/  /  /  /  / PREZENTACJA | Volkswagen Tiguan 2.0 TDI CR (140 KM)
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan GP

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Volkswagen Tiguan 2.0 TDI CR (140 KM)

IBRM Samar|
Volkswagen Tiguan GP 2011
© IBRM Samar
Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan GP 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011Volkswagen Tiguan 2011

Jak większość aut niemieckiego producenta Tiguan nie chce być tylko klasowym „przeciętniakiem”. Wydajne silniki, wysoka jakość wykonania i wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych czynią go „prymusem” w segmencie. Prezentujemy jedną z droższych wersji auta Sport&Style ze 140-konnym turbodieslem, skrzynią DSG i napędem 4MOTION. Indywidualizmu i sportowego wyglądu nadaje jej pakiet stylizacyjny R-line.

Volkswagen Tiguan to pierwszy tej wielkości SUV niemieckiego producenta. Nie licząc „uterenowionych” wersji Golfa produkowanych w przeszłości w limitowanych seriach producent z Wolfsburga nie posiadał dotąd terenowo-rekreacyjnych aut zbudowanych na bazie kompaktu. W plebiscycie niemieckiego tygodnika „Auto Bild” dla zupełnie nowego modelu zaproponowano nazwy "Nanuk", "Namib", "Rockton", "Samun", "Marrakesh", "Beduin" i „Tiguan”. Ostatecznie czytelnicy wybrali tę ostatnią będącą wynikiem połączenia słów „tiger” i „iguana” (czyli tygrys i legwan). Samochód debiutował w 2007 roku i z miejsca stał się liderem na wielu rynkach. Na dwa dni przed wprowadzeniem do sprzedaży Tiguan otrzymał tytuł „Złotej Kierownicy 2008” przyznany przez czasopismo „Bild am Sonntag”. Do dziś w większości krajów europejskich jest jednym z najchętniej wybieranych SUV-ów. Poza Europą, największymi rynkami dla Tiguana są Rosja, USA, Chiny, Brazylia i Australia.

Nawiązujący pod względem stylizacji do Golfa Plus i Touarega pojazd czerpie wiele rozwiązań technicznych z kompaktowego bestsellera niemieckiej marki. W Tiguanie użyto platformy A5 (inne oznaczenie: PQ35) wykorzystywanej w Golfie VI. Ta płyta podłogowa posłużyła za bazę dla wielu innych modeli Volkswagena (m.in. Scirocco, Eosa, Tourana, Jetty, Caddy) oraz samochodów kilku innych wielkoseryjnych marek koncernu.
W 2011 roku Tiguana poddano modernizacji, przy okazji której nie tylko poprawiono design, ale też wprowadzono wiele nowych rozwiązań technicznych. Dzięki licznym innowacjom Tiguan stał się niejako wzorcem klasowym, z którym często porównuje się kompaktowe SUV-y popularnych marek.

Gdzie jest produkowany?
Samochody oferowane m.in. w Europie przyjeżdżają z niemieckich zakładów w Wolfsburgu, przewidziane na inne rynki zbytu montowane są w Rosji, Chinach i Vietnamie.

Segment i konkurenci
Terenowo-rekreacyjne auto reprezentuje segment C,  lista SUV-ów tej klasy jest długa. Ograniczając się tylko do najbliższych konkurentów Tiguana można wymienić: Forda Kuga, Hondę CR-V, Mazdę CX-5, Mitsubishi Outlander, Subaru XV oraz Toyotę Rav4.

Kto kupuje prezentowany model?
Ponad połowa (56%) sprzedawanych w Polsce Tiguanów trafia do osób prywatnych. Pojazd zajmuje wysokie 5. miejsce w segmencie pod względem sprzedaży.

Podstawowe informacje
Odnowiony Tiguan jeszcze bardziej, niż model sprzed liftingu, nawiązuje stylizacją do dużego Touarega, flagowego SUV-a marki. Wyposażony w mocne i  oszczędne silniki charakteryzuje się dużymi  możliwościami aranżacji wnętrza, bagażnikiem o pojemności do 1.510 litrów i możliwością holowania przyczepy ważącej nawet 2,5 tony (w wersji z napędem 4MOTION).
Terenowo-rekreacyjny samochód oferowany jest w wyjątkowo dużej liczbie wariantów. W ofercie Tiguana znajduje się aż 7 silników, możliwych do połączenia z manualną skrzynią 6-biegową lub 7-stopniowym „automatem” DSG i napędem na przednią lub obie osie. Łącznie jest 13 wariantów napędu. Również możliwości doposażenia auta o liczne systemy elektroniczne czy dodatki funkcjonalne są imponujące. To wszystko razem sprawia, że Tiguan trafia w gusta bardziej wymagających klientów. Samochód oferowany jest w czterech wersjach wyposażeniowych: Trend&Fun, Track&Field, Sport&Style oraz Track&Style różniących się stylizacją, ale i przeznaczeniem.  Dla wersji  Sport&Style przewidziano opcjonalny pakiet stylizacyjny R-line, w który wyposażona jest prezentowana wersja.  Na pakiet R-line składają się liczne dodatki czyniące nadwozie i wnętrze bardziej atrakcyjnym dla oka. Ma on również na celu nadanie autu więcej indywidualności. Podobne pakiet ma Ford (program Individual), a Citroen oferuje nawet odrębne modele linii DS. Producenci kierują je do osób chcących wyróżnić się w tłumie podobnych do siebie aut. U Volkswagena w pakiecie R-line znajdziemy m.in. sportowe zawieszenie, obręcze ze stopu metali lekkich 8Jx18 "Mallory", opony 235/50 R 18, poszerzane nadkola, sportowe fotele z tapicerką materiałową "Kyalami" z elementami mikrofibry "San Remo", aluminiowe nakładki na pedały, sportową kierownicę obszytą skórą z logo "R-Line" i wiele innych elementów nadających nadwoziu i wnętrzu bardziej sportowy oraz  oryginalny wygląd.

Wymiary, masy i objętości
Tiguan jest dostępny w dwóch wariantach nadwozia z różnymi kątami natarcia. Podczas gdy klasyczny wariant z kątem natarcia 18 stopni przystosowany jest raczej do „miejskiej dżungli”, SUV z większym kątem natarcia (28 stopni) jest ciekawszą propozycją dla kierowców, którzy często poruszają się poza drogami utwardzonymi. Ze względu na różnice w nadwoziu oba warianty mają nieco inne wymiary: Tiguany pomyślane o drogach utwardzonych mierzą 4.426 mm długości, a wersje lepiej przystosowane do jazdy po bezdrożach – 4.433 mm. Szerokość (1.809 mm bez lusterek i 2.041 z lusterkami zewnętrznymi) oraz wysokość (1.686 mm bez relingów, 1.703 mm z relingami) są identyczne. To samo oczywiście dotyczy rozstawu osi , który w obu wariantach wynosi 2.604 mm (dla porównania: Ford Kuga – 2.690; Mazda CX-5 – 2.700; Toyota Rav4 – 2.560).

Masa własna tego auta to 1.600 kg, ładowność wynosi 670 kg.

Dzielona w stosunku 60:40 tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu w zakresie 16 cm, a pochylenie oparcia można regulować. Pojemność bagażnika wynosi, w zależności od konfiguracji tylnych siedzeń, między 470 a 1.510 litrów. Ponadto w wersjach Sport & Style i Track & Style można całkowicie złożyć oparcie prawego przedniego fotela, co pozwala na przewożenie przedmiotów o długości do 2,5 metra.

Bezpieczeństwo
Volkswagen nie oszczędza na systemach bezpieczeństwa. Już w standardzie montowane są poduszki powietrzne czołowe, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń. Bez dopłaty klient otrzymuje ponadto system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS (z rozdziałem siły hamowania EBD i układem wspomagania hamowania BAS), system stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją kontroli przechyłu oraz układy kontroli trakcji ASR i MSR. W opcji otrzymamy także boczne poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych siedzeń. Seryjnie otrzymamy automatyczne włączanie świateł awaryjnych przy ostrym hamowaniu. Wskaźnik ciśnienia w oponach ostrzega kierowcę przy nieprawidłowym ciśnieniu. Ważny dla SUV-a, który może holować przyczepę o masie do 2.500 kg jest system stabilizacji  zestawu (samochód plus przyczepa) zintegrowany z ESP.

Wraz z faceliftingiem kompaktowego SUV-a do oferty włączonych zostało sporo nowych systemów wspierających kierowcę. Należą do nich: system rozpoznający zmęczenie kierowcy, systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami – Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory biksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist, a także blokada mechanizmu różnicowego XDS.

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Nowością w Tiguanie jest XDS, który poprawia sterowność przy szybkim pokonywaniu zakrętów i poprzez przyhamowanie wewnętrznego, odciążonego koła zapobiega jego ewentualnemu poślizgowi, przez co samochód zachowuje się bardziej neutralnie, poprawia się również trakcja.

Zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa z regulacją w osi poziomej. Zewnętrzną część tych zagłówków można przesunąć do przodu, bliżej głowy, co w przypadku zderzenia minimalizuje ryzyko urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.
W crashtestach EURO NCAP Volkswagenowi Tiguan przyznano pięć gwiazdek (najwyższa możliwa ocena). Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 87%, a w kategorii „safety assist” oceniającej systemy bezpieczeństwa aktywnego przyznano 71%.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Liczba innowacyjnych rozwiązań w kompaktowych SUV-ie jest wyjątkowo duża i mimo, że na rynku pojawili się nowsi konkurenci, Volkswagen w kwestii techniki jest wciąż klasą samą dla siebie. Opisujemy tylko ciekawsze i ważniejsze innowacje tego auta:

Rekuperacja: Rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się samochodu, czyli wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie alternatora w celu doładowania akumulatora. Możliwe jest także całkowite wyłączenie alternatora, co odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa.

7-biegowa, dwusprzęgłowaprzekładnia DSG. 10 lat temu Volkswagen jako pierwszy wprowadził innowacyjne, dwusprzęgłowe, preselekcyjne przekładnie DSG. Dziś w Tiguanie nowatorskie skrzynie zastąpiły tradycyjne automatyczne przekładnie hydrokinetyczne. W SUV-ie montowana jest ekstremalnie szybko i efektywnie pracująca 7-biegowa DSG. Cechą charakterystyczną są dwa suche sprzęgła, których docisk jest regulowany hydraulicznie. Moc silnika przenoszona jest przez wał korbowy z dwumasowym kołem zamachowym na podwójne sprzęgło. Pierwsze sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste, drugie biegi parzyste oraz wsteczny. W efekcie nie jest przerywana siła ciągu, a biegi zmieniane są błyskawicznie. Trudno w to uwierzyć, ale proces zmiany biegów nie trwa dłużej niż kilka setnych sekundy.

Park Assist II generacji. W przeciwieństwie do Park Assist I generacji, który pozwalał wyłącznie na parkowanie równolegle do osi drogi, najnowszy asystent umożliwia także parkowanie pod kątem prostym do jezdni. Kierowca wybiera kierunkowskazem stronę, po której chce zaparkować. Gdy Park Assist przy pomocy swoich 12 czujników ultradźwiękowych znajdzie wystarczająco dużą lukę, można rozpocząć parkowanie: kierowca włącza wsteczny bieg i musi tylko dodawać gaz i hamować. Kierowaniem zajmuje się Tiguan. Kierowcy pomagają akustyczne sygnały i wskazówki wizualne na wyświetlaczu komputera. Przy parkowaniu Park Assist redukuje prędkość do 7 km/h, a kierowca odpowiedzialny jest tylko za hamowanie.
System Start-Stop. Gdy kierowca zbliża się do czerwonego światła, zatrzymuje auto, przełącza na luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła (przy DSG wystarczy noga na hamulcu) to w tym momencie silnik wyłącza się. Dzięki systemowi start-stop zaoszczędza się w mieście do 0,2 l/100 km paliwa.
Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC. System oferuje trzy programy: Normal, Sport i Comfort. Sport i Comfort włączane są przyciskiem z prawej strony dźwigni zmiany biegów. Adaptacyjna regulacja zawieszenia w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne samochodu, dostosowując nastawy amortyzatorów do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na procesy przyspieszania, hamowania i skrętu. Odwieczny konflikt między sportowo sztywnym, a komfortowym zawieszeniem został zatem rozwiązany.

Napęd
W  Polsce Tiguan oferowany jest z siedmioma silnikami o mocy od 110 do 210 KM. Trzy z nich są nowością w ofercie (dołączyły przy okazji faceliftingu). Cztery jednostki benzynowe TSI (o pojemności od 1,4 do 2,0 litrów) rozwijają moc między 122 KM a 210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych (TDI) sięga od 110 KM do 177 KM. W Tiguanie oferowana jest opcjonalna 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG),
Wszystkie auta w wersji BlueMotion posiadają systemy Start-Stop i tryb rekuperacji. Dzięki temu nawet z napędem na wszystkie koła Tiguan 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion o mocy 140 KM zużywa tylko 5,8 l/100 km. Nie ulega wątpliwości, że należy on do najoszczędniejszych SUV-ów na świecie. Tiguan z tym silnikiem dostępny jest także z napędem na przednie koła, wtedy zużycie paliwa zmniejsza się do 5,3 l/100 km. Napęd wędruje na przednią oś lub obie w wersjach 4MOTION, opierających się na systemie Haldex.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:

1.4 TSI o mocy 90 kW/ 122 KM. Silnik ten dostępny jest tylko w wersji BlueMotion z napędem na przednią oś i 6-biegową przekładnią manualną. Ze średnim zużyciem paliwa 6,5 l/100 km (emisja CO2 152 g/km) najoszczędniejszy benzynowy silnik Tiguana pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 185 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zabiera 10,9 sekundy.

1.4 TSI o mocy 118 kW/ 160 KM. Silnik typu Twincharger, doładowany turbosprężarką i kompresorem dostępny z napędem na przednie koła lub w wersji BlueMotion z napędem 4MOTION. Średnie zużycie paliwa w oszczędniejszej wersji BlueMotion wynosi 6,7 l/100 km (156 g/km CO2). SUV z tym silnikiem można rozpędzić do 203 km/h. Pierwsza „setka” pojawia się po 8,9  sekundy.  

2.0 TSI o mocy 132 kW/ 180 KM. Ten skonfigurowany specjalnie dla Tiguana silnik zastąpił poprzednika o mocy 170 KM. Nowa czterocylindrowa jednostka zbudowana jest na tej samej platformie technicznej co mocniejszy, 210-konny 2.0 TSI. Dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia i zawsze połączony z napędem na wszystkie koła (4MOTION) silnik zużywa średnio wg normy DIN tylko 8,5 litra paliwa na 100 km, co odpowiada wartości emisji CO2 199 g/km. W zaledwie 8,3 sekundy Tiguan z tą jednostką osiąga 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 204 km/h.

Opcjonalnie można zamawiać tę jednostkę z 7-biegową skrzynią DSG. W tym przypadku średnie zużycie paliwa wynosi 8,6 litra (emisja CO2 199 g/km). Prędkość maksymalna wersji z DSG jest nieco niższa – 202 km/h, ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 7,9 sekundy.

2.0 TSI o mocy 155 kW/ 210 KM. Najmocniejszy, 210-konny silnik pozwala na rozpędzenie się auta do 215 km/h i osiągnąć „setkę”  w 7,8 sekundy. Mimo wysokiej mocy jednostka ta jest oszczędna: z manualną 6-biegową przekładnią średnie zużycie paliwa wynosi tyle samo, co w przypadku TSI o mocy 180 KM - 8,5 l/100 km (199 g/km CO2). W ofercie jest także Tiguan 2.0 TSI z opcjonalną 7-biegową DSG. Przy tej skrzyni biegów średnie zużycie paliwa wynosi 8,6 l/100 km (199 g/km CO2), a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 213 km/h.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:

2.0 TDI o mocy 81 kW/ 110 KM. Tak jak pozostałe warianty silnika 2.0 TDI, także tu zastosowano wtrysk common-rail, turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowującego. Podstawowy silnik w grupie turbodiesli łączony jest z pakietem BlueMotion. W wersji z napędem na przednie koła silnik zużywa średnio 5,3 l/100 km (emisja CO2 139 g/km). Auto można rozpędzić do 175 km/h. Na sprint do 100 km/h potrzebuje 11,9 sekundy.
2.0 TDI o mocy 103 kW/ 140 KM. Tiguan z tym wariantem silnika spala 6,0 l/100 km (157 g/km CO2) gwarantując dobre osiągi. Tę wersję silnika TDI można zamawiać w połączeniu ze wszystkimi wersjami wyposażenia oraz – opcjonalnie – z 7-biegową DSG (6,3 l/100 km i 167 g/km CO2). Wersja z manualną skrzynią biegów rozwija maksymalną prędkość 186 km/h, wersja z DSG – 188 km/h. Ważną zaletą tej wersji silnikowej jest możliwość  holowania przyczepy o masie do 2.500 kg.
Tiguan 2.0 TDI/ 140 KM oferowany jest z BlueMotion Technology i napędem na przednią oś. Średnie zużycie paliwa wynosi w takiej wersji 5,3 l/100 km (139 g/km CO2). Tiguan z jednostką 2.0 TDI w wersji 140 KM z napędem na wszystkie koła zużywa z manualną skrzynią biegów zaledwie 5,8 l/100 km, z DSG - 6,0 l/100 km. Auto z tym silnikiem i napędem na cztery koła oraz skrzynią DSG przyspiesza do 100 km/h w 10,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 186 km/h.
2.0 TDI o mocy 125 kW/ 177 KM. Średnie zużycie napędzanego zawsze na wszystkie koła auta wynosi 6,0 l/100 km (158 g/km CO2). 177 KM wystarcza by przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Podobnie jak wersja o mocy 140 KM, również z tym wariantem silnika można holować przyczepę o masie 2.500 kg.

Grupa emisyjna
Tiguan z dwulitrowym, 140-konnym silnikiem i skrzynią DSG oraz napędem 4MOTION zużywa w cyklu mieszanym 6,3 litra ON na 100 km. W mieście spala 7,5, na trasie 5,5 litra. Emisja CO2 na poziomie 167 g/km stawia go w grupie emisyjnej E.

Koszty
Za najtańszą odmianę (1.4 TSI/ 122 KM BlueMotion Trend&Fun) trzeba zapłacić 92.290 zł. Opisywana wersja 2.0 TDI CR/ 140 KM DSG 4Motion Sport&Style z pakietem stylizacyjnym R-line kosztuje 141.350 zł (w tym koszt pakietu R-line to 10.860 zł). Najdroższą wersję (2.0 TDI CR/ 177KM BlueMotion DSG 4MOTION Track&Style), jaką znajdziemy w cenniku, wyceniono na 138.290 zł.  

Ceny Tiguana nie należą do najniższych na tle konkurencyjnych SUV-ów, aczkolwiek kilku konkurentów z Japonii wymaga jeszcze dopłaty. Ofertę terenowo-rekreacyjnego Volkswagena broni zaawansowana technika, jakość wykonania i wydajne silniki.

Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama