/  /  / Scirocco
Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
DB2008AU00702.jpg
© Volkswagen
DB2008AU00702.jpgDB2008AU00518A.jpgDB2008AU00216A.jpgDB2008AU00217A.jpgDB2008AU00218A.jpgDB2008AU00219A.jpgDB2008AU00480A.jpgDB2008AU00481A.jpgDB2008AU00483A.jpgDB2008AU00484A.jpgDB2008AU00485A.jpgDB2008AU00487A.jpgDB2008AU00488A.jpgDB2008AU00490A.jpgDB2008AU00491A.jpgDB2008AU00494A.jpgDB2008AU00495A.jpgDB2008AU00498A.jpgDB2008AU00499A.jpgDB2008AU00500A.jpgDB2008AU00501A.jpgDB2008AU00503A.jpgDB2008AU00504A.jpgDB2008AU00505A.jpgDB2008AU00506A.jpgDB2008AU00507A.jpgDB2008AU00508A.jpgDB2008AU00509A.jpgDB2008AU00510A.jpgDB2008AU00513A.jpgDB2008AU00515A.jpgDB2008AU00516A.jpgDB2008AU00517A.jpgDB2008AU00519A.jpgDB2008AU00520A.jpgDB2008AU00540A.jpgDB2008AU00541A.jpgDB2008AU00542A.jpgDB2008AU00543A.jpgDB2008AU00703A.jpgDB2008AU00704A.jpgDB2008AU00711A.jpgDB2008AU00527A.jpgDB2008AU00528A.jpgDB2008AU00529A.jpgDB2008AU00530A.jpgDB2008AU00493A.jpgDB2008AU00521A.jpgDB2008AU00522A.jpgDB2008AU00523A.jpgDB2008AU00524A.jpgDB2008AU00525A.jpgDB2008AU00526A.jpgDB2008AU00705A.jpgDB2008AU00482A.jpgDB2008AU00489A.jpgDB2008AU00492A.jpgDB2008AU00496A.jpgDB2008AU00502A.jpg
Volkswagen Scirocco to sportowe coupe zaliczane do klasy niższej średniej (segment C) w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Nazwa samochodu zaczerpnięta była od nazwy wiatru scirocco, co było zgodne ze sposobem nazywania w Volkswagenie w tamtym czasie – jak w przypadku Passata, czyli pasat i Golfa, golfsztrom. Pojawiając się na rynku w 1974 roku miał na celu zostanie samochodem o sportowym zacięciu dostępnym w umiarkowanej cenie. O sportowy wygląd zadbał Giorgetto Giugiaro, zwycięzca w plebiscycie na najlepszego projektanta XX wieku, który znany jest między innymi z Alfy Romeo Brera czy też aut Maserati. Druga generacja tego auta była dostępna do 1992 roku i przez kolejnych 16 lat modelu Scirocco nie było w ofercie niemieckiego producenta. Zapowiedzią powrotu był pojazd koncepcyjny o nazwie „Iroc” zaprezentowany w 2006 roku w Paryżu. Ponowne pojawienie się wersji produkcyjnej nastąpiło podczas salonu samochodowego w Genewie w 2008 roku. W porównaniu do swoich poprzedników Scirocco nie ma skośnego tyłu typu hatchback. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Volkswagena Golfa, z którym dzieli również wiele rozwiązań technicznych, jak silniki i wyposażenie wnętrza. Długość nadwozia wynosi 4,26 metra, szerokość 1,81 metra, zaś wysokość zaledwie 1,40 metra, co nadaje autu sportowych proporcji. Mimo dość krótkiego stażu na rynku najnowszej odmiany,  została ona już doceniona i otrzymała wiele nagród. Wśród nich znajduje się tytuł „Najlepszego Auta 2008” w konkursie magazynu „Top Gear”, a także tytuł najbardziej męskiego samochodu w plebiscycie "Męska rzecz 2008” w konkursie telewizji TVN Turbo. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach położonych w Palmeli, niedaleko Lizbony, w Portugalii.

Volkswagen Scirocco dostępny jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 3-drzwiowe coupe. Jego design podkreśla sportowe aspiracje samochodu W porównaniu do auta koncepcyjnego z 2006 roku w wyglądzie nie nastąpiły niemal żadne znaczące zmiany, poza bardziej stonowaną atrapą chłodnicy. O sportowym charakterze świadczy między innymi szeroki zderzak z dużym wlotem powietrza, dynamiczne przetłoczenia na masce oraz mocno wyróżnione nadkola. Logo producenta zostało z kolei umieszczone na masce, a nie na grillu, który jest wyjątkowo wąski. Całość zapewnia spory indywidualizm, choć przednie reflektory nasuwają jednak skojarzenia z Mitsubishi Lancerem ósmej generacji.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest podobne do tego z modelu Golf. W standardzie znajduje się bowiem 6 poduszek powietrznych, w tym 2 czołowe, 2 boczne oraz 2 kurtyny powietrzne. Ponadto każdy egzemplarzy posiada system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBV, układy kontroli trakcji ASR i MSR, a także system stabilizacji toru jazdy ESP z asystentem hamowania BA. Model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP. Bezpieczeństwo dorosłych ocenione zostało na 87%, dzieci na 73%, pieszego na 53%, zaś wspomaganie bezpieczeństwa na 71%.

Wśród konkurentów Volkswagena Scirocco jest BMW serii 1 coupe oraz należąca co prawda do klasy wyżej, ale o podobnej cenie Alfa Romeo GT.

 

Scirocco najczęściej porównywany z

Reklama