/  /  / V40
Volvo V40

Volvo V40

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena99 900 zł - 143 800 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO289 g/km - 137 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 5,9 L/100km
 
Volvo V40 2012
© IBRM Samar
Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012Volvo V40 2012
Po raz pierwszy oznaczenie V40 pojawiło się na samochodzie marki Volvo w 1995 roku. Zaprezentowano wówczas sedana oraz kombi, które dzieliły płytę podłogową z Mitsubishi Carismą. Trójbryłowa wersja nosiła oznaczenie S40, natomiast dwubryłowa V40. Dziewięć lat później model ten doczekał się następcy. Pozostała co prawda nazwa S40, oznaczająca wersję sedan, jednak kombi otrzymało oznaczenie V50. Zgodnie z ówczesną nomenklaturą wszystkie sedany marki posiadały w nazwie literę S oraz pierwszą cyfrę parzystą (S40, S80), zaś kombi literę V oraz nieparzystą cyfrę (V50, V70). Zbudowane w oparciu o płytę podłogową Forda Focusa drugiej generacji S40 i V50 wprowadziły powiew świeżości do gamy modelowej szwedzkiego producenta. To właśnie w tych pojazdach debiutował znak rozpoznawczy wnętrz Volvo XXI wieku- bardzo lekka w wyglądzie, stanowiąca niby osobny element, ascetyczna konsola centralna. Przez osiem lat produkcji auta cieszyły się dużą popularnością, a zaprojektowana przez Petera Horbury sylwetka nie straciła nic ze swojej atrakcyjności. W międzyczasie pojawiło się, zbudowane również na platformie Forda Focusa, awangardowe C30, występujące jedynie jako 3-drzwiowy hatchback. Anonsowane początkowo jako pięciodrzwiowa wersja C30, V40 zadebiutowało w 2012 roku. Za wygląd zewnętrzny odpowiedzialny był Simon Lamarre. Formalnie stało się też następcą S40/V50.

Mimo iż kojarzone z z mniejszym C30, to jednak V40 pełnić może zdecydowanie więcej ról niż jego mniejszy krewny. Jest to przede wszystkim zasługa dodatkowej pary drzwi, jednak nie tylko. Również miejsca na tylnej kanapie jest więcej, a dostęp do bagażnika uzyskujemy poprzez podniesienie klapy bagażnika, a nie samej szyby, jak w przypadku C30. Technologicznie auta pozostają spokrewnione, bowiem powstały na platformie C1 Forda, z której korzystał m.in. Ford Focus II oraz Mazda 3 ale także modele S40 oraz V50. Producent zaznacza jednak, iż w przypadku V40 platforma została zmodyfikowana. Volvo V40, przy długości wynoszącej 4369mm dysponuje rozstawem osi 2347mm, co jest wartością o 7mm większą niż S40 oraz C30. Kompaktowe V40 jest również szersze (1802mm) oraz niższe (1445mm). Takie proporcje nadwozia powiększają wrażenie dynamizmu sylwetki. Także same kształty nadwozia, które wygląda jakby wyrzeźbione zostało przez opływające je powietrze obiecują, iż kierowcy lubiący dynamiczną jazdę nie powinni czuć się zawiedzeni po zajęciu miejsca za kierownicą. Oczywiście sylwetka auta nie mogła się obyć bez charakterystycznych lamp tylnych, które tworząc kształt bumerangu spływają ze słupków C, łącząc się z wyraźnie zarysowaną „linią bioder”, która falując podnosi linię okien, by na wysokości przestrzeni bagażowej opaść delikatnie.

Volvo V40 jako pierwszy seryjnie produkowany samochód wyposażone zostało w poduszkę powietrzną chroniącą...pieszego. Tak, to nie jest pomyłka. Jako marka przez długie lata kojarząca się z bezpieczeństwem, Volvo wprowadziło system bezpieczeństwa, który po wykryciu kontaktu z pieszym odpala zewnętrzną poduszkę powietrzną, tak aby złagodzić przykre dla pieszego skutki potrącenia przez pojazd. Ponadto, również w standardzie auto posiada sześć poduszek powietrznych, 5 trzypunktowych pasów bezpieczeństwa z napinaczami dla przednich foteli i zewnętrznych miejsc tylnej kanapy wraz ogranicznikami siły dla pasów bezpieczeństwa przednich foteli, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD oraz wspomaganiem hamowania awaryjnego, układ kontroli stabilności dynamicznej i kontroli trakcji DSTC, DIS (Intelligent Driver Information System czyli system Inteligentnego Informowania Kierowcy - opóźnia sygnalizację połączeń telefonicznych, jeśli kierowca jest w trakcie wykonywania np. manewru wyprzedzania czy pokonywania niebezpiecznego zakrętu) oraz mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.

Konkurentami V40 są takie auta, jak BMW serii 1, Audi A3, Mercedes klasy B, Alfa Romeo Giulietta, Mercedes klasy A, Lexus CT, czy Lancia Delta
 

V40 najczęściej porównywany z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Audi A3
Audi A3
BMW 1
BMW 1
Ford Focus
Ford Focus
Mazda Mazda3
Mazda Mazda3
Mercedes A
Mercedes A
Volvo V40 Cross Country
Volvo V40 Cross Country
Reklama