/  /  / C70
Volvo C70

Volvo C70

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullC70.jpg
Volvo C70 to jedyny sportowy model dostępny w ofercie szwedzkiego producenta. Zaliczane jest do klasy średniej, czyli do segmentu D, w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Po raz pierwszy światło dzienne model ten ujrzał w 1996 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu, zaś do sprzedaży trafił w roku kolejnym. Pojazd ten został zbudowany na bazie sedana o nazwie S70. Druga już generacja została zaprezentowana w 2005 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2005 roku i była efektem współpracy pomiędzy Volvo, a włoską firmą Pininfarina. Sprzedaż auta rozpoczęła się już w roku kolejnym. Model ten został zbudowany na globalnej płycie podłogowej Forda, z której korzystał również Ford Focus drugiej generacji, a także cała rodzina samochodów kompaktowych Volvo poczynając od C30, przez S40 po V50. W porównaniu do poprzednika auto zostało zdecydowanie skrócone, bowiem długość zmniejszyła się o 13,5 cm i osiągnęła wymiar 4,58 metra. O 3 cm zmniejszyła się również wysokość, która wynosi 1,40 metra, a jedynym gabarytem, który uległ zwiększeniu jest szerokość wynosząca 1,82 metra. Podstawową różnicą w porównaniu do poprzednika jest zastosowanie trzyczęściowego, metalowego dachu zamiast materiałowego. Pozwala to w sposób automatyczny, w ciągu 30 sekund przemienić auto z kabrioletu w coupe, lub na odwrót. C70 było jednym z pierwszych przedstawicieli segmentu premium, w którym takie rozwiązanie zostało zastosowane. W przypadku otwartego dachu bagażnik pomieścić może nawet 404 litry bagażu, jednak przy dachu złożonym przestrzeń ta maleje zaledwie do 200 litrów. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach Pininfarina Sverige, w których Volvo ma 40% udziałów, a które położone są w miejscowości Uddevalla w Szwecji. Warto wspomnieć, że jest to pierwszy zakład Pininfariny poza terytorium Włoch.

Volvo C70 występuje w jednej wersji nadwozia, którą jest 2-drzwiowe kabrio, jednak po rozłożeniu dachu wygląda jak typowe coupe. Stylistyka mimo, że jest stosunkowo mocno stonowana, to cały czas pokazuje sportowy charakter auta. Dodatkowo swoim wyglądem nawiązuje do pozostałych modeli szwedzkiej marki, a lifting przeprowadzony w 2009 roku nadał jeszcze większej wyrazistości. Nowy kształt przybrały zderzaki, zaś reflektory przednie zostały rozciągnięte na boki. O sportowy charakter dba przetłoczenie na masce w kształcie litery V, a także powiększony wlot powietrza i podkreślony zarys chłodnicy.

W Volvo C70 równie duży nacisk co na sportowe umiejętności położono na bezpieczeństwo. W standardowym wyposażeniu znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. Ponadto każdy egzemplarz posiada system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamowania EBA, układ dynamicznej kontroli trakcji DSTC oraz układ zabezpieczający przed skutkami dachowania samochodu ROPS z pałąkami antykapotażowymi. Model ten nie został poddany dotychczas testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Do głównych konkurentów Volvo C70 zalicza się Saaba 9-3 Kabrio, Audi A5 kabrio oraz BMW serii 3 Kabrio.

 

C70 najczęściej porównywany z

BMW Z4
BMW Z4
Lexus CT
Lexus CT
Mercedes A
Mercedes A
Mercedes E
Mercedes E
Opel Cascada
Opel Cascada
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Volvo S60
Volvo S60
Reklama