/  /  /  / Elektryczny samochód dostawczy przyszłości
Volkswagen

Volkswagen

Zmień
Volkswagen, marka samochodów produkowanych przez niemiecki koncern Volkswagen AG. Nazwa oznacza w tłumaczeniu "Ludowy samochód" lub "Samochód ludu".Historia firmy rozpoczęła się 17 stycznia 1934 , gdy Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa, który został zatwierdzony do produkcji w 1938 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Elektryczny samochód dostawczy przyszłości

Volkswagen|
null
© Volkswagen
null

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentuje podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Genewie koncepcyjną wersję Transportera pod nazwą e-Co-Motion.

Samochód ten łączy w sobie cechy, które zdają się wykluczać: jest kompaktowy i zwrotny mimo dużej przestrzeni ładunkowej, może przewieźć 800 kg ładunku, a dzięki elektrycznemu napędowi nie emituje substancji szkodliwych.

"Przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na transport w wielkich miastach elektryczna mobilność (szczególnie w przypadku lekkich samochodów użytkowych) mogłaby zyskać fundamentalne znaczenie - twierdzi Eckhard Scholz, rzecznik zarządu marki. "Do bram miasta towary byłyby dostarczane koleją lub dużymi samochodami ciężarowymi z tradycyjnym bądź hybrydowym napędem. Na stacjach pośrednich ładunek byłby rozdzielany na mniejsze, elektryczne samochody, poruszające się w określonym promieniu od stałej bazy, dysponującej zapleczem technicznym umożliwiającym ładowanie baterii i konserwację".

Wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny e-Co-Motion ma wiele praktycznych właściwości: duża zwrotność przy niewielkiej przestrzeni zajmowanej na drodze, bardzo dobra widoczność, ergonomiczne siedzenia i łatwość wsiadania oraz przechodzenia do części bagażowej, łatwy załadunek dzięki niskiej krawędzi drzwi i duża pojemność przestrzeni ładunkowej.

Koncepcyjny e-Co-Motion oferuje maksymalną przestrzeń na minimalnej powierzchni. Przy długości zaledwie 4,55 m (szerokość: 1,90 m, wysokość: 1,96 m) objętość przestrzeni ładunkowej tego studyjnego modelu wynosi maksymalnie 4,6 m3, a ładowność to aż 800 kg.

Tak dobre wartości udało się uzyskać dzięki wyraźnemu podziałowi bryły nadwozia na część dolną, niezbędną do jazdy, obejmującą umieszczony pod podłogą napęd, baterię i przekładnię, oraz część górną – przeznaczoną na ładunek. Taki podział stał się podstawą dla maksymalnego wykorzystania przestrzeni i zastosowania zróżnicowanych, odpowiadających życzeniom klientów rodzajów zabudowy.

O tym, czy ma to być kabina kierowcy z zabudowaną skrzynią ładunkową, nadwozie przeznaczone do przewozu osób, niskopodłogowa skrzynia czy zabudowa termoizolacyjna decyduje klient.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama