/  /  /  / Naprawiaj zgodnie z aktualnymi standardami
Volkswagen

Volkswagen

Zmień
Volkswagen, marka samochodów produkowanych przez niemiecki koncern Volkswagen AG. Nazwa oznacza w tłumaczeniu "Ludowy samochód" lub "Samochód ludu".Historia firmy rozpoczęła się 17 stycznia 1934 , gdy Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa, który został zatwierdzony do produkcji w 1938 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Naprawiaj zgodnie z aktualnymi standardami

Volkswagen Group Polska |
null
nullnull

Niezależne testy przeprowadzone przez Kraftfahrzeugtechnische Institut (KTI) wykazały, że nieprzestrzeganie standardów technologicznych przy naprawie może być powodem poważnych urazów pasażerów samochodu podczas wypadku – informuje firma Volkswagen Group Polska.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jak wielki wpływ na ogólne bezpieczeństwo pojazdu ma przestrzeganie procedur naprawy zdefiniowanych przez producenta samochodu wykazały niezależne badania przeprowadzone przez niemiecki instytut badań technicznych pojazdów KTI na dwóch Volkswagenach Passatach. Samochody zostały poddane dwóm testom zderzeniowym przeprowadzonym według standardów Euro NCAP. Główna siła skierowana była na środkowy słupek B.

Testy zderzeniowe zostały przeprowadzone jednakowo, różna była jednak technologia naprawy samochodów po pierwszym zderzeniu. Srebrny Passat Variant był naprawiany dokładnie według aktualnych standardów producenta dla tego modelu, niebieski pojazd według starszej technologii. Różnice po naprawie obu samochodów nie były widoczne na pierwszy rzut oka, wyszły na jaw dopiero po przeprowadzeniu drugiego testu zderzeniowego.

Passat naprawiany zgodnie z aktualnymi standardami, także po drugim zderzeniu, chronił pasażerów tak jak podczas pierwszego testu zderzeniowego, między innymi dzięki kompletnie wymienionemu słupkowi B. W przypadku drugiego samochodu było inaczej – nieaktualna technologia łączenia elementów słupka B i zastosowanie starych procedur naprawy spowodowało znacznie większą deformację bocznego słupka i płyty podłogowej, nieprawidłowe działanie bocznej poduszki powietrznej oraz brak wyzwolenia kurtyny powietrznej. W obrębie słupka B bok nadwozia przesunął się o ponad 60 milimetrów głębiej w kierunku środka samochodu, a więc w kierunku pasażerów, niż w samochodzie naprawionym zgodnie z aktualnymi normami producenta. - Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pasażerom i kierowcy, samochody koncernu Volkswagen konstruowane są z wykorzystaniem zaawansowanych technologii i nowoczesnych materiałów. Po źle przeprowadzonej naprawie istnieje duże prawdopodobieństwo nieprawidłowego zadziałania systemów bezpieczeństwa biernego, co może prowadzić do dodatkowych, poważnych urazów pasażerów. Tylko przeszkolona kadra autoryzowanego serwisu, użycie specjalistycznych narzędzi oraz zastosowanie oryginalnych części zamiennych i aktualnych technologii naprawy zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wszystkich elementów pojazdu po naprawie powypadkowej – powiedział Wojciech Merło, kierownik programu zarządzania naprawami powypadkowymi w Volkswagen Group Polska.

Jakie wnioski płyną z testów zderzeniowych Volkswagena Passata? Niefachowo przeprowadzona naprawa ma negatywny wpływ na następujące elementy: bezpieczeństwo pasażerów, sztywność nadwozia i jego odkształcenie, działanie biernych systemów bezpieczeństwa, koszty kolejnej naprawy samochodu po niefachowo wykonanej pierwszej naprawie powypadkowej, koszty wypłat świadczeń ubezpieczeniowych za szkody na zdrowiu i mieniu, gwarancję na przeprowadzone prace oraz gwarancję na lakier i „nieprzerdzewienie” nadwozia.

Oprac. PJ
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama