/  /  / Sharan
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Volkswagen Sharan to rodzinny van klasy średniej, produkowany od 1995 roku w portugalskiej miejscowości Palmela. Jego nazwa oznacza w języku perskim „pojazd królów”. Samochód ten, mogący zabrać na swój pokład do siedmiu pasażerów, dzieli podzespoły z Seatem Alhambrą oraz Fordem Galaxy. Pierwsza generacja modelu wyróżniała się bardzo, jak na owe czasy, dynamiczną i nowoczesną sylwetką, ze szpiczastym przodem, który od zderzaka, poprzez maskę, aż po górną linię okien stanowił niemal idealnie jednolitą powierzchnię. Sharan pierwszej generacji mierzył 4634mm długości, 1810mm szerokości oraz 1730mm wysokości.  W swoim pierwszym wcieleniu Sharan produkowany był przez 15 lat, od 1995 do 2010 roku. Na przełomie wieków wizerunek rodzinnego Volkswagena uległ odmłodzeniu, zmieniono wygląd lamp oraz inne detale karoserii. W teście zderzeniowym przeprowadzonym w 1999roku przez organizację EuroNCAP auto uzyskało ocenę  trzech gwiazdek w pięciogwiazdkowej skali. Druga, obecnie produkowana wersja, miała swoją premierę w 2010 roku, podczas salonu samochodowego w Genewie. W porównaniu do swojego poprzednika auto urosło dość znacznie, jego wymiary wynoszą odpowiednio 4854mm długości, 1904mm szerokości oraz 1720mm wysokości. Jak przystało na prawdziwie rodzinny samochód, Sharan może pochwalić się bardzo pojemnym bagażnikiem. W konfiguracji pięcioosobowej na jego pokład załadować można ponad 880litrów bagażu. Jeśli zaś autem podróżować będzie miało na raz siedem osób, do dyspozycji mieć będą bagażnik o pojemności 300litrów.

Tył Volkswagena Sharana to podporządkowane pojemnemu, komfortowemu wnętrzu klasyczne kształty samochodu typu van- kąty proste, bez zbędnych pochyłości czy wcięć, tak aby nie ograniczać przestrzeni wewnątrz auta. Przód zachował podobieństwo do wersji z 1995 roku i nadal robi wrażenie dynamicznego oraz nowoczesnego. W detalach takich jak kształt reflektorów, wlotu powietrza czy lamp tylnych Sharan przypomina inne modele koncernu, co zgodne jest z polityką wielu firm, polegająca na utrzymywaniu podobieństwa pomiędzy modelami z gamy koncernu.

W wyposażeniu standardowym Sharana znajdziemy pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego obejmuje takie elementy jak: ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy; asystenta podjazdu; kierunkowskazy włączające się automatycznie w razie awaryjnego hamowania; kontrolki nie zapiętych pasów bezpieczeństwa dla przednich siedzeń. Z zakresu bezpieczeństwa biernego, w wersji standardowej odnajdziemy takie elementy jak system ISOFIX umożliwiający zamontowanie trzech fotelików dziecięcych w drugim rzędzie siedzeń, boczne i czołowe poduszki powietrzne dla podróżujących z przodu pojazdu (z możliwością dezaktywacji poduszki pasażera) oraz poduszkę kolanową kierowcy, a także kurtyny powietrzne na całej długości samochodu.

Do konkurentów Volkswagena Sharana zaliczają się takie auta jak siostrzane Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jak również Peugeot 807, Renault Espace, Kia Carnival, czy Citroen C8.
 

Sharan najczęściej porównywany z

Audi Q5
Audi Q5
Ford C-Max
Ford C-Max
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Peugeot 5008
Peugeot 5008
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Ssangyong Rodius
Ssangyong Rodius
Reklama