/  /  / V40 Cross Country
Volvo V40 Cross Country

Volvo V40 Cross Country

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena107 600 zł - 155 000 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO296 g/km - 149 g/km
Żużycie paliwa3,7 L/100km - 6,4 L/100km
 
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnull
Volvo V40 zadebiutowało w 2012 roku. Kilka miesięcy później na drogi ( i bezdroża ) wyruszyła uterenowiona wersja kompaktowego Volvo – V40 Cross Country. Historia tego typu pojazdów w gamie szwedzkiego producenta sięga końca lat 90-tych, kiedy zaprezentowano odmianę Cross Country cenionego kombi o oznaczeniu V70, a w następnej generacji wyodrębniono już model o zwiększonych możliwościach terenowych – XC70. Na pierwszy rzut oka odmiany terenowe XC od modeli „szosowych” odróżnić możemy na podstawie licznych dodatków z tworzy sztucznych –nadkolach, przednim spojlerze, grillu, czy progach. Większe są też z reguły koła oraz wyższy profil opon. Dopiero po przejrzeniu danych technicznych dowiemy się o zwiększonym prześwicie, czy zamontowanych pod podwoziem dodatkowych osłonach. Oczywiście pojazdy tego typu nigdy nie staną się terenówkami z prawdziwego zdarzenia, to jednak zwiększony prześwit oraz zabezpieczone przed uszkodzeniem elementy napędu i nadwozia oraz nierzadko napęd na 4 koła pozwolą zawstydzić wiele bulwarowych suv-ów i bez problemu pokonać leśny dukt, czy  zaśnieżoną górską drogę.

Nadwozie V40 Cross Country czerpie garściami to, co najlepsze ze stylistyki nadwozia V40. Subtelne, lecz wyraźnie zarysowane linie, wyrzeźbione niczym smużkami dymu w tunelu aerodynamicznym, harmonijne proporcje – to wszystko pozostało niezmienione. Jednak te delikatne kształty zostały w Cross Country przełamane dodatkami mającymi świadczyć o zwiększonych możliwościach terenowych auta. Znajdziemy tu masywniejsze niż w wersji „oryginalnej” zderzaki oraz progi, większe koła oraz prześwit. Paleta silnikowa obejmuje turbodoładowane jednostki benzynowe oraz diesla, znane z innych modeli marki. Większość z oferowanych konfiguracji zaopatrzone jest w napęd przednich kół, jednak jeśli ktoś zechce, może wybrać również napęd 4x4 (AWD), co z pewnością ułatwi poruszanie się w lekkim terenie oraz nie utrudni jazdy po utwardzonych nawierzchniach. Wymiary w stosunku do V40 pozostały  praktycznie niezmienione ( dł./szer./wys: 4370/1783/1458mm) i jedynie super sprawne oko odnotuje zwiększoną o 13mm wysokość.

Gdy debiutowało Volvo V70 Cross Country, na rynku ze świecą można było szukać podobnego pojazdu, bowiem oprócz Subaru Legacy Outbacka po prostu ich nie było. Wkrótce potem niemal każdy producent stawiał sobie za punkt honoru posiadanie w ofercie modelu „uterenowionego”. Scout, Cross, Streetwise, Allroad…to wszystko nazwy terenowych odmian „zwykłych” osobówek, różniące się stopniem przystosowania do jazdy w terenie. Praktycznie w każdym segmencie znajdziemy obecnie tego typu pojazdy. Jednak segment hatchbacków, których cena podstawowa oscyluje w okolicach 90 tys. PLN nie jest zbytnio oblegany, żaden bowiem ze sztandarowych przedstawicieli marek Premium (Audi, BMW, Mercedes, Lexus) nie przygotował oferty w tym zakresie – wyjątek stanowi Subaru z modelem XV.

 

V40 Cross Country najczęściej porównywany z

Reklama