidocznymi w lusterku podczas zmiany pasa, a asystent utrzymania pasa ruchu - gdy samochód w sposób niezamierzony opuszcza swój pas.

Opcjonalny system inteligentnego oświetlenia (ILS) stanowi alternatywę dla standardowych, wydajnych reflektorów halogenowych. Unikalna w segmencie vanów technologia wykorzystuje LED-owe kierunkowskazy, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz LED-owe światła mijania i drogowe z funkcją doświetlania zakrętów. Zależnie od prędkości jazdy przednie lampy dostosowują strumień światła do specyficznych wymogów panujących na autostradach, drogach pozamiejskich lub w obszarze zabudowanym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane