/  /  / Tiguan GP
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan GP

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Volkswagen Tiguan
© Volkswagen
Volkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GPVolkswagen Tiguan GP
Volkswagen Tiguan z założenia miał być mniejszą i tańsza wersją swojego brata, modelu Touareg. Sama nazwa jest zlepkiem dwóch słów, „tiger” oraz „iguana”, co oznacza „tygrys” i „legwan”. Odzwierciedlać ma to jego siłę, zwinność, wszechstronność oraz umiejętność dopasowania do otaczających warunków. Auto zaliczane jest do grupy pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Jak większość samochodów niemieckiej marki z tego segmentu korzysta również z płyty podłogowej Volkswagena Golfa, choć jest od niego dłuższy. Producent stosunkowo długo zwlekał z wprowadzeniem kompaktowego SUV-a, gdyż większość konkurentów miała swojego przedstawiciela, który zdążył się na rynku zadomowić. Tiguan jeszcze jako model koncepcyjny zaprezentowany został podczas salonu samochodowego w Los Angeles w 2006 roku, z kolei wersja produkcyjna swoją premierę miała rok później na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód może pochwalić się gabarytami rzędu 4,40 metra długości, 1,81 metra szerokości oraz 1,68 metra wysokości. Napęd 4Motion realizowany jest za pomocą elektro-hydraulicznego sprzęgła Haldex, które przy dobrych warunkach drogowych rozdziela napęd w stosunku 90% na przód i 10% na tył. Kiedy jednak auto traci przyczepność nawet do 100% mocy może trafić na tylne koła. O własności terenowe dba również spory, 19,5-centymetrowy, prześwit oraz kat natarcia wynoszący w wersji sportowej 18 stopni, zaś w wersji bardziej terenowej 28 stopni. Na dwa dni przed wprowadzeniem na rynek Volkswagen Tiguan został doceniony w rodzimym kraju i otrzymał tytuł „Złotej Kierownicy 2008”, przyznany przez jury czasopisma „Bild am Sonntag”. Produkcja tego modelu odbywa się w Wolfsburgu w Niemczech oraz w Kałudze w Rosji.

Volkswagen Tiguan dostępny jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy SUV. Wygląd zewnętrzny tego samochodu to nawiązanie do większego brata modelu Touareg, choć znajdują się również w nim elementy zaczerpnięte z Golfa Plus. Masywność podkreślana jest przed wszystkim przez szerokie zderzaki oraz duże nadkola. Z kolei o dynamizm dba charakterystyczne przetłoczenie na masce w kształcie litery V oraz lekko rozciągnięte przednie reflektory. Ważnym elementem jest również osłona chłodnicy w kształcie tarczy herbowej, a także tylne poziome światła przypominające te z Eos-a.

W roku 2011 Volkswagen zdecydował się na odświeżenie Tiguana. Zmiany stylistyczne jakie zaszły upodobniły jeszcze bardziej ten model do większego Tuarega. Z przodu samochodu uwagę zwraca chłodnica, która została ozdobiona przez dwie chromowane listwy oraz nowe lampy wyposażone w diody typu LED, do jazdy w dzień. W ofercie pojawiły się nowe jednostki napędowe z rodziny TSI oraz Diesla, które mogą współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG). Nowością jest również system elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, który poprawia sterowność przy szybkim pokonywaniu zakrętów i poprzez przyhamowanie wewnętrznego, odciążonego koła zapobiega jego ewentualnemu poślizgowi.


Każdy Tiguan wyposażony jest w poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Dodatkowo w standardzie znajduje się również system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS z rozdziałem siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją kontroli przechyłu, system wspomagania hamowania BAS oraz układy kontroli trakcji ASR i MSR. Jako opcja występują również poduszki powietrzne boczne dla pasażerów tylnych siedzeń. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten został oceniony na maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Głównymi konkurentami Volkswagena Tiguan są Toyota RAV4, Honda CR-V, Subaru Forester, Suzuki Grand Vitara, Ssangyong Korando, Kia Sportage oraz Hyundai Tucson.







 

Tiguan GP najczęściej porównywany z

Reklama