/  /  /  /  / Kompakt premium ma wiele do zaoferowania
Volvo V40

Volvo V40

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena99 900 zł - 143 800 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO289 g/km - 137 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 5,9 L/100km
 

Kompakt premium ma wiele do zaoferowania

Grupa Bemo Motors|
null
© Materiały prasowe
nullnull

Samochody określane mianem kompaktowych już dawno zadomowiły się na rynku. Łatwo nimi zaparkować, manewrować w mieście i są wdzięcznymi towarzyszami podróży. Jednak kiedy rozważamy zakup tego typu pojazdu, jesteśmy gotowi na pewne ustępstwa w kwestii komfortu. Okazuje się, że niesłusznie.

Potocznie mówi się, że są ludzie i ludzie. Równie dobrze można by dopasować to stwierdzenie do motoryzacji i powiedzieć, że są samochody i samochody. Jedne wpasowują się w utarte schematy, inne prezentują nowatorskie podejście do tematu i oferują więcej niż swoi konkurenci. Mianem tych drugich można określić auta kompaktowe z segmentu premium.

Volvo V40
W 2012 roku Volvo sprawiło niespodziankę, wypuszczając na rynek drugą generację modelu V40, która tym razem nie była jednak wersją kombi (jak sugerowałoby oznaczenie "V" w nazwie), ale… hatchback. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż model szybko zdobył uznanie klientów i dziennikarzy.

V40 doskonale wpisuje się w charakterystykę kompaktu premium i godnie konkuruje w tej klasie z pojazdami innych producentów. Dzieje się tak za sprawą nowoczesnej, dynamicznej stylistyki nadwozia, którą wyróżnia delikatnie opadająca ku przodowi linia pojazdu. Z połączeniem charakterystycznej dla marki Volvo maski i agresywnego tyłu, V40 to jeden z ciekawszych modeli tego typu na rynku.

Wnętrze samochodu jest równie efektowne. Elegancja i wysoka jakość zastosowanych materiałów sprawiają, że trudno przejść obok niego obojętnie. To samo tyczy się wyposażenia modelu, które obejmuje wiele ciekawych rozwiązań.

"Mimo, że Volvo V40 jest stosunkowo niewielkich rozmiarów, to w jego wnętrzu poczujemy się w pełni swobodnie i komfortowo. Skórzana tapicerka, elektryczna regulacja fotela z pamięcią, podświetlana dźwignia zmiany biegów czy panoramiczne okno dachowe to tylko niektóre z elementów, które wypływają na ten stan - wylicza Filip Wodziński, dyrektor sprzedaży w salonie Volvo Auto Bruno w Szczecinie.

Cennik Volvo V40

Po bardzo ciepłym przyjęciu modelu przez rynek Volvo postanowiło wprowadzić uterenowioną wersję, która daje kierowcy zupełnie nowe doznania. V40 Cross Country, bo tak się ona nazywa, charakteryzuje się podniesionym zawieszeniem, większymi kołami i panelami ochronnymi nadwozia. To sprawia, że V40 w tej wersji nadaje się na nieutwardzone drogi jak mało które auto tej klasy.

"Jeżeli chcemy wykorzystać pełne możliwości V40 Cross Country, powinniśmy zdecydować się na najmocniejszy silnik benzynowy T5 o pojemności 2,5 l i mocy aż 254 KM standardowo połączony z napędem na wszystkie koła oraz automatyczną skrzynią biegów. W takiej konfiguracji jest to samochód zarówno komfortowy, uniwersalny, jak i bardzo szybki - radzi Filip Wodziński z Volvo Auto Bruno.

Mercedes Klasy A
W 2012 roku Mercedes Klasy A przeszedł gruntowną przemianę, stając się jedną z najciekawszych stylistycznie propozycji w swoim segmencie. Mocno zaostrzony przód i wyrazista osłona chłodnicy nadają Mercedesowi śmiały wizerunek i pełne energii wejrzenie. Odczuwalną dynamikę jeszcze na postoju podkreślają linie boczne z dwoma charakterystycznymi liniami strukturalnymi i silnie wymodelowanymi tylnymi błotnikami.

Nie da się ukryć, że Klasa A jest bardzo atrakcyjna dla oka i chociaż cechuje się raczej skromnymi wymiarami (niecałe 4,3 m długości i 1,4 m wysokości), to właśnie m.in. z nich czyni swój główny atut. Zajrzyjmy jednak do wnętrza tego modelu, które jak przystało na samochody Mercedes-Benz zwraca uwagę jakością wykończenia i luksusem.

"Nowa Klasa A jest samochodem bardzo wygodnym i atrakcyjnym również wewnątrz. Jest wręcz naszpikowana nowoczesnymi rozwiązaniami, które umilą jazdę każdemu kierowcy. Mamy do wyboru m.in. automatyczną klimatyzację Thermotronic, wielofunkcyjną kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokryte skórą Nappa, fotel kierowcy z elektryczną regulacją i funkcją memory czy panoramiczny odsuwany dach - tłumaczy Klaudiusz Czerwiński, dyrektor sprzedaży aut osobowych w salonie Mercedes-Benz Auto-Studio w Łodzi.

Cennik Mercedes Klasy A

Łatwo więc zauważyć, że małe rozmiary samochodu niekoniecznie muszą iść w parze z ubogim wyposażeniem. Nawet decydując się na kompaktowy pojazd możemy korzystać z dobrodziejstw zwykle zarezerwowanych dla większych aut. To odnosi się również do listy systemów, które kontrolują samochód w czasie jazdy.

"W przypadku Klasy A trudno wymienić wszystkie możliwe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Nie należy jednak pominąć całej gamy elektronicznych asystentów: układu hamulcowego BAS, utrzymania pasu ruchu czy wspomagania koncentracji Attention Assist. Z tymi systemami nasz kompakt premium wyczuje na podstawie szybkości naciskania pedału gwałtowne hamowanie i zwiększy ciśnienie w hamulcach, ostrzeże nas wibracją kierownicy przed niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz zasygnalizuje potrzebę zatrzymania się, gdy wykryje określone ruchy kierownicą wskazujące na nasze zmęczenie - podkreśla Klaudiusz Czerwiński z Mercedes-benz Auto-Studio.

Mały nie znaczy gorszy
Chyba najwyższy czas zerwać z obiegową opinią, że auta kompaktowe nie oferują takiej dozy luksusu jak pojazdy większych rozmiarów. Mogą nawet zaoferować o wiele więcej, gdyż łączą w sobie cechy, dla których wybieramy kompakty, takie jak łatwość znalezienia miejsca do parkowania z wygodą i przyjemnością prowadzenia znaną z sedanów i kombi. Wszystko zależy od wybrania odpowiedniego modelu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Volvo V40