/  /  / V70
Volvo V70

Volvo V70

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
01.jpg
© Volvo
01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg30.jpg31.jpg32.jpg33.jpg34.jpg35.jpg36.jpg37.jpg38.jpg39.jpg40.jpg41.jpg42.jpg43.jpg44.jpg45.jpg46.jpg47.jpg
Volvo V70 to samochód cieszący się szczególną popularnością w Europie, a przede wszystkim rodzinnym kraju marki – Szwecji. Ponad 80% produkcji trafia bowiem na rynki europejskie. Auto zaliczane jest do klasy wyższej (segment E) w grupie premium, choć pierwsze generacje zaliczane były do klasy niżej. Model ten zastąpić miał na rynku Volvo 850, a jego debiut nastąpił w roku 1995. Była to równocześnie wersja nadwoziowa kombi modelu S70. Trzecia już z kolei generacja awansowała o klasę wyżej i stała się wersją kombi modelu S80, a jej prezentacja nastąpiła w 2007 roku. Model ten został zbudowany na płycie podłogowej Forda nazwanej Y20, z której oprócz S80 korzysta również Ford Mondeo oraz Land Rover Freelander. Aby spełniać wyższe wymagania stawiane pojazdom z tego segmentu V70 powiększyło swoje gabaryty w każdym względzie. Długość wzrosła o 11 cm i wynosi 4,82 metra, zaś szerokość o 6 cm osiągając wymiar 1,86 metra. Wysokość z kolei wynosi 1,55 metra, co jest wynikiem niemal o 6 cm większym aniżeli w poprzedniku. Taka wersja stała się bazą do zbudowania uterenowionej odmiany, modelu XC70. Szwedzki producent w swojej gamie oferuje również ekologiczne wersje z silnikami FlexiFuel, które zasilane mogą być bioetanolem E85 bądź 95-oktanową benzyną bezołowiową – lub też mieszanką obu paliw. W przypadku spalania paliwa E85 emisja dwutlenku węgla z bioetanolu jest uznawana za naturalny cykl węglowy występujący w przyrodzie. Auto dodatkowo zostało docenione w plebiscycie „Auto Lider 2007” organizowanym przez tygodnik „Motor” i miesięcznik „Auto Moto”, w którym to zdobył główną nagrodę w kategorii „samochód rodzinny”. Produkcja tego modelu odbywa się zakładach Volvo położonych w Gothenburgu w Szwecji.

Volvo V70 występuje w jednej wersji nadwozia, którą stanowi 5-drzwiowe kombi. Stylistyka auta nawiazuje do całej koncepcji stosowanej w samochodach szwedzkiej marki. Jest niemal identyczna z S80, a na ich wzór powstają mniejsze modele, takie jak S40 i V50. Auto prezentuje zarówno luksus, jak i sportowy charakter. Ten pierwszy podkreślany jest poprzez czarne słupki pomiędzy bocznymi szybami wraz z chromowanymi obramowaniami wokół okien. Z kolei o dynamizm dba wznosząca się linia boczna oraz czarny grill, w którym pionowe pręty wykonane są z chromu. W tylnej części w oczy rzucają się duże pionowe światła, których część znajduje się na klapie bagażnika, a część na słupku.

W wyposażeniu standardowym Volvo V70 znajduja się poduszki czołowe i boczne przeznaczone dla kierowcy oraz pasażera, a także kurtyny powietrzne. Ponadto seryjnie montowany jest system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamownia EBA, układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji DSTC, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych SIPS, a także system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego CHIPS. Za dodatkową opłatą otrzymać można układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. W testach zderzeniowych organizacji EuorNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Konkurentami Volvo V70 są Chrysler 300C, Audi A6, BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E.

 

V70 najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
BMW 5
BMW 5
Mercedes E
Mercedes E
Opel Insignia
Opel Insignia
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Volvo V60
Volvo V60
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama