/  /  / Touran GP
Volkswagen Touran

Volkswagen Touran GP

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnulldeska.jpgdeska bok.jpgdeska kier.jpgdeska pasażer.jpgdrzwi p.jpgelektryka szyb.jpgImage 0010.jpgImage 0122.jpgklamka przód.jpgklamka tył.jpglampa.jpglewy bok.jpglewy przód.jpglusterko boczne.jpgpra.jpgprawy bok.jpgprawy przód.jpgprawy tył.jpgprzeciwmgielne.jpgprzód.jpgreflektor.jpgtył.jpgwlot pow.jpgwyłącznik esp.jpgzegary.jpg
Volkswagen Touran to pojazd znajdujący się w gamie niemieckiego producenta pomiędzy mniejszym modelem Golfa Plus, a większym bratem Sharanem. Nazwa Touran stworzona została z dwóch członów "Tour" i "Sharan". Pierwszy człon symbolizuje pokonywanie długich  dystansów w komfortowych warunkach, natomiast drugi wskazuje na minivany Volkswagena. Zaliczany jest on do klasy niższej średniej (segment C) w grupie vanów. Swoją karierę w segmencie MPV (Multi Purpose Vehicle) Touran rozpoczął dość późno w porównaniu do swoich konkurentów bo dopiero w 2003 roku, rynek tego typu pojazdów zaczął się jednak rozwijać już kilka lat wcześniej. Konstrukcyjnie jest on spokrewniony z Volkswagenem Golfem piątej generacji, który pojawił się na polskim rynku w nieco późniejszym czasie. Oba auta dzieliły tą samą płytę podłogowa, jednostki napędowe oraz wiele rozwiązań technicznych. Wymiary zewnętrzne zostały nieco zmodyfikowane w roku 2006 i od tego czasu długość auta wynosiła 4,41 metra, czyli o 16 mm więcej, zaś wysokość zmniejszono o 17 mm do 1,63 metra. Na tym samym poziomie pozostawiono jedynie szerokość oraz rozstaw osi. Wynoszą one odpowiednio 1,79 i 2,68 metra. Takie gabaryty pozwalają na zastosowanie opcjonalnego trzeciego rzędu siedzeń, dzięki czemu na pokładzie przewieźć można nawet 7 osób. Pokaźna ilość miejsca znajduje się również w bagażniku, który pomieścić może 695 litrów bagażu, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet 1989 litrów. W krótkim czasie po debiucie auto otrzymało dwie ważne nagrody niemieckiej prasy. Jedną z nich jest nagroda „Złotej Kierownicy 2003” przyznana przez magazyn „Bild am Sonntag”, a drugą tytuł „Auto Trophy 2003” przyznany przez „Auto Zeitung”. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach położonych w Wolfsburgu w Niemczech.

Volkswagen Touran dostępny jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowe MPV. Bryła nadwozia tego modelu ma bardzo konserwatywne kształty, w szczególności w porównaniu do swoich konkurentów, a to za sprawą chęci stworzenia przez konstruktorów pojazdu o ponadczasowym wyglądzie. Dzieje się tak nawet pomimo przeprowadzenia faceliftingu w 2006 roku, po którym pojawiły się reflektory podobne do tych ze sportowego modelu Eos, a także nowy grill. W dalszym ciągu pozostały jednak proste linie oraz nieco kwadratowa bryła, widoczna przede wszystkim w tylnej części auta.

Volkswagen Touran to auto rodzinne, dlatego też jest bogato wyposażone w system zapewniające bezpieczeństwo podróżującym. W standardzie znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Kierowcę wspomagają również takie system jak ABS zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, EBD rozdzielający siłę hamowania na koła, BAS wspomagający hamowania, ESP stabilizujący tor jazdy oraz ASR zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Konkurencję dla Volkswagena Tourana stanowi Opel Zafira, Ford C-Max, Renault Scenic, Skoda Roomster oraz Citroen C4 Picasso.

 
Reklama