/  /  /  /  / Nowy Volkswagen Golf zaprasza do środka
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Volkswagen Golf zaprasza do środka

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jak zapowiada Volkswagen, nowy Golf oferuje znacznie więcej przestrzeni i większy komfort. Przemyślany układ pozwolił m.in. na zwiększenie pojemności bagażnika do 380 litrów.

Mierzący 4255 mm, nowy Golf jest o 56 mm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi wzrósł o 59 mm, do 2637 mm. Ponieważ przednie koła są przesunięte do przodu o 43 mm, proporcje stały się bardziej sportowe, poprawiło się zachowanie w przypadku zderzenia i możliwe było opracowanie lepszej koncepcji przestrzennej.

Równocześnie nadwozie jest o 28 mm niższe (1425 mm), ale odległość między siedziskiem a podsufitką pozostała nadal odpowiednia. Mniejsza wysokość poprawiła aerodynamikę; powierzchnia czołowa Golfa jest o 0,03 m2 mniejsza, a współczynnik oporu powietrza (cw x A) zmniejszył się o 10 procent.

Golf BlueMotion może pochwalić się wartością cw 0,27, należy zatem do najlepszych modeli w swojej klasie pod względem aerodynamiki.

Szerokość Golfa wzrosła o 13 mm do 1799 mm, równocześnie zwiększył się rozstaw kół: na przedniej osi o 8 mm, na tylnej o 6 mm. Te dodatkowe milimetry sprawiają, że nowy Volkswagen lepiej trzyma się drogi.

Zwiększenie długości i szerokości, większy rozstaw osi oraz zmienione rozstawy kół wpłynęły na przestronność wnętrza, dłuższego o 14 mm (1750 mm). Pasażerowie siedzący z tyłu mają o 15 mm większą przestrzeń na nogi. Szerokość na wysokości ramion zwiększyła się o 31 mm do 1420 mm. Szerokość na wysokości łokci wzrosła o 22 mm do 1469 mm. Z tyłu szerokość na wysokości ramion wzrosła o 30 mm, a na wysokości łokci o 20 mm.

Nowy Volkswagen Golf oferta modelowa z cennikiem

Golf Trendline i Comfortline mogą być zamawiane z pochylanym do przodu oparciem prawego przedniego fotela. Ponadto, we wszystkich nowych Golfach oparcie tylnej kanapy składa się w stosunku 60:40. Po złożeniu powstaje prawie płaska powierzchnia na bagaż o długości 1558 mm. Maksymalna długość przestrzeni bagażowej po złożeniu oparcia przedniego prawego fotela wynosi 2412 mm.

Od wersji Comfortline Golf posiada otwór w oparciu tylnej kanapy, pozwalający na przewożenie długich przedmiotów.

Koncepcja przestrzenna nowego Golfa obejmuje wiele udoskonaleń. Na przykład pojemność bagażnika wzrosła o 30 litrów do 380 litrów, podłoga w bagażniku może być obniżona o 100 mm, a krawędź bagażnika znajduje się na wysokości zaledwie 665 mm (-17mm); to najlepsza wartość w tym segmencie samochodów.

Zwiększyła się także szerokość bagażnika: o 47 mm i wynosi 1023 mm.

Design i intuicyjna obsługa
Miejsce pracy kierowcy charakteryzuje większa przestrzeń i poprawiona ergonomia. Dzięki przesuniętej o 20 mm do tyłu pozycji siedzącej, do której odpowiednio dopasowany został także zakres regulacji kierownicy, szczególnie wysocy kierowcy mogą podróżować bardziej komfortowo niż dotychczas.

Dzięki wykorzystaniu płyty podłogowej MQB możliwe było zoptymalizowanie ustawienia pedałów: odległość między pedałem hamulca a pedałem gazu wzrosła o 16 mm. Kolejnym plusem w dziedzinie ergonomii jest dźwignia zmiany biegów, która została podniesiona w porównaniu z poprzednikiem o 20 mm i gałka teraz lepiej „leży w dłoni”.

Mówi Tomasz Bachorski, główny stylista wnętrza: "Wszystkie elementy wnętrza zostały zaprojektowane od nowa. Uwagę zwraca szeroka, zorientowana na kierowcę konsola środkowa przypominająca raczej samochody klasy wyższej, a nie kompaktowej. Tradycyjna wysoka funkcjonalność Golfa została zrealizowana w wyjątkowo elegancki sposób".

Centralne miejsce na konsoli środkowej pod przyciskiem świateł awaryjnych zajmuje ekran dotykowy Infotainment o przekątnej od pięciu do ośmiu cali oraz przynależące do niego przyciski głównego menu i pokrętła. Wszystkie systemy Infotainment i Entertainment są nowe.

Po raz pierwszy Volkswagen zastosował ekrany dotykowe z czujnikami zbliżeniowymi i funkcją reagującą na ruchy przesuwania i powiększania, jak w smartfonie. Także grafika interfejsu jest zgodna z aktualnymi standardami związanymi z intuicyjną obsługą.

Pod modułem Infotainment i Entertainment umieszczono logicznie podzielony panel obsługi klimatyzacji. Pod nim dolna część konsoli środkowej przechodzi w duży podłokietnik. Ciągłość przebiegu linii podkreśla wysoką jakość znaną z modeli klasy wyższej. Z prawej strony kierowcy znajdują się przyciski nowego elektronicznego hamulca postojowego i funkcji Auto Hold. Przed nimi umieszczono schowek ze złączami multimedialnymi (Aux-In, USB i opcjonalnie Apple).

Schowek ten jest wystarczająco duży, aby zmieścić smartfona.

Duży schowek znajduje się także pod środkowym podłokietnikiem, który można przesuwać do przodu i do tyłu (o 100 mm) oraz w górę i w dół. Po raz pierwszy w Volkswagenie zastosowano indukcyjne połączenie antenowe. Telefon komórkowy należy włożyć do uniwersalnego uchwytu w schowku, a wtedy antena telefonu zostanie indukcyjnie „wykryta” i połączona z zewnętrzną anteną samochodową.

Takie połączenie ma kilka zalet:
- lepszy odbiór i moc sygnału dzięki wykorzystaniu zewnętrznej anteny,
- oszczędzana jest bateria telefonu; dzięki podłączeniu z anteną zewnętrzną telefon nie musi wykorzystywać dużej mocy do wysyłania i odbierania sygnału,
- minimalne promieniowanie we wnętrzu samochodu.

Mówi Tomasz Bachorski: "O wyglądzie wnętrza obok konsoli środkowej decyduje tak zwany korpus deski rozdzielczej: pokryta wysokiej jakości tworzywem sztucznym górna część kokpitu. Jest ona podzielona na całej szerokości zagłębieniem. Zewnętrzne części korpusu z lewej i prawej strony łączą się płynnie z dolnym obramowaniem okna".

Dolna część deski rozdzielczej i dolna część poszycia drzwi mogą być zamówione w kontrastowym kolorze. Aplikacje dekoracyjne w poszyciu drzwi mogą mieć podświetlaną listwę: oświetlenie Ambient (element seryjnego wyposażenia w wersji Highline). Przyciski elektrycznego sterowania oknami w podłokietnikach są umieszczone optymalnie pod względem ergonomii. Przed klamką po stronie kierowcy znajdują się przyciski elektrycznej regulacji lusterek.

W poszyciu drzwi zastosowano motyw dwóch przecinających się linii, które dzielą logicznie obszary funkcyjne poszycia: podłokietnik, uchwyt do zamykania, kieszeń i głośniki.

"Nowe, białe podświetlenie przycisków i elementów obsługowych podkreśla elegancję wnętrza spotykaną zazwyczaj w samochodach klasy wyższej - dodaje Bachorski.

Komfort siedzeń
Bardzo wygodne siedzenia Golfa odpowiednio wyprofilowane dobrze utrzymują tułów podczas dynamicznej jazdy i zapewniają wysoki komfort na długich trasach. Właściwości te zostały osiągnięte dzięki dopasowanym do sylwetki konturom pianki oraz udoskonalonym właściwościom sprężynowania i tłumienia drgań przez części wykonane z pianki zimnotłoczonej.

Dwie wyższe wersje wyposażenia (Comfortline i Highline) posiadają seryjnie podparcie odcinka lędźwiowego w przednich fotelach. Dostępne jako opcja fotele z elektryczną regulacją w 6 płaszczyznach gwarantują jeszcze lepsze możliwości dopasowania do indywidualnych wymagań.

Kolejną nowością oferowaną po raz pierwszy w Golfie jest siedzenie kierowcy ergoActive z rozszerzonymi możliwościami ustawienia. Poza znaną już regulacją wysokości siedzenia i ogrzewania nowy fotel kierowcy posiada możliwość ustawienia głębokości siedziska, pochylenia siedziska oraz elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa z funkcją masażu.

Ponadto, fotel ergoActive ma doskonałe właściwości ergonomiczne, za które otrzymał w Niemczech certyfikat AGR.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama