/  /  / S80
Volvo S80

Volvo S80

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
S80
© Volvo
S80S80S80S80S80S80S80S80S80S80S80S80S80S80
Volvo S80 to luksusowy, a zarazem flagowy model szwedzkiego producenta. Zaliczany jest on do klasy wyższej (segment E) w grupie premium, a na jego bazie stworzono również wersję kombi, model V70 i wersję uterenowioną kombi XC70. Auto weszło na rynek w 1998 roku zastępując model 960/S90 i było również jednym z pierwszych, które korzystało ze wspólnych podzespołów z samochodami koncernu Ford. Druga generacja, która została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 roku, również korzysta z globalnej płyty podłogowej Forda. Platforma ta wykorzystywana jest również w Fordzie Mondeo, Galaxy i S-Max. W porównaniu do poprzednika nieznacznie wzrosły praktycznie wszystkie gabaryty. Długość wyniosła 4,85 metra, szerokość 1,86 metra, zaś wysokość 1,49 metra. Przy okazji auto stało się pierwszy sedanem z poprzecznie umieszczonym silnikiem V8 i wyposażone zostało w wiele nowinek technologicznych. Jest nią chociażby opcjonalne zawieszenie FOUR-C, które w sposób automatyczny dostosowuje swoją charakterystykę do aktualnej prędkości jazdy, a także ogranicza przechyły nadwozia. Oferuje ono również 3 ustawienia charakterystyki pracy: comfort, sport oraz advanced. Producent oferuje zarówno wersje z napędem na przednią oś, jak i z inteligentnym napędem na wszystkie koła AWD. Dodatkowo w ofercie znajduje się ekologiczna wersja silników z linii FlexiFuel, które mogą być napędzane bioetanolem E85 lub też benzyna bezołowiową. Produkcja tego modelu odbywa się w szwedzkich zakładach Volvo położonych w Gothenburgu.

Volvo S80 oferowane jest wyłącznie w jednej wersji nadwozia, którą stanowi 4-drzwiowy sedan. Sylwetka pojazdu jest dość stonowana, nawiązująca do historii marki, ale zapewniająca również poczucie elegancji. Stał się on wyznacznikiem nowej linii stylistycznej, która stosowana jest w każdym kolejnym pojeździe, co widać na przykładzie Volvo S40 i V50. Charakterystycznymi elementami stały się przede wszystkim przednie reflektory, umieszczony pomiędzy nimi grill z chromowana obwódką, użebrowany zarówno pionowo, jak i poziomo wraz z dużym logo producenta po środku. O dynamicznym charakterze świadczy przetłoczenie na masce w kształcie litery V, a także łagodnie opadająca tylna szyba.

Flagowa limuzyna Volvo, jak przystało na auto z klasy wyższej jest bardzo bogato wyposażona w elementy zapewniające bezpieczeństwo. W standardzie znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Seryjnie montowany jest również system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamowania EBA, układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji DSTC, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych SIPS, system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego WHIPS oraz układ monitorujący martwe pole widzenia w lusterkach. Model ten nie został dotychczas poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Volvo S80 są Audi A6, BMW serii 5, Mercedes klasy E, Lexus GS oraz Jaguar XF.

 

S80 najczęściej porównywany z

Audi A6
Audi A6
Audi A7
Audi A7
BMW 5
BMW 5
Lexus GS
Lexus GS
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Mercedes E
Mercedes E
Volvo S60
Volvo S60
Reklama