/  /  /  /  / PREZENTACJA | Volkswagen Touareg 3.0 TDI (245 KM) R-line
Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 2

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Volkswagen Touareg 3.0 TDI (245 KM) R-line

IBRM Samar|
Volkswagen Touareg 2013
© IBRM Samar
Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013Volkswagen Touareg 2013

Flagowy SUV z Wolfsburga oferuje wiele w kwestii nowoczesnej techniki i jakości wykonania. Druga generacja Touarega ma o do 25% bardziej wydajne silniki. Liczba innowacji technicznych w tym aucie jest duża, w pewnym sensie Touareg to „popis” możliwości technicznych niemieckiego producenta.

Volkswagen Touareg to pierwszy terenowo-rekreacyjny pojazd firmy (nie licząc Volkswagena 181 „Kurierwagen”, auta o innym charakterze). Pierwszą generację Touarega znamy od 2002 roku (w 2006 poddano ją gruntownej modernizacji), obecne drugie wcielenie produkowane jest od 2010 roku (Touareg II został zaprezentowany 10 lutego 2010 roku w Monachium). Od trzech lat samochód ten wyznacza standardy w dziedzinie techniki wśród tej wielkości SUV-ów popularnych marek.
Prawie 500 tysięcy kierowców zdecydowało się na zakup Touarega pierwszej generacji. To samochód terenowy, który łączy komfort, sportowe właściwości jezdne, atrakcyjny design, wysoką jakość i przydatność do jazdy w terenie.
Model drugiej generacji zbudowany został na całkowicie nowej platformie, którą koncern wykorzystuje także do budowy innego SUV-a, Porsche Cayenne II generacji.
Touareg ma na swoim koncie kilka ważnych nagród: został wybrany najlepszym SUV-em w plebiscytach magazynów „Car and Driver”, „Motor Trend” i „Four Wheeler”.
Pierwsza generacja SUV-a zasłynęła jako „holownik” Boeinga 747 (SUV wyposażony w silnik V10 TDI przez 150 metrów ciągnął 155-tonowy samolot odrzutowy). Z kolei obecne wcielenie pobiło rekord świata na trasie sławnej Carratera Panamericana, prowadzącej przez 17 państw wzdłuż Ameryki Północnej i Południowej.

Gdzie jest produkowany?
Volkswagen Touareg zjeżdża z taśm produkcyjnych w Wolfsburgu w Niemczech oraz w Bratysławie na Słowacji.

Segment i konkurenci
Sportowo-rekreacyjny pojazd klasy wyższej rywalizuje zarówno z autami terenowymi jak i typowymi SUV-ami, choć oczywiście najbliżej mu do tych drugich. I tak na polskim rynku prezentowane auto konkuruje głównie z Jeepem Grand Cherokee oraz Nissanem Murano (niedługo być może dołączy do nich Mazda CX-9, na razie nie oferowana w kraju). Z racji ponadprzeciętnych zdolności off-roadowych Volkswagen Touareg odbiera także konkurentów Mitsubishi Pajero czy Toyocie Land Cruiser. Z uwagi na wysoką jakość wykonania i nowatorską technikę może stanowić ciekawą alternatywę dla SUV-ów marek premium jak Infiniti FX, Lexus RX czy Volvo XC90.

Kto kupuje prezentowany model?
Samochód wybierają przede wszystkim firmy i instytucje. W zeszłym roku na 262 sprzedanych aut aż 224 trafiło do klientów „biznesowych”. W br. firmy zakupiły 9 aut, a łącznie sprzedano 11 sztuk tego modelu.

Podstawowe informacje
Volkswagen Touareg to obszerny, pięciodrzwiowy SUV przewidziany dla pięciu osób. Samochód oferowany jest w pięciu  wariantach napędu z licznymi elektronicznymi systemami bezpieczeństwa oraz dodatkami zwiększającymi komfort podróżowania i usprawniającymi jazdę po bezdrożach.
Obecny na rynku od trzech lat Touareg jest najbardziej innowacyjnym pod względem technicznym seryjnym modelem Volkswagena w historii marki. SUV drugiej generacji posiada do 25 procent oszczędniejsze jednostki napędowe w stosunku do poprzednika. Ponadto, obniżenie w wersji podstawowej masy o 208 kilogramów to prawdziwy krok milowy. Jednocześnie nadwozie jest o pięć procent sztywniejsze. Projektantom udało się uzyskać korzystniejszy współczynnik oporu powietrza Cw, który obniżono z 0,38 do 0,35. Obok udoskonaleń aerodynamicznych na wartość Cw wpłynęło obniżenie wysokości karoserii w porównaniu z poprzednikiem.
Można powiedzieć, że Touareg obok luksusowego Phaetona jest wizytówką technicznych możliwości niemieckiej firmy. W SUV-ie Volkswagena zastosowano sporo nowinek technicznych oraz bardziej wydajne niż u poprzednika silniki. Rywale, jak Jeep Grand Cherokee czy Nissan Murano, nie oferują tak wielu nowatorskich rozwiązań technicznych.
Mimo, iż Touareg jest typowym SUV-em, to jednak zapewnia również dobre właściwości terenowe. Choć kąty natarcia (24,6 st.) i zejścia (19,9 st.) nie są imponujące, to jednak dzięki napędowi 4MOTION, prześwitowi równemu 20 cm oraz licznym systemom elektronicznym radzi sobie dobrze poza drogami utwardzonymi. Dla osób, które częściej zjeżdżają z asfaltu przewidziano odmianę z pakietem Terrain-Tech i napędem 4XMOTION.
Prezentowane auto wyposażono w pakiet R-line czyniący je bardziej oryginalnym i nadającym mu więcej indywidualizmu.

Wymiary, masy i objętości
Wymiary nadwozia (4.795 x 1.940 x 1.709 mm) pozwoliły wygospodarować dużo miejsca w kabinie. Rozstaw osi wynosi 2.893 mm. W opisywanej wersji pojazd waży 2.078 kg, a jego ładowność wynosi 762 kg.
Przepastny bagażnik o pojemności 580 litrów pozwala zabrać sporo ładunków. Tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu w zakresie 16 cm, ponadto oparcie można pochylać. Odblokowywane oparcie (na życzenie) elektrycznym przyciskiem może zostać złożone w ciągu kilku sekund – pojemność bagażnika zwiększy się wtedy do 1.642 litrów.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa można uznać za bogate. Już w najtańszej wariancie Touareg oferuje pięć poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy) oraz kurtyny (dla obu rzędów). W aucie standardowo montowane są systemy elektroniczne jak ABS plus, EDS, ASR oraz ESP.
Bez dopłaty otrzymamy także asystent zjazdu i podjazdu, czujnik zmęczenia kierowcy, elektroniczny hamulec postojowy oraz światła przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów.
Nowością jest hamulec postojowy aktywowany przyciskiem.
Side Assist, dzięki czujnikom umieszczonym w tylnym zderzaku monitoruje sytuację za samochodem oraz w martwym polu widzenia kierowcy ostrzegając przed pojazdami, które się w nim znajdują. W sytuacji rozpoczęcia manewru zmiany pasa ruchu (konieczne jest włączenie kierunkowskazu) na pas, po którym porusza się inny pojazd, system sygnalizuje lampką ostrzegawczą umieszczoną w lusterku zewnętrznym, że jest on zajęty.
Front Assist. Tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC (Adaptive Cruise Control) połączony został z systemem obserwacji otoczenia Front Assist. System odpowiada za błyskawiczne rozpoznanie hamowania pojazdu poprzedzającego oraz w następstwie, dostosowuje do niego prędkość. W przypadku gdy odległość do pojazdu z przodu gwałtownie maleje, system awaryjnie wyhamowuje Touarega, a w razie konieczności zatrzyma go.
Reflektory bi-ksenonowe z Dynamic Light Assist. Współpracujące z kamerami stałe światła drogowe „widzą“ nadjeżdżający z przeciwka i jadący przed Touaregiem pojazd i automatycznie – z wykorzystaniem modułu świateł doświetlających zakręty – regulują indywidualnie dla każdego reflektora światła drogowe tak, aby nie oślepiały nadjeżdżających pojazdów.
Volkswagen Touareg drugiej generacji nie został poddany przez Euro NCAP testom oceniającym bezpieczeństwo. Natomiast jest jedynym SUVem klasy wyższej, który otrzymał w 2011 roku wyróżnienie „Top Safety Pick”. Tytuł ten przyznawany jest co roku przez amerykański IIHS pojazdom, które w swoim segmencie wyróżniają się szczególnie skutecznymi rozwiązaniami w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W Touaregu zastosowano wiele innowacji i nowoczesnych systemów, prezentujemy ciekawsze z nich.
Jako opcję z silnikiem 3.0 V6 TDI można zamówić pakiet Terrain-Tech. Zamiast mechanizmu Torsen zawiera on środkowy i tylny mechanizm różnicowy z możliwością całkowitego blokowania oraz reduktor, dzięki czemu wersja ta jest lepiej przystosowana do jazdy w terenie. Zdolność pokonywania wzniesień wynosi 45 stopni. Podobnie jak w pierwszej generacji Touaregów obecny model posiada pokrętło, którym kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów pracy, zależnie od warunków terenowych. Dostępne predefiniowane ustawienia to: 1 – „Onroad”; 2 – „Offroad” (z automatyczne sterowanymi blokadami); 3 – Low (jako „Offroad” z aktywnym reduktorem, podniesieniem punktów zmiany biegów i bez automatycznego przełożenia na wyższy bieg w trybie manualnym); 4 – dodatkowa blokada środkowego mechanizmu różnicowego; 5 – dodatkowa blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Z takim wyposażeniem Touareg przejedzie przez niemal każde bezdroża.
Ciekawym systemem wspomagającym kierowcę jest Area View, który za pomocą czterech kamer śledzi otoczenie samochodu i w ten sposób ułatwia poruszanie się na ciasnych parkingach czy wąskich uliczkach.
Dzięki DYNAUDIO Confidence, Touareg oferuje doskonałe wrażenia akustyczne, które umilą spędzony czas w samochodzie. System umożliwia pasażerom podróżowanie w towarzystwie muzyki wysokiej jakości. 620-watowy i 12-kanałowy cyfrowy wzmacniacz, zamienia wnętrze kabiny w salę pełną dźwięków. Dodatkowe dwa niskotonowe głośniki zapewniają świetne efekty basowe.
Touareg wyposażony w pakiet R-Line posiada sportowe, usztywnione zawieszenie oraz 20-calowe felgi "Mallory", które dodają mu agresywności. Logo "R-Line" na listwach progowych ze stali szlachetnej i zagłówkach, skórzana podgrzewana kierownica multifunkcyjna oraz pedały ze stali nierdzewnej to kolejne dodatki pakietu.
Zewnętrzny pakiet R-line. Sportowe progi oraz tylny zintegrowany spoiler w kolorze nadwozia dodają autu dynamiczności. Masywne przednie i tylne zderzaki utrzymane w stylizacji "R-Line", a także dwie owalne końcówki układu wydechowego to akcenty sportowe.

Napęd
Na polskim rynku samochód oferowany jest w pięciu wariantach napędu. Volkswagen oferuje u nas trzy silniki: dwa turbodiesle (w trzech wariantach mocy) oraz jedną jednostkę benzynową. Do tego dochodzi piąty wariant z napędem 4XMOTION.
Spektrum mocy silników V6 i V8 wynosi od 204 do 340 KM. Komu to nie wystarcza, ten może skierować się do salonów luksusowych wielkoseryjnych marek koncernu (Audi i Porsche), które oferują SUV-y z większymi i mocniejszymi silnikami.
Nowe silniki w Touaregu są nawet do 25% oszczędniejsze od tych w pierwszej generacji auta. Dobrym przykładem może być benzynowy 3.6 V6 FSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 280 KM, osiągający 360 Nm momentu obrotowego. Zużywa 9,9 l paliwa na 100 km, czyli o 2,5 litra mniej niż jego poprzednik (emisję CO2 zredukowano o 60 g/km).
Również w turbodieslach udało się uzyskać lepsze wyniki. Wszystkie silniki wysokoprężne korzystają z pakietu obniżającego zużycie paliwa Bluemotion Technology.
Volkswagen zrezygnował z dużego turbodiesla 5.0 V10 oraz silnika benzynowego 6.0 W12. W przypadku tego pierwszego raczej nie ma czego żałować, bowiem nowy silnik 4.2 V8 TDI – zastępujący 5.0 V10 TDI - oferuje 340 KM (zamiast 313 KM) i spala prawie o 3 litry mniej paliwa od starej jednostki.
Napęd przenoszony jest na obie osie niezależnie, a system 4MOTION to mechanizm typu Torsen. Dla wersji z 245-konnym 3.0 V6 TDI przewidziano za dopłatą napęd 4XMOTION (zamiast standardowego 4MOTION).
Seryjnie wszystkie wersje Touarega mają 8-biegową przekładnię automatyczną Tiptronic. Siódmy i ósmy bieg są oszczędnymi biegami „overdrive”. Ósmy bieg redukuje prędkość obrotową w porównaniu z 6-tym biegiem o 34 procent, co pozwala na zaoszczędzenie paliwa i ograniczenie emisji CO2. W momencie debiutu, Volkswagen Touareg był pierwszym SUV-em na świecie wyposażonym w 8-biegowy „automat”.
Poniżej przedstawione dane dotyczą podstawowych wersji (a więc z napędem 4MOTION).

Silnik benzynowy – zestawienie podstawowych informacji:
3.6 V6 FSI o mocy 205 kW/ 280 KM. Jedyny w polskiej ofercie silnik benzynowy zapewnia dobre osiągi („setka” w 7,8 s i prędkość maksymalna równa 228 km/h) przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Pojazd średnio zużywa 9,9 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 228 g/km).

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
3.0 V6 TDI o mocy 150 kW/ 204 KM. Podstawowy turbodiesel oferuje niezłe osiągi i jest oszczędny. SUV zużywa w cyklu mieszanym 7 litrów ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 184 g/km). „Setkę” osiągniemy w 8,5 sekundy, a rozpędzając dalej pojazd wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na liczbie 206.
3.0 V6 TDI o mocy 180 kW/ 245 KM. To ten sam silnik 3.0 V6 TDI, ale we wzmocnionym wariancie. Jest to optymalny silnik dla Touarega. Jak zajrzymy do cennika, jest tylko nieznacznie droższy od 204-konnego wariantu a oferuje wyraźnie lepszą wydajność. Z tą jednostką SUV spala w cyklu mieszanym tylko 7,2 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 189 g/km). „Setkę” osiągniemy w 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
4.2 V8 TDI o mocy 250 kW/ 340 KM. Największy, ośmiocylindrowy turbodiesel oferuje doskonałe osiągi przy relatywnie niedużym zużyciu paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera tylko 5,8 sekundy (prędkość maksymalna równa 242 km/h). Z czterolitrową jednostką wysokoprężną Touareg „konsumuje” średnio 9,1 litra ON/100 km (emisja CO2 równa 239 g/km).

Grupa emisyjna
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI w 245-konnym wariancie zużywa w cyklu mieszanym 7,2 litra ON na 100 km. W mieście „konsumuje” 8,4 litra, na trasie 6,5. Emisja CO2 w wysokości 189 g/km stawia pojazd w grupie emisyjnej E.

Koszty
Ceny Touarega zaczynają się od 214.990 zł (3.0 V6 TDI/ 204 KM). Prezentowany SUV w mocniejszym wariancie 3.0 TDI o mocy 245 KM kosztuje 214.990 zł. Decydując się na najdroższą odmianę (4.2 V8 TDI/ 340 KM) należy przygotować się na wydatek  co najmniej 318.290 zł.



Robert Steinbarth

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama