/  /  /  / Koncern Volkswagen sprzedał po raz pierwszy ponad 9 mln samochodów
Volkswagen

Volkswagen

Zmień
Volkswagen, marka samochodów produkowanych przez niemiecki koncern Volkswagen AG. Nazwa oznacza w tłumaczeniu "Ludowy samochód" lub "Samochód ludu".Historia firmy rozpoczęła się 17 stycznia 1934 , gdy Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa, który został zatwierdzony do produkcji w 1938 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Koncern Volkswagen sprzedał po raz pierwszy ponad 9 mln samochodów

VW|
null
© Volkswagen
null

W roku ubiegłym koncern Volkswagen po raz kolejny zwiększył światową sprzedaż: jej poziom przekroczył rekordową wartość z poprzedniego roku. Po raz pierwszy w ciągu jednego roku kalendarzowego grupa sprzedała około 9,07 mln samochodów (+11,2%).

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jak wynika z danych generalnego importera, w Polsce zarejestrowano w roku ubiegłym 64 171 aut. To oznacza, że więcej niż co piąty rejestrowany samochód należał do koncernu Volkswagen, a pierwsze dwa miejsca na polskim rynku w rankingu marek należą kolejno do Skody oraz Volkswagena.

Mówi prezes zarządu Volkswagen AG Martin Winterkorn: "Koncern Volkswagen doskonale rozwinął się w trudnych warunkach. Rok 2012 był najlepszym rokiem w historii pod względem sprzedaży. Z naszą Strategią 2018 po raz kolejny zrobiliśmy wyraźny krok na przód. Przed nami duże wyzwania. Koncern Volkswagen spełnił wszystkie warunki, aby stawić im czoła i odgrywać wiodącą rolę na światowych rynkach".

Członek zarządu ds. sprzedaży Christian Klingler dodał: "Wszystkie marki naszego koncernu wniosły swój wkład w bardzo dobre wyniki sprzedaży w 2012 roku. To doskonałe osiągnięcie zespołowe. Jednak nadal patrzymy uważnie w przyszłość, ponieważ utrzymująca się niepewna sytuacja, przede wszystkim w Europie Zachodniej, będzie nam nadal towarzyszyć w bieżącym roku. Rynki pozostaną wymagające, konkurencja nasili się".

Już ponad 100 000 zamówień na nowego Golfa

Sprzedaż w ciągu roku kształtowała się zadowalająco dla Volkswagena przede wszystkim na kontynencie amerykańskim i wzrosła na koniec roku o 26,2% do 841 500 aut. Z tego 596 100 sztuk przypadło na rynek USA (+34,2%).

"Dla koncernu Volkswagen USA są jednym z głównych rynków na drodze do realizacji naszej Strategii 2018. Volkswagen Group of America chce się rozwijać i razem z Porsche Cars North America przekazać w tym roku klientom znacznie ponad 600 000 samochodów - zapowiedział Winterkorn przed tegorocznym motor show w Detroit.

W tym samym okresie koncern Volkswagen sprzedał w regionie Ameryki Południowej łącznie około 1,01 mln pojazdów (+8,2%), z czego 780 200 sztuk odebrali klienci z Brazylii (+10,7%).

Także w regionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosła wielkość sprzedaży pojazdów koncernu. Po raz pierwszy nabywców znalazło ponad 3 mln samochodów w ciągu jednego roku (3,17 mln sztuk; +23,3%).

Na Chiny, a więc największy pojedynczy rynek w regionie, przypadło z powyższego 2,81 mln sztuk (+24,5%). W Indiach sprzedaż wzrosła natomiast o 2,1% do 114 100 samochodów.

Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji na południowoeuropejskich rynkach koncernowi Volkswagen udało się utrzymać sprzedaż w całej Europie na stabilnym poziomie. Klienci nabyli łącznie około 3,67 mln pojazdów (-0,3%).

W Europie Zachodniej (bez Niemiec) największy europejski producent samochodów sprzedał 1,85 mln aut (-6,5%). Na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła natomiast do 1,18 mln pojazdów (+1,9%).

Znaczny wzrost obserwuje się nadal w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie klienci odebrali 644 300 samochodów (+17,6%). Na największy rynek w regionie, czyli Rosję, przypadło 317 700 sztuk (+38,8%).

Wyniki grupy Volkswagen na rynku polskim
Według danych importera, w Polsce nowych właścicieli znalazło w ubiegłym roku 64 171 modeli Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli marek należących dziś do Volkswagen Group Polska. Oznacza to wzrost o 6,5% w porównaniu z rokiem 2011 (60 255 egzemplarzy).

W rankingu TOP-10 czołowych marek na miejscu pierwszym uplasowała się Skoda, natomiast Volkswagen był drugi.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Volkswagen

Reklama