/  /  /  / Sukces Volvo S60 w testach zderzeniowych IIHS
Volvo

Volvo

Zmień
Po raz pierwszy nazwa Volvo pojawiła się w 90 lat temu na łożyskach kulkowych. Jako znak towarowy oficjalnie zarejestrowano ją 22 czerwca 1915 roku. Od tego czasu znakiem Volvo sygnowano każde łożysko, wyprodukowane przez SKF, na którego zewnętrznej stronie umieszczano logo Volvo. Wraz z rozwojem firmy znak ten pojawiał się na samochodach, ciężarówkach, łodziach czy samolotach.
Dowiedz się więcej o marce
 

Sukces Volvo S60 w testach zderzeniowych IIHS

Volvo|
null
© Volvo
null

Amerykański IIHS przeprowadził nowe testy zderzeń czołowych kluczowych samochodów z segmentu D. W testach wzięło udział m.in. Volvo S60, które nie tylko zwyciężyło w zestawieniu sumarycznym, ale również wygrało w prawie wszystkich kategoriach, tym samym deklasując niemieckich rywali.

Nowe testy IIHS różni od Euro NCAP rodzaj uderzenia. W teście przeprowadzonym przez amerykański instytut auto uderza w sztywną barierę z prędkością 64 km/h, tylko 1/4 przodu samochodu. Z kolei w Euro NCAP 40% przodu auta uderza w barierę odkształcalną. Ta 15-proc. różnica diametralnie wpływa na wyniki testów zderzeniowych.

W nowym teście IIHS tylko Volvo S60 oraz Acura TL (niedostępna na polskim rynku) zostały dobrze ocenione i otrzymały najwyższy wynik pod kątem zachowania jednolitej struktury auta. To przełożyło się również na zestawienie sumaryczne, w którym Volvo otrzymało najlepszą notę Good.

Niemieccy konkurenci Volvo nie wypadli już tak dobrze. Zarówno Audi A4, jak i Mercedes Klasy C nie zaliczyły testu: oba modele otrzymały notę Poor. Nieco lepiej wypadło BMW Serii 3, które zapewnia marginalną ochronę osób znajdujących się w środku auta. Całkowita nota tego samochodu to Marginal.

Nowe Volvo V40 w testach zderzeniowych Euro NCAP

"Wyniki nowych testów IIHS potwierdziły, że nasze auta świetnie wypadają zarówno w standardowych testach Euro NCAP, jak i w każdy innych próbach zderzeniowych. To kolejny dowód na to, że samochody Volvo zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa - powiedział Mariusz Nycz, dyrektor marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Volvo

Reklama