/  /  /  /  / Rynkowe przeboje w Niemczech
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Rynkowe przeboje w Niemczech

null
© Volkswagen
null

W styczniu na liście najpopularniejszych modeli rynku niemieckiego w poszczególnych segmentach nastąpiły w porównaniu z sytuacją miesiąc wcześniej trzy zmiany na pozycji lidera. Miejsce Opla Corsy na szczycie segmentu B zajął ponownie Volkswagen Polo.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jak podał urząd rejestracyjny KBA, w Niemczech na liście najpopularniejszych modeli w poszczególnych segmentach w porównaniu z sytuacją miesiąc wcześniej nastąpiły w styczniu bieżącego roku trzy zmiany. Łącznie rynek osiągnął wolumen na poziomie prawie 210 200 egzemplarzy (styczeń 2011: 211 000 sztuk).

W klasie mini na czele jest od dwóch miesięcy nowy Volkswagen up!, który w styczniu został zarejestrowany w liczbie 2 100 egzemplarzy i zdobył 15,3-proc. udział w swoim segmencie. Wśród samochodów małych liderem jest wspomniany Volkswagen Polo (6 600 rejestracji; 19,6%), w klasie niższej średniej Volkswagen Golf/Jetta (18 800; 36,3%), w klasie wyższej średniej Volkswagen Passat (6 600; 24,7%), w klasie wyższej Audi A6/S6/RS6/A7 (4 500; 40,4%), w klasie aut luksusowych BMW Serii 7 (600; 24,6%), wśród pojazdów terenowych Volkswagen Tiguan (3 900; 12,6%), wśród aut sportowych Mercedes-Benz E Coupe (530; 19,4%), wśród minivanów Mercedes-Benz B (3 500; 26,9%), wśród dużych vanów Volkswagen Touran (3 900; 31%), wśród pojazdów osobowo-towarowych Volkswagen Transporter/Caravelle (2 900; 30,5%), natomiast wśród samochodów kempingowych niezmiennie Fiat Ducato (530; 56,7%).

Oto styczniowa sprzedaż aut w podziale na poszczególne segmenty z udziałem przypadającym na łączny wolumen sprzedaży dla całego rynku:
- klasa mini: 6,7%
- auta małe: 16%
- klasa niższa średnia: 24,6%
- klasa wyższa średnia: 12,8%
- klasa wyższa: 5,3%
- luksusowe: 1,1%
- terenowe: 14,8%
- sportowe: 1,3%
- minivany: 6,2%
- duże vany: 6%
- osobowo-towarowe: 4,5%
- kempingowe: 0,4%
- inne: 0,3%
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama