Volkswagen up!

Volkswagen up!

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Volkswagen Up!
© Volkswagen
Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!Volkswagen Up!
up! jest reprezentantem Volkswagena w klasie A- samochodów najmniejszych. Oprócz niemieckiego malucha, znalazło się tam jeszcze dwóch jego bliskich krewnych- hiszpański Seat Mii oraz czeska Skoda Citigo. W 2012 roku, jury składające się z 66 dziennikarzy, z 25 krajów świata przyznało VW up!- owi tytuł  World Car of The Year 2012. Auto wygrało pokonując w finale dwóch konkurentów: Porsche 911 oraz BMW serii 3. Bezpośrednim poprzednikiem VW up! w klasie mini był VW Fox, jednak nie odniósł oszałamiającego sukcesu i w Europie oferowany był jedynie cztery lata, od 2005 do 2009 roku. Przed 2005 rokiem miłośnicy VW mogli nabyć model Lupo. Auto oferowane było w wielu ciekawych konfiguracjach, m. in. w super oszczędnej, wyposażonej w silnik diesla o pojemności 1.2l, która zadowalała się trzema litrami oleju napędowego na przejechanie stu kilometrów. Na drugim biegunie znajdowała się wersja GTI. Wyposażone w 125- konny silnik auto osiągało 222 km/h, przyspieszając do pierwszych 100 km/h w osiem sekund. Jeśli ktoś wolałby jednak zamiast VW kupić Seata, do wyboru miał model Arosa hiszpańskiego producenta, jednak w tym wypadku nie oferowano wersji 3L oraz GTI.

Sylwetka VW up! to niemal jedna bryła. Mocno pochylona maska przechodzi płynnie w słupek A, linia dachu tworzy subtelny łuk, a kończy się dyskretnym spojlerem, nad pochyloną do przodu w swojej górnej części szybą klapy bagażnika. Proporcjonalnie do wielkości nadwozia, dużą powierzchnię zajmują drzwi, rozpoczynające się tuż za przednim nadkolem, a kończące w dwóch trzecich długości auta. Linia okien, niemal idealnie pozioma w obszarze drzwi, wznosi się gwałtownie ku górze w części pasażerskiej. Tył auta to charakterystyczne „wysokie” i szczupłe lampy, które sięgają od zderzaka, aż do tylnej szyby, która z kolei sprawia wrażenie niskiej i szerokiej. Wymiary nadwozia to 3,54 m. długości, 1,64 m. szerokości oraz 1,48 m. wysokości. Warty zaznaczenia jest rozstaw osi, wynosi on bowiem 2,42 m. Wystarczy powiedzieć, że trzydrzwiowy VW Polo, przy 40cm dłuższym nadwoziu ma rozstaw osi większy jedynie o 5cm. Koła w małym Volkswagenie umieszczono niemal idealnie w narożnikach nadwozia, co z jednej strony pozwala na polepszenie właściwości jezdnych, z drugiej zaś maksymalnie zwiększyć objętość auta i to właśnie z niej producent up!-a wydaje się być dumny najbardziej. Aby udowodnić jak pojemnym jest autem „namówiono” pracowników VW aby spróbowali ustanowić rekord w ilości osób, które zmieściły się we wnętrzu przy zamkniętych drzwiach i klapie bagażnika. Wynik? 15 kobiet plus jeden mężczyzna we wnętrzu. I chociaż ten niewielki pojazd nie jest stworzony do przewożenia takiej ilości osób, to czterech pasażerów, na nieodległych, miejskich trasach ma się w nim czuć komfortowo. Co więcej, ich bagaż podręczny powinien bez trudu zmieścić się do bagażnika, bowiem jego pojemność równa jest 250 litrów (Polo- 270 litrów). Do napędu niewielkiego pojazdu wystarczyć mają niewielkie silniki- dwa warianty litrowej jednostki o mocach 60 i 75 KM. Może nie zapewniają one oszałamiających osiągów, wystarcza jednak do sprawnego i przede wszystkim oszczędnego poruszania się.

VW up! posiada w wyposażeniu seryjnym poduszki boczne i czołowe przednie, system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP, system antypoślizgowy ABS oraz kontrolę trakcji ASR, system zapobiegający poślizgowi podczas hamowania silnikiem MSR.

Do konkurentów VW up! należą bliźniacze Seat Mii oraz Skoda Citigo, czy Ford Ka i Fiat 500, trojaczki Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, a także Fiat Panda, oraz Hyundai i10.
 

up! najczęściej porównywany z

Fiat 500
Fiat 500
Fiat Panda
Fiat Panda
Ford Ka
Ford Ka
Kia Picanto
Kia Picanto
Kia Rio
Kia Rio
SEAT Mii
SEAT Mii
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Reklama