/  /  /  /  / Zobacz nowości Volkswagena na rok 2012
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 2

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Zobacz nowości Volkswagena na rok 2012

null
© Volkswagen
nullnullnullnull

W roku 2012 marka Volkswagen zaprezentuje w Polsce kilka nowych samochodów. Pierwsze miesiące będą należały do modelu up! Na największą premierę marki trzeba będzie poczekać jednak do listopada, kiedy to w salonach sprzedaży pojawi się Volkswagen Golf VII.

W 2012 roku Volkswagen zaprezentuje kilka nowych samochodów. Pierwsze miesiące będą należały do up! Jest to całkowicie nowy, miejski samochód Volkswagena. Miejski, nie znaczy mały, gdyż model ten posiada najbardziej obszerne wnętrze w swojej klasie.

Pierwsze samochody Volkswagen up! w polskich salonach dostępne będą na przełomie stycznia i lutego. Zależnie od budżetu i potrzeb można wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia.

Nowy Volkswagen up! wersja modelowa z cennikiem

Oferowane będą dwa silniki benzynowe zużywające 4,3 litra paliwa. Auto wśród konkurencji wyróżnia się także poziomem bezpieczeństwa.

Seryjnie auto wyposażone jest nie tylko w ABS, ale także w ESP i cztery poduszki powietrzne. W testach Euro NCAP model Volkswagen up! otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Nowy Volkswagen up debiutuje w wersji pięciodrzwiowej

W lutym także do oferty dołączy nowy Volkswagen CC, a w kwietniu Passat Alltrack. Pierwszy to komfortowe coupe/samochód biznesowy, drugi to uterenowiona wersja Passata Varianta z napędem na cztery koła.

Na największą premierę trzeba będzie poczekać jednak do listopada, kiedy to w salonach pojawi się Golf VII.

W pierwszej połowie roku najnowsza technologia Volkswagena (odłączanie cylindrów) zadebiutuje w nowym silniku 1.4 TSI. Będzie to kolejny krok w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa przez samochody marki Volkswagen. Volkswagen jako pierwszy producent zastosuje odłączanie cylindrów w seryjnie produkowanym czterocylindrowym silniku TSI.

Ten nowoczesny system umożliwia znaczną redukcję zużycia paliwa, wyłączając chwilowo dwa z czterech cylindrów podczas ich pracy z niewielkim lub średnim obciążeniem. Odłączenie cylindrów pozwala na obniżenie zużycia paliwa przez jednostkę 1.4 TSI w cyklu mieszanym o 0,4 l na 100 km. Przez współpracę z funkcją Start-Stop, wyłączającą pracę silnika na biegu jałowym, oszczędność paliwa wyniesie około 0,6 l na 100 km.

Ta nowoczesna technologia przynosi największe efekty podczas jazdy ze stałą i umiarkowaną prędkością, np. przy 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu oszczędność paliwa wynosi prawie litr na 100 km. Przy 70 km/h na piątym biegu zużycie paliwa jest niższe o 0,7 l/100 km.
 
Pod koniec roku wraz z debiutem Golfa VII na rynku pojawi się nowa modularna płyta podłogowa. Modularna płyta dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB) będzie od 2012 roku fundamentem dla ponad 30 modeli produkowanych przez koncern. Istotną zaletą strategii modułowej jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do produkcji.

Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20 procent kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz wydatków jednorazowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama