/  /  / Transporter GP
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter GP

Zmień
SegmentMinibusyŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / PodwozieŚrednie dostawcze / Kombi Van
Emisja CO2----
Żużycie paliwa----
 
Volkswagen Transporter T5 GP Furgon
© Volkswagen
Volkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GPVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP FurgonVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP KombiVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GPVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowyVolkswagen Transporter T5 GP skrzyniowy
Volkswagen Transporter to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów użytkowych na świecie. Dodatkowo długa tradycja produkcji oraz uznanie sprawiają, że popularność przekłada się na wyniki sprzedaży. W ciągu sześciu lat od rozpoczęcia produkcji piątej generacji nowych właścicieli znalazło bowiem aż milion egzemplarzy. Zaliczany jest on do klasy średnich samochodów dostawczych, z kolei wersja do przewozu osób do klasy minibusów. Korzenie serii Volkswagenów nazywanej pierwotnie Typ 2 sięgają późnych lat 40-tych XX wieku, kiedy to jeden z importerów samochodów Volkswagena w Holandii wpadł na pomysł stworzenia auta dostawczego na bazie popularnego Garbusa. Pierwsza generacja nazywana T1 pojawiła się w roku 1950 i stała się symbolem światowego ruchu hipisowskiego. Kolejne odmiany pojawiały się w 1967, 1979, 1990 i 2003 roku. Ciekawostką jest fakt, iż model T2 wciąż jest produkowany w Brazylii pod nazwą Volkswagen Kombi. Z kolei od trzeciej generacji wyodrębniono lepiej wyposażone wersje do przewozu osób o nazwie Multivan i Caravelle. Auto występuje w dwóch rozstawach osi, który może wynosić 3 lub 3,40 metra, a także z dwoma rodzajami wysokości dachu. W skutek tych różnic przestrzeń ładunkowa waha się od 5,8 m3 w wersji bazowej do aż 9,3 m3. Odmiana T5 jest aż o 18 cm dłuższa od swojego poprzednika i jej długość wynosi 4,89 metra lub też przy większym rozstawie osi 5,29 metra. Jest również o 6,5 cm szersza osiągając 1,90 metra oraz 1,96 metra wysokości. Wśród wielu nagród jakie otrzymał Volkswagen Transporter znajduje się między innymi tytuł „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2004” oraz wiele podobnych tytułów przyznawanych przez magazyny motoryzacyjne w poszczególnych krajach. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach Volkswagena położonych w Hanowerze w Niemczech oraz w Poznaniu w Polsce.

Volkswagen Transporter występuje w wielu odmianach nadwozi. Wśród nich są między innymi 4- i 5-drzwiowy furgon, 4-drzwiowy kombi van, 4-drzwiowy minibus, 2-drzwiowe podwozie do zabudowy oraz 4-drzwiowe podwozie do zabudowy z podwójną kabiną. Ostatnie zmiany stylistyczne nastąpiły w 2009 roku i upodobniły model do pozostałych aut niemieckiej marki, przede wszystkim jeżeli chodzi o przód. Pojawił się więc trapezowy grill oraz nowe, poziome przednie reflektory. Wersja furgon wyróżnia się dodatkowo mniejszym współczynnikiem powierzchni szklanych do metalowych.

Już w podstawowej wersji Volkswagena Transportera znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, system antypoślizgowy ABS, system stabilizacji toru jazdy ESP, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, system zapobiegający utracie przyczepności kół podczas przyspieszania ASR oraz system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem MSR. Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze poduszki powietrzne boczne oraz kurtyny powietrzne i asystenta zmiany pasa ruchu. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Konkurencję dla Volkswagena Transporter stanowi Citroen Jumpy, Fiat Ducato, Ford Transit, LDV Maxus, Mercedes Vito, Peugeot Expert, Renault Trafic oraz Opel Vivaro.

 

Transporter GP najczęściej porównywany z

Reklama