/  /  / XC70
Volvo XC70

Volvo XC70

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
01.jpg
© Volvo
01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg29b.jpg29c.jpg30.jpg31.jpg32.jpg33.jpg34.jpg35.jpg36.jpg37.jpg38.jpg39.jpg40.jpg41.jpg42.jpg43.jpg44.jpg45.jpg60.jpg61.jpg62.jpg63.jpg64.jpg65.jpg66.jpg
Volvo XC70 to luksusowe kombi, odmiana modelu V70, które utrzymało dodatkowy prześwit, napęd na wszystkie koła oraz plastikowe osłony, przez co może poruszać się poza utwardzonymi drogami. Jednak pomimo tego, iż jest to crossover łączący cechy przestronności i komfortu kombi z możliwościami terenowymi aut typu SUV, nie jest on zaliczany do grupy aut terenowo-rekreacyjnych. W oficjalnej segmentacji należy on do klasy wyższej (segment E) w grupie premium. Pierwsze tego typu auta pojawiły się w gamie modelu V70 już w roku 1996, jednak jako oddzielny model XC70 zadebiutował dopiero w 2000 roku. Druga generacja tego auta została po raz pierwszy zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2007 roku i podobnie jak model bazowy zbudowana została na płycie podłogowej Forda. Nosiła ona nazwę Y20, a osadzony jest na niej również Ford Mondeo oraz Land Rover Freelenader. W związku z tym pojazd również urósł w porównaniu do poprzednika i w przypadku długości jest to różnica rzędu 11 cm. Długość wyniosła 4,84 metra, szerokość 1,86 metra, zaś wysokość 1,60 metra. Zwiększeniu uległ również prześwit auta, osiągając 21 cm. O właściwości terenowe dba napęd na wszystkie koła, a także kąt natarcia wynoszący 19 stopni i kąt zejścia wynoszący 24 stopnie. W normalnych warunkach napęd przenoszony jest na przednią oś, jednak w przypadku utraty przyczepności przez któreś z kół napędzających, automatycznie przenoszony jest również na tylną oś. Jako dodatkowa opcja występuje również pakiet „Aktywna jazda” zawierający między innymi zawieszenie FOUR-C z możliwością regulacji charakterystyki. Model ten otrzymał wiele nagród, wśród których znajduje się np. tytuł „Samochodu Roku 2008” w Rosji. Produkcja XC70 odbywa się w szwedzkich zakładach firmy położonych w Gothenburgu.

Volvo XC70 występuje tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowe kombi. Wygląd auta wzorowany jest modelach S80 i V70, z którymi posiada wiele wspólnych cech. Ciekawym rozwiązaniem Volvo XC70 są wloty powietrza, dla których inspiracją był przód silnika odrzutowego. Z kolei kontrastowe części ochronne boków samochodu zostały uzupełnione o chromowe listwy u dołu drzwi, a przednie reflektory i grill zostały powiększone przybierając trapezoidalny kształt znany z koncepcyjnego XC60. Z kolei tylna klapa nawiązuje do stylistyki Volvo C30, dzięki czemu tylna szyba zachodzi nisko po bokach.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa porównywalne jest do modelu bazowego, którym jest V70. W standardzie znajdują się więc poduszki powietrzne czołowe, poduszki boczne przednie, a także kurtyny powietrzne. Wszystkie egzemplarze posiadają także system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowania BAS, a także układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji DSTC. Za dodatkowa opłatą nabyć można jeszcze układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu oraz funkcję automatycznego hamowania w przypadku wykrycia możliwości uderzenia przodem. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Głównymi rynkowymi konkurentami dla Volvo XC70 jest Audi A6 Allroad oraz należący do klasy niżej Subaru Outback.

 

XC70 najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad
Audi Q5
Audi Q5
BMW 5
BMW 5
BMW X3
BMW X3
Volvo S60
Volvo S60
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama