/  /  / Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Volkswagen Passat B7 2010
© IBRM Samar
Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010Volkswagen Passat B7 2010
Volkswagen Passat 2010 to już siódme wcielenie, nazwanego od wiejącego w strefie międzyzwrotnikowej wiatru, modelu marki z Wolfsburga. Pierwsze oblicze, projektu Giorgio Giugiaro, zaprezentowane w 1973 roku było zarazem pierwszym autem Volkswagena z umieszczonym wzdłużnie z przodu silnikiem, napędzającym przednie koła. W drugiej generacji, z roku 1980 wprowadzono napęd syncro 4x4, silniki TD, katalizator oraz system Start & Stop. Druga generacja oferowana była również, oprócz wersji liftback, także jako sedan (pod nazwą Santana). W roku 1988 debiutuje trzecia generacja. Auto o masywnej sylwetce jest pierwszym Passatem z silnikiem umieszczonym poprzecznie. Posiada również nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa- wzmocnienia boczne w drzwiach oraz kontrolowane strefy zgniotu. Nowością jest również silnik VR6 o pojemności 2.8 litra i 174KM mocy. Czwarta generacja pojawia się w roku 1993. Wyposażona zostaje w pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, cztery zagłówki, ABS, a także silnik TDI o pojemności 1,9 i 90KM mocy. Rok 1996 to debiut piątej, rewolucyjnej w stosunku do poprzednich generacji modelu, którą pierwszy raz wyposażono w takie elementy jak wielowahaczowe zawieszenie z przodu, boczne poduszki powietrzne, system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, system kontroli stabilności toru jazdy ESP, silnik TDI z pompowtryskiwaczami, nawigację satelitarną oraz ocynkowaną karoserię, sześciobiegową skrzynię biegów, a także multifunkcyjną kierownicę. W roku 2005 zaprezentowana zostaje szósta generacja Passata, mogąca, jako pierwszy samochód z gamy modelu zawierać takie wyposażenie jak automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, silniki FSI/TSI oraz diesle zasilane w systemie Common Rail, technologię Bluemotion, a także aktywny tempomat, dostęp „bezkluczykowy” oraz elektromechaniczny hamulec postojowy.  

Mimo, iż zaprezentowany w 2010 roku model nie jest zupełnie nową konstrukcją, dzieli bowiem platformę z modelem ad 2005, to z racji na ilość nowoczesnych technologii które dostępne są na jego pokładzie oraz nowe kształty karoserii, władze koncernu zdecydowały się zaprezentować go jako nową, siódmą już generację w trzydziesto siedmio letniej historii modelu. Wymiary auta nie zmieniły się znacznie w porównaniu z generacją numer sześć. Rozstaw osi i kół pozostał niezmieniony, natomiast szerokość, wysokość i długość zmieniły się jedynie o kilka milimetrów i wynoszą odpowiednio: 1820mm (bez lusterek), 1470mm, 4769mm- w wersji sedan oraz 1820mm, 1516mm, 4771mm- w wersji Variant. Linia auta zarówno w wersji cztero-, jak i pięciodrzwiowej zachowała dobrze znajome z poprzedniej generacji linie. Kompletnie nowy wygląd zyskał przód auta- poziome żebra atrapy chłodnicy, rozciągające się pomiędzy prostokątnymi kloszami skrywającymi podwójne reflektory upodobniły go teraz do innych modeli z gamy marki. Także tył auta uległ zmianie- zniknął wycięty w pokrywie bagażnika spojler, podobnie zresztą jak okrągłe światła. Ich miejsce zajęły niemal całkiem jednolicie czerwone lampy, wykonane w technologii LED.

Passat, podobonie jak jego poprzednik jest autem bardzo bezpiecznym. W wyposażeniu standardowym znajdziemy takie elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa czynnego jak układy ESP- stabilizujący tor jazdy (wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy), hamulce tarczowe z przodu i  z tyłu pojazdu (z przodu wentylowane), a także automatyczne włączanie świateł awaryjnych podczas gwałtownego hamowania. Równie bogate jest wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego, obejmuje 6 poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach (z przodu wyposażone w napinacze pirotechniczne), a także możliwość dezaktywacji poduszki pasażera oraz służący do mocowania fotelika dziecięcego system ISOFIX.

Konkurencją dla VW Passata jest Ford Mondeo, Citroen C5, Renault Laguna, Peugeot 407, Seat Exeo oraz Opel Insignia.
 

Passat najczęściej porównywany z

Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama