/  /  /  / Volvo szykuje nową rodzinę 4-cylindrowyców
Volvo

Volvo

Zmień
Po raz pierwszy nazwa Volvo pojawiła się w 90 lat temu na łożyskach kulkowych. Jako znak towarowy oficjalnie zarejestrowano ją 22 czerwca 1915 roku. Od tego czasu znakiem Volvo sygnowano każde łożysko, wyprodukowane przez SKF, na którego zewnętrznej stronie umieszczano logo Volvo. Wraz z rozwojem firmy znak ten pojawiał się na samochodach, ciężarówkach, łodziach czy samolotach.
Dowiedz się więcej o marce
 

Volvo szykuje nową rodzinę 4-cylindrowyców

Volvo|
null
© Volvo Cars
nullnullnull

Volvo pokazało we Frankfurcie nowe silniki Drive-e i automatyczne skrzynie biegów. O ile pokazane na targach IAA Volvo Concept Coupe nie będzie produkowane, o tyle jego silnik jeszcze w tym roku trafi do klientów.

Otworzy on nową rodzinę czterocylindrowych silników Drive-E o pojemności 2.0. Początkowo będzie dostępny diesel o mocy 181 KM i jednostki benzynowe: 245 i 306 KM.

Wraz z nimi debiutuje nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach, łączona tylko z jednostkami Drive-E. Jak zapewnia szwedzki koncern, nowe auta będą lżejsze, oszczędniejsze i dynamiczniejsze.

Założenia Drive-E
Wszystkie silniki Drive-E zostały od podstaw skonstruowane wyłącznie przez inżynierów Volvo i mają być produkowane w szwedzkiej fabryce w Skovde. W ciągu kilkunastu miesięcy wszystkie silniki 5- i 6-cylindrowe zostaną zastąpione przez nowoczesne dwulitrowe jednostki o czterech cylindrach.

Rodzina Drive-E zastąpi aż 8 różnych gam silników, które są obecnie stosowane.

Idea jest bardzo prosta: wszystkie silniki będą miały tę samą pojemność, będą się jednak różniły mocą. Diesle będą miały docelowo moc od 120 do 232 KM, a motory benzynowe od 140 do 306 KM.

Wersje benzynowe będą dostępne jako hybrydy.

Kiedy w salonach?
Już od grudnia dostępne będą silniki D4 181 KM, T5 245 KM i T6 306 KM. Dwie pierwsze jednostki będą oferowane w modelach Volvo S60, V60, XC60, S80, XC70 oraz V70.

Nowy silnik T6 będzie dostępny na razie wyłącznie w trzech modelach serii 60. Wszystkie nowe silniki będą początkowo stosowane w autach z napędem na przednią oś. Dotychczas stosowane silniki pozostaną w ofercie w wersjach czteronapędowych.

Ekologia i osiągi
Nowe silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i emitują znacznie mniej CO2 niż starsze jednostki. Zużywają też mniej paliwa. Jest to zasługa nie tylko nowych skrzyń biegów i mniejszej pojemności, ale także ich starannie dobranej charakterystyce. W ich projektowanie została włączona firma Polestar, która coraz ściślej współpracuje z Volvo Car Group.

Konstruktorzy postawili sobie za cel wyraźne poprawienie osiągów aut. Najlepiej widać to na przykładzie jednostki D4 w Volvo S60. Obecnie najmocniejszym dieslem przewidzianym dla tego modelu jest D5 (215 KM).

Z tą jednostką S60 przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s. Dla porównania: S60 z nowym silnikiem D4 181 KM osiąga setkę w czasie o 0,3 sekundy krótszym.

Lepsze osiągi idą przy tym w parze z niższym zużyciem paliwa, niższymi stawkami ubezpieczeniowymi i niższą masą (D5 ma pojemność 2400 cm3). Nowa jednostka T6 (2.0 R4) jest lżejsza o około 90 kg od starszego silnika T6 (3.0 R6). Nowy diesel D4 (2.0, R4) jest lżejszy o około 30 kg w porównaniu do starszej jednostki D4 (2.0 R5).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Volvo

Reklama