/  /  /  /  / Volkswagen Passat Alltrack na alpejskich drogach
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Volkswagen Passat Alltrack na alpejskich drogach

Volkswagen Passat Alltrack 2012
© IBRM Samar
Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012Volkswagen Passat Alltrack 2012

Już jest! Najnowsze wcielenie Passata nie tylko pojawiło się w cennikach, ale także zostało oficjalnie zaprezentowane polskim dziennikarzom. Prezentacja modelu odbyła się na skoczni narciarskiej Bergisel w Insbrucku, a jazdy testowe w Alpach pod lodowcem Rettenbach. Auto sprawdzono zarówno na krętych alpejskich drogach, przy dużych nachyleniach i sporych różnicach poziomów, a także w trudnych warunkach zimowych. Sprawdziło się znakomicie, a systemy wspomagające kierowcę działały perfekcyjnie. 

Auto sprawdzono zarówno na krętych alpejskich drogach, przy dużych nachyleniach i sporych różnicach poziomów, a także w trudnych warunkach zimowych. Sprawdziło się znakomicie, a systemy wspomagające kierowcę działały perfekcyjnie.

Passat Alltrack, chociaż na pozór wygląda podobnie do wersji Variant, to jednak zewnętrznie nieco się różni. Poza pakietem stylistycznym, auto ma większy o 30 mm prześwit. Ta relatywnie niewielka różnica pozwoliła na zwiększenie kąta natarcia z 13,5 stopnia do 16 stopni, a kąta zejścia do 13,6 stopnia. Zwiększył się także z 9,5 do 12,8 stopnia tzw. kąt rampowy, parametr mający znaczenie z punktu widzenia własności terenowych samochodu. Alltrack został wyposażony dodatkowo w osłonę silnika, miski olejowej oraz przedniej części układu wydechowego.

Jak na uterenowioną osobówkę przystało, Passat Alltrack został wyposażony w tryb jazdy terenowej (off-road), który może zostać uaktywniony przez kierowcę, poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku, znajdującego się po prawej stronie dźwigni zmiany biegów. Działanie systemu ABS zostało przystosowane do jazdy w terenie, a skrzynia biegów DSG otrzymała nowe oprogramowanie, które podwyższyło punkt zmiany kolejnego biegu oraz zlikwidowało automatyczne zmiany przełożenia na wyższe w trybie manualnym. Standardowo Alltrack wyposażony jest w asystenta ruszania pod górę, automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę oraz czujnik deszczu. Maksymalna ładowność wynosi 656 kg, a zastosowany napęd pozwala na holowanie przyczepy o masie dochodzącej nawet do 2200 kg. Wprowadzone zmiany w stosunku do wersji podstawowej powodują, że Passat w wersji Alltrack świetnie wywiązuje się nie tylko z funkcji rodzinnego kombi, ale także doskonale poradzi sobie zarówno na mazurskich drogach, alpejskich asfaltach, jak i na zaśnieżonym stoku lodowca, o czym mieliśmy okazje się przekonać.  



Wykończenie wnętrza Passata Alltrack wyróżnia się listwami ze stali nierdzewnej na progach oraz tytanowo-srebrnymi aplikacjami. Pedał gazu i hamulca wykończony został aluminiowymi nakładkami.

Model oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi TSI, wyposażonymi w turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Słabsza wersja o pojemności 1.8l generuje 160 koni, zaś mocniejsza o pojemności 2l – 210 KM. Gama jednostek napędowych obejmuje również dwa turbodiesle o mocy 140 KM i 170 KM. W przypadku słabszych wersji silnikowych napęd przekazywany jest na przednie koła z opcjonalnie dostępnym napędem 4x4(w wersji z silnikiem Diesla). Najmocniejsze wersje Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM są wyposażone seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.

W tym miejscu znajduje się aktualny cennik modelu ALLTRACK
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama