/  /  /  /  / Popularne Volvo XC60 po zmianach
Volvo V60

Volvo V60

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena123 100 zł - 287 100 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO248 g/km - 186 g/km
Żużycie paliwa1,8 L/100km - 8,1 L/100km
 

Popularne Volvo XC60 po zmianach

Volvo|
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnull

Volvo przeprowadza najszersze zmiany modelowe w swojej historii, obejmujące aż sześć modeli. Najpoważniejsze modyfikacje przejdą modele Volvo XC60, S60 oraz V60, w których zmieniono łącznie aż 4000 elementów.

Oprócz wyglądu zewnętrznego do aut szwedzkiego producenta trafią nowe materiały wykończeniowe, system sterowania pojazdem z ekranem dotykowym, opcje zawieszenia, systemy bezpieczeństwa oraz mnóstwo detali takich jak felgi, fotele, czy zegary TFT. Pod koniec roku zmian dopełnią także nowe, czterocylindrowe silniki Diesla i benzynowe oraz ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów.

Zmiany na zewnątrz to tylko początek
Mimo zmiany wielu elementów nadwozia zachowano indywidualne cechy poszczególnych modeli. W gamie modeli „60” światła do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów ulokowane zostały w zderzakach. Nie są zamocowane pionowo, lecz poziomo. Jednocześnie poszerzono reflektory, których kształt ma teraz przypominać oczy wilka. Poszerzono także atrapę chłodnicy. Zmieniony został kształt zderzaka przedniego i listwy.

Na masce pojawiły się wyraźne przetłoczenia, a zniknęły z niej dysze spryskiwaczy, teraz ukryte między krawędzią maski a podszybiem. W ofercie pojawiły się także dodatkowe kolory lakierów i nowe listwy ozdobne.

Dodano także większe wzory felg: 19 cali dla modeli S60 i V60 oraz 20 cali dla XC60. Mimo ich większej średnicy zachowano wystarczająco wysoki profil opon, aby utrzymać komfort podróży.

Rury wydechowe mogą być w pełni zintegrowane ze zderzakiem tylnym. Dookoła okien można zamówić opcjonalne chromowane obramowania.

Zmiany w środku
Generacja modeli „60” zyska bardziej sportowy charakter. Jako wyposażenie opcjonalne pojawią się wygodne fotele opracowane przy udziale ekspertów z zakresu ergonomii. Gwarantują doskonałe trzymanie boczne podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów, a jednocześnie są wygodne nawet podczas wielogodzinnych podróży.

Zmiany wewnątrz obejmują także nowe kolory tapicerki, nowe drewniane wykończenia, nowy kształt zagłówków oraz metalowe obwódki dysz nawiewów i kontrolek świateł. We wnętrzu uwagę zwracają zupełnie nowe zegary. Wyświetlacze TFT dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może wybrać układ i funkcje wyświetlanych wskazań.

W modelach S60/V60 klienci mogą zamówić jeden z czterech rodzajów zawieszenia: Touring (komfortowe), Dynamic (dynamiczne), Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept/adaptacyjne) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe). To ostatnie było dotąd dostępne tylko w wersji R-Design. Tylne fotele można składać w konfiguracji 40/20/40.

Pod koniec roku w nowych modelach pojawi się nowa, ośmiostopniowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Skrzynia ta będzie dostępna z nowymi, 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

Systemy bezpieczeństwa
Nowością jest system Torque Vectoring, który będzie wyposażeniem seryjnym przednionapędowych modeli S60/V60 i XC60. Dba on o odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednie koła podczas pokonywania zakrętów, a tym samym niweluje skłonność auta do podsterowności.

W modelu będzie można także zamówić Active High Beam Control, automatycznie przełączający światła drogowe na światła mijania. System wykrywa nadjeżdżające z przeciwka pojazdy z odległości nawet 700 m, a auta jadące w tym samym kierunku z około 300-350 m. Dzięki rozpoznawaniu częstotliwości wiązki światła system bezbłędnie odróżnia światła samochodowe od np. latarni ulicznych. Wiązka światła jest tak podzielona, aby nie oślepiać innych kierowców, a jednocześnie lepiej doświetlać pobocze.

Cornering Light to rozszerzenie obecnego systemu aktywnych reflektorów biksenonowych (Active Bending Light), które oświetla obszar, do którego podjeżdża kierowca, umożliwiając tym samym bezpieczne manewrowanie (na przykład przy skręcaniu w wąską drogę lub podczas przejeżdżania nocą przez wąską bramę). W systemach wykrywających pojazdy w martwym polu kamery zostaną zastąpione radarami, bardziej odpornymi na zmienne warunki atmosferyczne.

Sensus Connected Touch, czyli nowe możliwości w zakresie łączności
Sensus Connected Touch to nowy system sterowania pojazdem z funkcjami multimedialnymi. Centrum sterowania stanowi 7-calowy ekran dotykowy typu multi-touch, z którego można korzystać także w rękawiczkach. Część przycisków sterujących systemem zdublowano na klawiaturze panelu środkowego i na kierownicy. System może być także sterowany głosowo.

Kierowca może się łączyć się z internetem, wpinając do gniazda USB modem 3G/4G lub parując z samochodem telefon komórkowy. Istnieje możliwość udostępnienia sieci poprzez WiFi wszystkim pasażerom. W trakcie jazdy można słuchać muzyki z internetowych stacji radiowych lub serwisów oferujących streaming muzyki. Ekran może wyświetlać prognozę pogody na najbliższych kilka dni.

System potrafi nanieść najnowsze informacje dotyczące ruchu drogowego i skoordynować je z pokładowym systemem nawigacji. Można też wyszukiwać wolne miejsca parkingowe lub lokalizować wybrane usługi. Na postoju można przeglądać strony internetowe, korzystać ze sklepów AppStore, sprawdzać w internecie informacje dotyczące mijanych atrakcji turystycznych czy miast.

Niższe zużycie paliwa
Volvo Car Group przykłada ogromną wagę do obniżenia emisji CO2 i zużycia paliwa we wszystkich swoich samochodach. Po przeprowadzonych zmianach generacja modelowa „sześćdziesiątek” stała się bardziej ekologiczna i oszczędna. Zużycie paliwa modelu S60 z silnikiem D2 o mocy 115 KM z ręczną skrzynią biegów spadło według danych fabrycznych do poziomu 4 l/100 km (cykl mieszany), co przekłada się na emisję CO2 106 g/km. To najlepsze wyniki w klasie aut C/D.

Spalanie modelu V60 D2,wynosi teraz według producenta 4,1 l/100 km (109 g/km), a w XC60 D5 (215 KM), jak i D4 (163 KM) jest to około 5,3 l/100 km (139 g/km).

Poprawiono również parametry silników benzynowych. W S60 z silnikiem 1.6 T4 (benzynowy silnik ze wtryskiem bezpośrednim z turbodoładowaniem) o mocy 180 KM lub silnikiem T3 (150 KM) zużycie paliwa wynosi według danych fabrycznych około 6,8 l/100 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Volvo V60