/  /  /  /  / Wielki test modeli SUV
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 2

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Wielki test modeli SUV

Na podstawie Auto Zeitung|
null
© Producenci
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto ciekawy test porównawczy z udziałem aż 16 modeli należących do popularnego segmentu kompaktowych SUV. Naprzeciw siebie stanęły samochody firmowane markami wywodzącymi się z Niemiec, Japonii oraz Korei Południowej. Nie zabrakło też Dacii Duster, która z całej stawki wyróżnia się zdecydowanie najniższą ceną zakupu.

Niemiecki magazyn branżowy Auto Zeitung opublikował niedawno wyniki ciekawego testu porównawczego z udziałem 16 modeli należących do popularnego segmentu kompaktowych SUV. Punkty przyznawano w takich kategoriach jak nadwozie/wnętrze, komfort, układ napędowy i jezdny oraz koszty/eksploatacja. Naprzeciw siebie stanęły następujące samochody (w kolejności alfabetycznej):
- Audi Q5 2.0 TDI quattro
cena od 36 800 EUR
- BMW X1 xDrive 18d
cena od 32 000 EUR
- Dacia Duster dCi 110 FAP 4x4
cena od 17 690 EUR
- Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4
cena od 29 250 EUR
- Honda CR-V 2.2 i-DTEC
cena od 30 500 EUR
- Hyundai ix35 CRDi 4WD
cena od 27 090 EUR
- Kia Sportage 2.0 CRDi AWD
cena od 25 600 EUR
- Land Rover Freelander 2.2 TD4
cena od 29 900 EUR
- Mazda CX-7 2.2 MZR-CD
cena od 31 290 EUR
- Mercedes GLK 200 CDI BlueEfficiency
cena od 35 462 EUR
- Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD
cena od 26 290 EUR
- Nissan Qashqai+2 2.0 dCi 4x4
cena od 29 790 EUR
- Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4
cena od 27 850 EUR
- Subaru Forester 2.0 D
cena od 30 600 EUR
- Toyota RAV4 2.2 D-4D 4x4
cena od 27 650 EUR
- Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion BMT
cena od 30 000 EUR

Po zliczeniu wszystkich punktów okazało się, że najwięcej zdobył ich niedawno zmodernizowany Volkswagen Tiguan (łącznie 3212 punktów). Na miejscu drugim i trzecim uplasowały się kolejno modele Audi Q5 oraz Skoda Yeti (odpowiednio 3196 oraz 2901 punktów).

Zmodernizowany Volkswagen Tiguan został doceniony jako pojazd, który z całej stawki stawowi najlepszy kompromis między komfortem a zwinnością. Warto podkreślić również dostępność udoskonalonych i jeszcze oszczędniejszych jednostek napędowych oraz układu jezdnego, który obejmuje m.in. elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Do samochodu niemieckiej marki można zamówić urządzenia wspomagające pracę kierowcy takie jak system rozpoznający zmęczenie kierowcy, systemy regulacji świateł drogowych opierające swoje działanie na kamerze Light Assist (dla reflektorów H7) i Dynamic Light Assist (dla reflektorów bi-ksenonowych) oraz system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist. Kabina pasażerska przekonuje natomiast dzięki ergonomii oraz solidności wykończenia.

Tutaj znaleźć można artykuł dotyczący cen na zmodernizowany model Volkswagen Tiguan dostępny na rynku polskim.

Dodajmy, że Volkswagen Tiguan jest aktualnie zdecydowanym liderem sprzedaży omawianego segmentu aut na rodzimym rynku niemieckim. Wyprzedza w tych statystykach kolejno modele Nissan Qashqai oraz BMW X1.

Komentarz Samar.pl
Jeszcze kilka lat temu samochody SUV uchodziły za paliwożerne i mało przyjazne dla środowiska. Jednak zmiany w systemie podatkowym nakładające w Europie Zachodniej dodatkowe obciążenia na osoby korzystające z pojazdów o wysokiej emisji CO2, drożejące paliwa na stacjach oraz rosnące znacznie ekologii w życiu codziennym zmusiły koncerny motoryzacyjne do podjęcia prac nad samochodami nowego rodzaju. Postawiono na nowoczesne konstrukcje i jednostki napędowe, w tym oparte na technologii hybrydowej, znacząco obniżono masę pojazdu i wymiary zewnętrzne, a nawet zrezygnowano częściowo z występującego dotychczas w standardzie napędu 4x4.

Wszystko po to, aby znacząco obniżyć zużycie paliwa, a jednocześnie zachować elementy, które w autach SUV klientom podobają się najbardziej, a więc masywny wygląd nadwozia, zwiększony prześwit, wysoka pozycja za kierownicą, wygody dostęp do środka, dobra widoczność i subiektywne poczucie bezpieczeństwa. Sami użytkownicy modeli typu SUV kojarzą się też często jako osoby dynamiczne, prowadzące aktywny tryb życia.

Wiele wskazuje na to, że w najbliższych latach omawiany segment rynku nadal będzie się dynamicznie rozwijał m.in. za sprawą ciekawych nowości, które mogą wprowadzić do segmentu wiele świeżości. Przykładem może być tu nietuzinkowy z wyglądu i wyróżniający się właściwościami jezdnymi Range Rover Evoque. W pierwszych miesiącach przyszłego roku na rynku zadebiutuje też Mazda CX-5 z rozwiązaniami technologicznymi Skyactiv, do których należą silniki nowej generacji, skrzynie biegów, karoserie i podwozia. Bazową jednostkę wysokoprężną 150 KM w gamie CX-5 wyróżniać będzie średnie zużycie paliwa na poziomie około 4,5 l/100 km.

Czekamy na Wasze opinie w komentarzach i na forum dyskusyjnym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama